Mercedes-Benz
Az új Mercedes modell az ML-osztályon alapul, amelyet nemrég GLE osztályra kereszteltek át, és 2015 első felében ráncfelvarrás fog kapni. A GLE kupé tovább növeli a Mercedes szabadidő-autóinak számát, eddig a GLA-t, a GLK-t, az ML-t, a GL-t és a G-osztályt kínálták a vásárlóknak, 2015 végén jön majd még a GLK-t leváltó GLC is, amely az új C-osztály alapjaira fog épülni.
A GLE kupéval elsősorban a fiatalabb vevőket próbálja megszólítani a Mercedes, az újdonság a kupék stílusjegyeit ötvözi a szabadidő-autókéval, a recept tehát ugyanaz, mint a BMW X6-os esetében. Még a méreteik is nagyjából ugyanazok, a GLE kupé 4,9 méter hosszú, 2 méter széles és 1,73 méter magas, a BMW X6-os ennél 9 mm-rel hosszabb, 14 mm-rel keskenyebb, és 29 mm-rel alacsonyabb. A Mercedes tengelytávja 2915 mm, ez 18 mm-rel rövidebb, mint a BMW-é.
Bár a technika az ML-ből származik, alaposan áthangolták a futóművet, a kormányzást, és az választható ötféle vezetési módot, valamint a kilencfokozatú automataváltó áttételein is módosítottak, hogy a kupé sportosabb vezetési élményt adjon a sofőrjének. A normál modellekben a nyomaték 50 százaléka jut a hátsó tengelyre, a sportosabb „AMG sports” modellek esetében ez az arány felmegy 60 százalékra. Alapáron acélrugókat építenek be a futóműbe, felárért azonban légrugózás és az új fejlesztésű ADS Plus adaptív lengéscsillapítás is elérhető lesz. Hatalmasa kerekeken gördül az autó, a felink átmérője 20-22 colig terjed. Széria a LED-es fényszóró, amelyet felárért az időjáráshoz és a sebességhez alkalmazkodó változatban is lehet kérni.
Kezdetben egy dízel és két benzinmotort kínálnak majd a GLE kupéhoz, a kilencfokozatú automataváltó és az állandó összkerékhajtás a szériafelszereltség részét képezi. Minden motor háromliteres és V6-os, az egyturbós dízel 258, a dupla turbós benzines 333 és 367 lóerővel lesz elérhető, a legnagyobb nyomatéka (620 Nm) a dízelnek van. Jövőre érkezik a GLE 63 AMG csúcsverzió, amelynek orrában az 525 lóerős 5,5 literes biturbó V8-as dolgozik majd.