Suzuki Swace

Megnyugtató társ – Suzuki Swace teszt

2023.10.15.

Legutóbb a plug-in hibrid Across SUV-t teszteltük a Suzuki kínálatából, most pedig eljött az idő, hogy a másik Toyota-alapú modelljük, a full hibrid Swace is bizonyítson nálunk.

Hiába van már öt éve piacon, valahogy eddig mindig elkerült az új Toyota Corolla engem. Úgyhogy nem véletlenül voltam izgatott, hogy – bár Suzuki Swace néven, de végre kipróbálhatom a konstrukciót. Ahogy a konnektoros hibrid RAV4, úgy az „öntöltő” full hibrid Corolla is azért érkezett a Suzuki kínálatába, hogy ezzel próbálják meg lejjebb nyomni a honfitárs CO2 flottaátlagát. A recept ugyanaz: kicsit átfaragták az orr részt, más a lökhárító és a hűtőrácsok, de egyébként minden más megegyezik kívül-belül az alapul szolgáló modellhez képest.

A Swace esetében még elkövették, hogy egy nem túl szép utólagos betéttel teszik fel hátra a Suzuki jelvényt, és az Across-szal szemben itt nem csak színt, de felszereltségi szintet is választhatunk. Nálam egy alap GL+ járt, menő keresztrudakkal a tetőn, amiben egyszerűbb a LED fényszóró, nincs komfortnyitás, holttérfigyelő, vezeték nélküli telefontöltő és első-hátsó parkolóradar sem. Odabent néhány hangulatvilágítással és szintetikus bőrbetéttel van kevesebb, de így is egy letisztult, komolyan vehető, hangulatos utasteret kapunk, amiben annyira otthon érezhetjük magunkat, amennyire csak egy japán autóban lehetséges. A szövet ülések hosszú távon is kényelmesek, és bár itt is egy leegyszerűsített infotainment felületet kapunk, cserébe átlátható, ahogy a félig digitális műszercsoport is.

Én azonban nem is ezekre, hanem a vezethetőségére voltam igazán kíváncsi, hiszen a Swace és a Corolla kombik az utolsó kompaktok egyike, amikben még kettős keresztlengőkaros hátsó futómű van. Ami meg is teszi hatását! Lassan egy éve várok egy új kompaktra, aminek a futóműve hozza az Mk3-as Focusom szintjét, és a Swace bizony hozza a színvonalat. Szinte ugyanolyan észrevehetetlenül rugózza ki az úthibákat, sőt, a mélyebb kátyúkkal és nagyobb felütésekkel még egyel jobban megküzd. Annyi biztos, hogy kategóriájában jelenleg az egyik, ha nem a legkomfortosabb futóművel rendelkezik, arról nem is beszélve, hogy mennyire pontos és élvezetes a kormányzása. Indokolatlanul jó vezetni!

Miközben végtelenül megnyutató is. Csendes, kiszámítható, és a nagy ablakfelületeknek köszönhetően remek a kilátás minden irányba. Full hibridként is megadja nekünk egy villanyautó vezethetőségének könnyedségét. Például magától lassít, ha beérünk valakit a forgalomban, vagy éles kanyarokban is, ehhez pedig még csak az adaptív tempomat sem kell. Oké, a váltó B-módja itt is butácska, hiszen a visszatermelés növeléséhez minden gázelvételkor beröffenti a motort, csakúgy, mint a Yaris. Ettől eltekintve viszont minden percben arról mesélt, hogy még nagyon korai temetni a hagyományos, full hibrideket.

Nekem továbbra is az egyik kedvenc, kompromisszummentes hajtásláncaim közé tartoznak. A két Corolla hibrid közül a Swace-ben a jól ismert 1,8-as, szívó négyhengeres, 97 lóerős hajtáslánc dolgozik, ami meglepően fürge tud lenni, pláne sport módban, ha képesek vagyunk befogadni a fokozatmentes CVT-váltó motorbőgetését. Lehet, hogy öregszem, de mára sokkal inkább lenyűgöz a hajtáslánc hatékonysága, minthogy fennakadjak a robogós motorzajon. Pláne ilyen fogyasztási adatok mellett.

Nem szabad elfelejteni, hogy egy közel 4,7 méter hosszú, 1,4 tonnás kombiról van szó, alapból is 596 literes csomagtartóval, így még inkább elképesztő, hogy városban akár 3,9 literes átlagig is könnyedén lenyomható a fogyasztása, míg autópályán is maximum 5,9 literig kúszott fel nálam, pedig Nyíregyházáig hosszú az út. Mindezt úgy éri el, hogy akármilyen tempónál képes úgy módosítani a fokozat kiosztást, hogy alacsonyan maradjon a fordulat, és amint csak lehet, próbál villanyról hajtani. 55 km/h alatt gyakran, vagy nagyobb, egyenletes tempónál is képes átváltani villanyra, hogy lent tartsa az üzemanyag fogyasztást.

Mindezek pedig azt mondatták velem, hogy a Swace az egyik legjobb ma kapható kompakt a piacon, nem véletlenül fut belőle annyi az utakon – legyen is rajta akármilyen logó. Az az igazság, hogy nekem is abszolút tökéletes lenne egy ilyen könnyed, remekül vezethető, mégis praktikus és kényelmes kombi a hétköznapokra, és tökre örülök, hogy ez már elérhető a Suzuki kínálatában is, az alapjául szolgáló Corollához képest valamivel olcsóbban. Míg a Corolla Touring Sports 12,5 millióról indít ezzel a hajtáslánccal, addig a Swace 11,5 milliótól elérhető a jelenlegi árlistája szerint, egy tényleg jól összepakolt felszereltséggel, ami tartalmaz mindent, amire szükségünk lehet.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.19
Ki emlékszik már arra, hogy a McLarent meg akarta venni az Apple, pedig voltak ennél színesebb....
2024.05.19
Egyéni világbajnoki Grand Prix-selejtezőre kerül sor Pünkösdhétfőn a debreceni Perényi Pál....
2024.05.19
Most akkor mégis bízik az elektromos átállásban a japán autógyártás? ..
2024.05.19
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Hétvége. ..
2024.05.19
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője nyerte a Forma-1-es....
2024.05.19
2009. január 31. óta a Porsche Múzeum aktívan és modern módon mutatja be a márka történetét és....
2024.05.19
Hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett....
2024.05.19
Ittas állapotban elkövetett járművezetés vétsége miatt emelt vádat a Veszprémi Járási Ügyészség....
2024.05.19
A M1RA versenyzője, Bucsi Attila emberfelettit nyújtott a TCR Eastern Europe túraautó-bajnokság....
2024.05.19
- Hajóbaleset történt szombat éjjel a Dunán, Verőce közelében, a balesetben ketten meghaltak, három....