turizmus

Itthon otthon: Vártúrák - Ide kirándulj autóval ősszel – 2. rész

2020.10.31.

Cikksorozatunk második részében következzen egy újabb célpont, ezúttal Veszprémbe és Várpalotára látogatunk autóval.

Most, hogy októberben és novemberben is fennáll a határzár, illetve már Magyarországgal szemben is szinte mindenki korlátozásokat vezet be a beutazás terkintetében, újfent igyekszünk rávilágítani a nagyszerű hazai lehetőségekre. És akkor érezzük még szerencsésebbnek magunkat, hogy nem japán utat kell visszamondani majd’ egy éves szervezési procedúrát követően, hanem csak nem tudunk olyan egyszerűen átugrani például Ausztriába meg vissza, szívni egy kis alpesi levegőt.

Az ősz beálltával jó útvonaltervként szolgálhat jelen írás azoknak, akik nem riadnak vissza egy kis autózástól és szeretnek sétálni is. Ez csak egy programajánló, amin számos helyen lehet változtatni ízlés szerint.

A Séd pataki parkoló

Ezúttal autópályán indulunk neki Veszprémnek, hogy egy kicsit ki tudjuk kormolni dízelünket. Fontos, hogy hetente egyszer fél-egy órácskára legalább kapjon terhelést a motor nagyobb sebességnél, hogy el tudja végezni az esetleges regenerációt. A budai várból 1 óra 40 percet ír a Google Maps, Székesfehérvárig autópályázva. Ezt követően a 8-as, majd a 82-es főutat választjuk.

A Veszprémvölgyi úton a Séd patak keresztezésénél tudunk parkolóban megállni, a várostól nyugati irányban. Innen a patak mentén a parkban haladva korabeli apácakolostor romjai mellett haladhatunk el, illetve nyilvános mosdó is elérhető – bevallom, nem tudom, hogy késő ősszel pontosan milyen nyitva tartással. A híd alatt átgyalogolva, egyénfüggően 15-30 perces sétát követően a patakot követve érkezünk el a vár alatti feljáróhoz, ahol fagyizónál kell felfelé venni az irányt. A közelben két étterem is található.

Veszprém

A Veszprémi Várat különösen ajánlom például a Budai Vár vagy Prága városa szerelmeseinek egyaránt. Hasonlóan szép épületei és a közeli domb nagyszerű panorámája egyedi csomagot kínálnak. A vár túlsó kijáratánál jegyet válthatunk a toronyba, illetve erre felé elhagyva a várat remek kávézók várnak minket, ahol tovább élvezhetjük a családi vagy páros kikapcsolódást.

Érdemes a közeli nevezetességekre is időt szánni, ha tehetjük, Várpalotára is ugorjunk át, illetve a Balaton sincsen vészesen messze. Előre tervezve éttermet is javasolt nézni.

Veszprém

Előző írásunkban a már említett módon természetesen nem feledkezünk el autónk megfelelő műszaki állapotáról, illetve egy nagy hátizsáknyi türelemről és körültekintésről sem, hiszen minden napra jut halálos baleset büntetőfékezés vagy idióta előzés miatt.

A kétszer 120 kilométeres út előtt ellenőrizzük az összes folyadék szintjét, az olajszintet, a gumiaroncsok nyomását, a világítást, illetve egy defekt esetére is készüljünk B tervvel. A láthatósági mellény kéznél van továbbra is, vagy a könyöklőben, vagy az ajtózsebben, igaz?!

Várpalota

Az esős időben különös figyelemmel haladjunk, fókuszálva a vízátfolyásokra és a felúszás lehetőségére – olyan sebességet választva, ami nem csak a lelkünknek lesz megnyugtatóan (=valamivel) alacsonyabb az eredetihez képest, hanem tényleg az útviszonyokhoz illeszkedik. Autópályamatricát vásárolhatunk online. Ez nem Svájc, ahol az online rendelést is postás hozza ki egy-két napon belül a címedre, számomra teljesen érthetetlen módon, hiszen bármikor be tudsz térni egy benzinkúthoz megváltani a jegyedet 48 óra leforgása alatt...

Veszprém

Ismételten élvezzük ki, ha ki lehet szabadulni a műszakilag 3-4-szeres igénybevétellel is felérő városi közlekedésnek nevezett szenvedésből, és olyanra lehet használni az autót, amire kitalálták. Legalább néha napján, ha már az agglomeráció is összeér lassan, mindenhol lámpák és körforgalmak segítik – de ugye igazából lassítják – a forgalmat. A több mint 3 órás vezetés miatt izgalmas lehet a program az autó- és vezetésszerelmes apukáknak is, nem elfeledkezve a felelősség mértékéről.

A Vártúrák cikksorozatban Csesznek, Somló, Döbrönte, Sümeg, Szigliget, Csobánc, Nagyvázsony, Veszprém és Várpalota állomásokat is megemlítjük azoknak, akik rákaptak az autós kiruccanásra és várnézésre. Folytatás következik!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.31
Gyakran halljuk, hogy az ügyfélélmény az autókereskedésekben az utóbbi években jelentősen átalakult....
2024.05.31
Az Autós Nagykoalíció (ANK) hatodik alkalommal hirdeti meg az Év Magyar Autója díjakat. Nagy....
2024.05.31
Az új közlekedési rendszer bevezetése közelebb lehet a vártnál.   ..
2024.05.31
A VivaTech technológiai kiállítást idén május végén rendezték meg Párizsban. A technológiai....
2024.05.31
A Skoda magyarországi importőre jóvoltából idén is kijutottam a jégkorong-világbajnokságra, amelyet....
2024.05.31
- Már több mint egymillió jegyvásárlás történt a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) digitális....
2024.05.31
- Ismét olajat talált a Mol a közép-magyarországi Vecsésen - tette közzé a vállalat a Budapesti....
2024.05.31
- Három felnőtt súlyos, két felnőtt és három gyermek pedig könnyebb sérüléseket szenvedett, amikor....
2024.05.31
Óvatos lábbal hajtottam életem második tisztán elektromos üzemű autóját, a Renault Megane E-Tech....
2024.05.31
- Az ország legnagyobb magyar tulajdonú, független kerékpárgyára, az esztergomi Neuzer Kft. 750....