Audi
A lézeres fényszórót korábban már 2014-es Le Mans-i 24 órás versenyre készített R18 TDI e-Tron Quattro versenyautóban bemutatták, most azonban már a Sport Quattro tanulmányt is felszerelték vele. A „plazma piros” színben pompázó, konnektoros hibrid sportkocsiban a mátrix LED technológiát a lézerrel kombinálták. A két-két négyszögletű lámpatest közül a külső mátrix LED-esek a tompított, a belső lézerdiódásak pedig a távolsági fényt adják, utóbbiak fénye egy speciális lencserendszeren keresztül vetül az útra. Számos előnye van a manapság a legkorszerűbbnek számító lézeres világítástechnikának az eleve igen hatékony és takarékos mátrix LED rendszerrel szemben: kisebb a fogyasztása, háromszor nagyobb a fényereje, és kétszer messzebbre, 500 méteres távolságra elér a fénye.
Ahogy az eredeti Sport Quattro tanulmányautót, úgy a Sport Quattro Laserlightot is az RS6-ból és az RS7-ből ismert kétturbós, 560 lóerős négyliteres V8-as mozgatja, azonban a benzinmotor és a váltó közé még elhelyeztek egy 150 lóerős villanymotort is. Így a hibrid hajtásrendszer összteljesítménye eléri a 700 lóerőt, nyomatéka pedig a 800 Nm-t. A szénszálas karosszériaelemekkel könnyebbé tett, de azért így is 1850 kilogrammot nyomó, 4,6 méter hosszú tanulmányautónak mindössze 3,7 másodpercre van szüksége a 100 km/h-ra történő gyorsításhoz, a végsebessége 305 km/h. Ha nem a sportos, hanem a takarékosságra hibrid hangolt üzemmódban használják, akkor akár 2,5 liter benzinnel is megelégszik 100 kilométeren, persze úgy mérve, hogy a táv felét tisztán elektromos hajtással teszi meg. Pontosan ennyi hatótávolságot biztosítanak ugyanis a 14.1 kWh kapacitású, hátul elhelyezett lítium-ion akkumulátorok.
A Sport Quattro Laserlight tanulmányautó funkcióinak kezelése az MMI rendszer legújabb változatán keresztül történik, melynek menüje az okostelefonokéra hasonlít, a látványos 3D-s grafikájáért pedig az Nvidia Tegra 30 grafikus vezérlő chip felel.