Toyota Motor Company

Lamellás abroncsok segíthetik a Toyota elektromos autóit

2017.11.15.

Minél könnyebb, annál takarékosabb egy autó: ez az alapelv hatványozottan érvényesül az elektromos mobilitásban. A Toyota mérnökei innovatív módszer bevezetésén dolgoznak.

A Tokiói Autószalonon leleplezett Toyota Fine-Comfort Ride tanulmányautó számos izgalmas részlettel szolgált, a hidrogén üzemanyagcellás hajtáslánctól kezdve az átrendezhető belső téren át az interaktív, érintésérzékeny kijelzőként is szolgáló oldalablakokig. Mindezek mellett akadnak kevésbé feltűnő, de annál fontosabb újdonságok is az autón: a gumik. Távolról szokásos alacsony oldalfalú sportabroncsnak tűnnek, ám valójában egyáltalán nincs hagyományos értelemben vett oldalfaluk, helyettük erős, de rugalmas lamellák kötik össze a futófelületet a kerékaggyal. A levegő nélküli (airless) abroncs gondolata nem új, a Toyota azonban elsőként alkalmazta azt agymotoros FCEV járműben.

A villanyautók világában gyakran alkalmazott és praktikus megoldás az agymotor, azaz a kerékagyba szerelt erőforrás. Ez energiaveszteség és helykihasználás szempontjából ideális, van viszont egy nagy hátránya: megnöveli a rugózatlan tömeget, ami pedig rontja a vezethetőséget, a stabilitást és a menetkényelmet. Amint azonban Takao Sato, a Toyota Fine-Comfort Ride projekt főmérnöke elmondta, a levegő nélküli abroncsok alkalmazásával ellentételezhető a villanymotor és a kiegészítő rendszerek plusz tömege, így az agymotornak kizárólag az előnyeit fogjuk élvezni, hátrányok nélkül.

A Toyota Fine-Comfort Ride tanulmányautón látható abroncsok jelenleg ugyanannyit nyomnak, mint egy hagyományos konstrukció, Takao Sato szerint azonban a következő évtized végére 30 százalékos tömegcsökkentést érhetnek el a konvencionális kerekekhez képest, ami már elegendő lesz egy modern villanymotor következmények nélküli befogadásához. A szokatlan megjelenésű abroncsok gyártási költségei nagyságendileg megegyeznek a tradicionális gumikéval, gördülési ellenállásuk azonban ma még valamivel rosszabb azokénál. Amint ez utóbbit sikerül megnyugtatóan kiküszöbölni, megkezdődhet a technológia széleskörű bevezetése, persze addig sem tétlenkednek a Toyota mérnökei.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.06.02
Tóbiás és Balambér friss közlekedési kalandjában annak járunk utána, hogy milyen pozitív és negatív....
2024.06.02
A francia pilóta jó úton halad afelé, hogy megszerezze idei harmadik győzelmét, miután a Szardínia-....
2024.06.02
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. lett az....
2024.06.02
Már a BMW is munkarendbe állította a BostonDynamics egyik robotkutyáját, és még nevet is adtak neki....
2024.06.02
Figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére vasárnap éjfélig a HungaroMet,....
2024.06.02
Halálos kimenetelű közúti közlekedési baleset történt 2024. június 2-án 1 óra körül a 64-es számú....
2024.06.01
Hazánk nemcsak összeszerelő ország, hanem kreatív munkával is teremt értéket. A Moholy-Nagy....
2024.06.01
A Rába Járműipari Holding Nyrt. 2024 első negyedévében 191 millió forint nettó veszteséget ért el a....
2024.06.01
Az új SUV heves vitákat generált.   ..
2024.06.01
1899. június 1-jén alapította meg kilenc tekintélyes olasz férfiú a torinói Caffé Burello....