japán autógyártók

Japánnak bejött az óvatos villanyosítás

2024.03.25.

Stagnálni látszik az elektromos autók piaca, ami sok gyártónak fejtörést okoz, miközben a japán gyártók zökkenőmentesen működnek, hiszen előre megjósolták a lassulást.

Amennyire előretörtek a technológia területén a Japánok a 80-as, 90-es években, most annyira óvatosan álltak az elektromos autózáshoz. Ha valaki járt már Japánban, az tudja, hogy a világ talán leglogikusabb autópiaca van ott. Mindenki olyan és akkora autóval jár, ami az életviteléhez a legszükségesebb. A nagyzolás egyáltalán nem szerepel a szótárukban, népség szinten sem, ugyanakkor a praktikus és megfizethető kei carokat és kisebb családi autókat nagyon kedvelik. Nem véletlen, hogy nem ültek fel a 2 tonnás elektromos SUV-k robogó vonatára – az ő szemükben ennek egyszerűen semmi értelme.

Nyilván a Toyota emelte fel leghangosabban a szavát a totális villanyos elköteleződés ellen, de az ő óvatosságuk érthető a világ legnagyobb autógyártójaként. Akitől több millió ember munkája függ, az csak nagyon óvatosan szánhatja el magát ekkora változás felé. Ugyanakkor nem csak a Toyota, hanem a többi japán gyártó is óvatosan villanyosított, és úgy tűnik, hogy a számításaik beigazolódni látszódnak. Például a Mercedes vagy a Ford már bejelentette, hogy a villanyos eladások százalékarányának lassulása miatt kénytelen újragondolni teljes villanyos elköteleződését, a General Motors pedig visszafogja nagyratörő villanyos pickup terveit, és még a kínai gyártóktól is hallunk akár több hónapos gyár leállásokról (BYD, HiPhi), hiszen túl nagy mennyiséget gyártottak, a felvásárló piac viszont elmarad.

Úgy tűnik tehát, hogy több cégvezetőt is váratlanul ér a tisztán elektromos autók piacának lassulása, de ez nem mondható el a japán gyártókról. A Honda, a Subaru, a Nissan és a Mazda is csak óvatosan, egy-egy modellel szállt be az elektromos piacra, és látszólag nem is érinti őket érzékenyen a mostani visszaesés. „A vásárlók döntik el az elektrifikáció sebességét.” – mondta Stephan Ma, a Nissan pénzügyi igazgatója. „Az elektrifikáció nem egy lineáris növekedés, egy egyenes vonal. Fel és le is fog mozogni. De hosszútávon növekedni fog.” Ez alapján pedig azt lehet sejteni, hogy a japánok sem engedték el teljesen az elektromos autózást, csupán óvatosabbak, és inkább azt veszik figyelembe, hogy az ügyfelek mit szeretnének most.

Hasonlóan nyilatkozott Eiji Fujimura, a Honda pénzügyi igazgatója is. „Annak ellenére, hogy számítottunk lassulásra a villanyos autók piacán, továbbra is számolunk az elektromos autókkal.” A Subaru mintegy 1,5 milliárd yen értékű villanyos befeketetést tervez a közeljövőben. Eközben a Toyota épp rekord eladásokat ért el a hibrid autóival, és arra készült, hogy 2025-ben mintegy 5 millió darab benzines-elektromos modellt értékesít. A jövőben sem tervezik elkötelezni magukat kizárólag a villanyhajtás felé, szeretnének egy olyan kínálatot, amiben megtalálható minden, az akkumulátoros-elektromos modellektől, a plug-in hybrideken át, a hibridig, és persze a hidrogénig, ami továbbra sem tud kilépni a mellékprojekt skatulyából.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.31
Figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére péntek éjfélig a HungaroMet, hevesebb....
2024.05.30
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.05.30
Nagyon várta a szezon második futamát a Velenczei-Vánsza kettős, hiszen az első versenyt hamar be....
2024.05.30
Valaki bort, mások táskát terveztetnek autómárkájukhoz, a Nissan most Smell My Dust néven dob....
2024.05.30
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.30
Nézze meg a videót! ..
2024.05.30
Május 25-én, szombaton a Magas-Tátrában, a Hunfalvy-hágó (Chata pod Rysmi) közelében lezuhant egy....
2024.05.30
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei....
2024.05.30
Kategóriát teremtett a Toyota 1994 májusában, amikor a városi SUV első generációját bemutatta. Ma....
2024.05.30
Az egyre növekvő kereslet kielégítése érdekében a klímaberendezésekre, párátlanításra és fűtésre....