Volvo XC90
A képek alapján a Volvo hatalmasat lépett előre a belső tér minőségét illetően, az új XC90-esben a formák és az anyaghasználat is a legdrágább luxusautókat idézi. Nagy változás, hogy a legtöbb gombot száműzték a középkonzolról, helyette egy hatalmas érintőképernyőt építettek be, amelyről szinte minden funkció kezelhető.
„A belső teret úgy terveztük meg, hogy a vezető a lehető legtöbb ideig az úton tarthassa a szemét és a kormányon a kezét” – nyilatkozta Thomas Ingenlath, a Volvo dizájnigazgatója. Ebből már következik, hogy a legfontosabb adatokat head-up display vetíti a szélvédőre, és a legtöbb funkciót hangvezérléssel is lehet kezelni. A műszerfal sem hagyományos, ugyanis egy képernyőre vetítve láthatóak a műszerek és a különböző adatok. Csakis a legkiválóbb anyagokat használták a belső tér megalkotásához, fát, bőrt és polírozott alumíniumot, az pedig igazán különleges, hogy az automataváltó előválasztó karját pedig üvegkristályból alkották meg.
A Volvo szerin 170 centiméteres utasok is kényelmesen elférnek majd a hétszemélyes SUV harmadik üléssorában, amelyre a bejutás sokkal könnyebb, mint korábban. A két leghátsó ülés külön tologatható és lehajtható. Felárért négyzónás klímaberendezést is lehet vásárolni, amelynek segítségével a hátsó üléssorok utasai is szabadon beállíthatják a hőmérsékletet.
Az új XC90 lesz az első modell a Volvo palettáján, amely már a svéd gyártó új, moduláris felépítésű SPA padlólemezére épül. Később minden új Volvo is ezt használja majd, ami jelentősen lecsökkenti a gyártási költségeket. Az XC90 turbómotorjai az új kétliteres, négyhengeres Drive-E motorcsaládból kerülnek majd ki.
Bár az első képeket már augusztusban bemutatják, és az autót az őszi Párizsi Autószalonon is meg lehet majd nézni, a gyártás valószínűleg csak 2015 elején indul a göteborgi gyárban.