miniautó
Lehet, hogy sokan kinevetnek, de én akkor is bevallom őszintén: mindeddig gőzöm sem volt arról mi az a kei car. Csak azt tudtam biztosan, hogy nagyon tetszenek azok az aranyos, bájos mini autók, amelyeknek még igazi egyéniségük van. Katalógusokban, fotókon és néha egy-egy magazinban fel is bukkant néhány, nekem igazán tetsző mini autó, de azután a magyarországi árlistákban és tipusismertetők között hiába kerestem őket. Nem hagyott nyugodni a dolog ezért utána jártam. Ma már tudom, ezek a bájos kis cukik az úgynevezett kei car-ok olyan, jellemzően japán márkájú és a szigetország belpiacára készülő különc minik, amelyeket leginkább a törpékhez tudnék hasonlítani.
Mindenük pont olyan mint a nagyoké csak néhány számmal kisebbek, természetesen ennek megfelelően takarékosak és helytakarékosak, vagyis kifejezetten környezetbarát járművek is. Na ettől azután még szimpatikusabbak lettek, ráadásul sok hozzáértő ember különböző helyeken egybehangzóan azt írja, hogy ezek a vicces picurkák kifejezetten korzserű műszaki szinvonalat képviselnek, nagyszerű kis automata váltóval rendelkeznek, közülük több elérhető összkerékhajtással, ötletesen variálható a belterük, jó minőségüek a felhasznált anyagok és akár két-három liter benzinnel is beérik 100 kilométeren.
Képre kattintva galéria nyílik!
Nem is értem, hogy a legnagyobb kei car kínálattal rendelkező gyártók a Suzuki, a Honda, a Nissan legalább próbaképp miért nem dob piacra Európában egy-egy ilyen különc öko-minit? Egyébként addig nézegettem a neten a japán kei car kínálatot, hogy ma már meg is vannak a kedvenceim: ők nem mások mint a Honda N család. Az N-Box amely 3,3 méter hosszú, 1,47 méter széles, egy kis 650 köbcentis motor hajtja és - nevéhez hűen - egy kedves, színes kis kocka rengeteg férő és tároló hellyel amely rendelhető akár összkerékhajtással is. De a bőséges japán kei car kínálatból a legtrendibbnek a szintén Honda N-One-t találom. Olyan, mint egy mini Mini-One:)! Automata váltós a kis csöppség és kifejezetten dögösen kelleti magát ferrari pirosban, metál fekete tetővel és visszapillantó tükrökkel. Ő nekem a kei car Number-One....
Képre kattintva galéria nyílik!
De azért, hogy nehogy elfogultnak tűnjek: lettek még más kei car kedvenceim is. Ilyen például a Suzuki Hustler amelynél viccesebb és egyben praktikusabb autót keveset láttam. Vagy éppen a Nissan Carol, amely már csak jól csengő neve miatt is bizonyosan megállná helyét az európai piacon. Direkt azért írok európait mert a magyar piac kicsit más: mi nem szeretjük annyira a kicsit. Nálunk a családok többsége egy autót vesz amely ha lehet minél nagyobb. Férjen bele minden és mindenki még akkor is ha egyszerre, egy időben soha sem fordul elő, hogy mindenki beül a családból. Itthon még mindig a méret a lényeg, aki megteheti, hogy vegyen egy második úgynevezett városi autót gyakran az is ragaszkodik egy félelmet keltő óriás batárhoz.
Képre kattintva galéria nyílik!
Bizonyosan lennének azért - hozzám hasonlóan - hazai rajongói és vásárlói a kei car-oknak, de ezek az autók annyira kis kedvesek, hogy szinte kötelező lenne velük kedvesen és türelmesen is közlekedni ami - lássuk be - sok honfitársunknak még nagyon nem megy.