Genfi Autószalon
A Genfi Autószalonra az új RS3 és R8 mellett a Prologue Avant tanulmányautót viszi az Audi. Utóbbi a novemberi Los Angeles-i, és a januári Las Vegas-i Prologue tanulmányautók továbbfejlesztésének eredménye, és azt mutatja meg, hogy nagyjából hogyan fog kinézni a következő A6 Avant.
Elölről nem sokat változott a Prologue Avant a két korábbi változathoz képest, megkapta a rendkívül széles singleframe hűtőmaszkot, a még nem szériaérett Mátrix LED fényszórókat, a nagyméretű légbeömlőket és a szoborszerűen formázott motorháztetőt.
Ahogy hátrébb haladunk, a hasonlóságok eltűnnek, ugyanis az Avant kettővel több ajtót, hosszabb tetőt és kiszélesített hátsó kerékjáratot kapott a kombivá alakítás során. A csomagtartó lapos ajtót kapott, a sportos kipufogókat ezúttal a hátsó lökhárítóba integrálták.
Az 5,11 méter hosszú, 1970 mm széles, és 1400 mm magas tanulmányautó valamivel hosszabb, szélesebb és magasabb a Prologue kupénál, de a 2900 mm-es tengelytáv nem változott. A kocsi 285/30 R22-es, óriási kerekeken gördül, a futóműve légrugókkal és adaptív lengéscsillapítókkal szerelt, és nem hiányzik az összkerék-kormányzás sem a repertoárból. A modern vonalvezetésű, érintőképernyőkkel gazdagon ellátott műszerfala a jövőben a széria Audikban is megjelenhet.
A 4,0 literes, dupla turbós V8-as benzinmotort ezúttal a Q7-esből származó dízel hibrid hajtásláncra cserélte az Audi, ami a szabadidő-autóban az év második felétől lesz elérhető. A háromliteres TDI motor a villanymotorral együtt összesen 455 lóerőt és 750 Nm-t ad le, ami 5,1 másodperces százas sprinthez és 250 km/h-s végsebességhez elegendő. Az átlagfogyasztás 1,6 literre jön ki, ha az 54 kilométeres elektromos hatótávolságot is beleszámítják a mérésbe.