közlekdésbiztonsági kampány
Minden közlekedőnek érdeke, hogy jól lásson és jól látszódjon. Legyen az autós, kerékpáros vagy gyalogos – érvelt Kiss Csaba, aki a motorokat csak azért hagyta ki a sorból, mert ők télre többnyire elzárják járművüket.
Az akcióhoz csatlakozott szervízekben ingyenesen átvizsgálják a járművünk világítását.
A közlekedés-biztosági kampány részeként a személy- és tehergépkocsik, motorkerékpárok és kerékpárok vezetői október 1. és december 10. között térítésmentesen élhetnek azzal a lehetőséggel, hogy járművük láthatóságáért felelős alkatrészeket az akcióhoz csatlakozott szervizekben megvizsgálják. Ugyancsak díjmentesen vehetők igénybe azok az optikák, amelyek csatlakoztak az akcióhoz. Itt elvégzik a szükséges szemvizsgálatot, szemüveget írnak.
Az ingyenes vizsgálatot végző szervizek és optikák listája a www.latnieslatszani.hu honlapon elérhető.
A sajtótájékoztató résztvevői. Fotó: Alföldy Miklós
Nagyon sok autós rosszul lát, hiúságból vagy időhiányra hivatkozva azonban nem vizsgáltatja meg a látását – mondta Kiss Csaba, aki reményét fejezte ki, hogy a kampány felhívása sok emberhez eljut, s többet törődnek autójukkal és magukkal is. A főtitkár úgy vélekedett, a magyar autóst minden ősszel és télen váratlanul éri, hogy a ködös időben rosszak a látási viszonyok, az utak csúsznak, télen pedig gyakran havazik is.
Kiss Csaba kifejtette, a türelmi hónap után november 11-től december 10-ig az ellenőrzés hónapja lesz. A fokozott közúti ellenőrzés során a rendőrség kiemelten vizsgálja a járművek világítását, a láthatóságot, továbbá a jogosítványban előírt szemüveg viselését.
Nem a büntetés a cél, hanem az, hogy figyelmeztessünk – fogalmazott a főtitkár.
Kiss Csaba Fotó: A.M.
Az ORFK Országos Baleset-megelőzési Bizottsága mellett a kampány másik főszervezője az X-Meditor Kft., amelynek képviseletében dr. Nagyszokolyai Iván elmondta, a nyugati országokban sok évtizedes hagyománya van az őszi kampányoknak, szerencsére azonban nálunk is meghonosodott.
Becsléseim szerint tíz autóból egynek világítási problémája van – mondta Nagyszokolyai Iván, aki hangsúlyozta azt is, a jó láthatósághoz nem csak a fényszórók tartoznak hozzá, hanem a szélvédő és az ablaktörlő lapát állapota is. Hiába cserélünk izzót autónkban, ha a fényszóró bemattult, ezért erre is érdemes odafigyelni.
Dr. Nagyszokolyai Iván Fotó: A.M.
A kampány kizárólagos optikai főtámogatója a Carl Zeiss Vision Hungary Kft., amelynek képviseletében Rósa Gergely kereskedelmi vezető arról beszél, hogy az autóvezetők évente egyszer ellenőriztessék látásukat. Bejelentette azt is, hogy a cég kifejlesztett egy speciális szemüveglencse családot. A DriveSafe-t kifejezetten autóvezetőknek ajánlják, mert gyenge fényviszonyok között – esőben például – jobb látást biztosít, este pedig csökkenti a szemből jövő autók fényszóróinak vakító hatását.
Rósa Gergely Fotó: A.M.
Az idén sztárok is beszállnak a kampányba. Kiss Norbert Európa-bajnok kamionversenyző a helyszínen, a Magyar Autóklub közlekedésbiztonsági és oktató parkjában tartott sajtótájákoztatón hívta fel a közlekedők figyelmét a látás és látszani fontosságára. Turán Frigyes raliversenyző pedig videóüzenetben hangsúlyozta, ő is elmegy évente látásvizsgálatra és autóját is átnézeti.
Kiss Norbert Fotó: A.M.