gumicsere
A gumiabroncsok élettartamát több tényező is befolyásolhatja: a gumianyag minősége, a kopás mértéke, valamint a jármű típusa és a vezetési stílus. – Nem szabad elfelejtenünk, hogy autózás közben szeretteink és a saját biztonságunk is egy dolgon múlik: az abroncsok és az út közötti kapcsolaton. Az autósoknak ezért mindig azt tanácsoljuk, hogy legyenek különös tekintettel a téli, illetve nyári gumik kiválasztására, és az idény leteltével gondosan és megfelelően raktározzák el az abroncsokat, ügyelve minden apró részletre – mondta Szikora Csaba, a Delticom nemzetközi online gumiforgalmazó cég hazai leányvállalata, a gumik.hu szakembere.
Hol és hogyan érdemes tárolni a leszerelt abroncsokat? Manapság úgynevezett „gumihotelekben” is tárolhatjuk a lecserélt szetteket, ha kellő bizalommal vagyunk az adott szerviz munkája, szakemberei iránt. A legkézenfekvőbb megoldás azonban az, ha otthon pihentetjük az abroncsokat. Ehhez pedig mindössze öt alapszabályt kell követnünk:
– Mielőtt elpakolnánk a leszerelt kerekeket, vízzel alaposan tisztítsuk meg a szennyeződésektől, és szárítsuk meg őket!
– Válasszunk száraz, páramentes helyet a tároláshoz, ahol tartósan 15 fok körüli a hőmérséklet!
– Ügyeljünk arra, hogy az abroncsok ne érintkezzenek különböző kemikáliákkal, és ne érje őket napfény!
– Mindig jelöljük krétával a kerekeken, hogy hová volt felhelyezve az autónkon!
– A felnire szerelt abroncsokat felfüggesztve vagy egymásra rakva, míg a felniről leszerelteket állítva, időnként forgatva tároljuk!
2015-ös gumitrendek
Világszerte megfigyelhető, évek óta tartó tendencia, hogy a fogyasztók inkább a prémium kategóriás téli gumi márkákat választják. A legnagyobb gyártók komoly hangsúlyt fektetnek az innovációra, így portfóliójukból mindig új és egyre jobb minőségű termékeket tudnak kínálni a sofőröknek. A piac kínálata természetesen ennél jóval szélesebb.
– A Delticom külön felületet hozott létre azzal a céllal, hogy vásárlói megoszthassák tapasztalataikat egymással a különböző abroncsokról. A www.gumiteszt.com oldalon nem csak a magyarok, de a többi ország sofőrjeinek véleményét, tanácsait megtalálhatjuk a téli, illetve nyári gumimárkákkal kapcsolatban. Ennél meggyőzőbb és megbízhatóbb segítség már nem is kell az abroncsválasztáshoz – mondta Szikora Csaba.
A kerékcsere 10 lépésben:
– Kereket cserélni csak szilárd burkolaton és sík felületen szabad. Sík úton is használjuk a kéziféket és tegyük sebességbe a váltót, illetve P-állásba a fokozat-választókart!
– Szükség lesz egy stabil autóemelőre, kitámasztó ékre (kő, tégla), kerékkulcsra, egy nagyobb csavarhúzóra és emelőbakra az autó alátámasztására.
– Még a földön lazítsuk meg a kerékcsavarokat (mindig a szemköztieket).
– Emeljük meg az autót (külön-külön, kerekenként).
– Tegyük az autó alá az alváznyúlványnál az emelőbakot és engedjük lassan rá az autót.
– Csavarjuk ki teljesen a kerékcsavarokat, majd emeljük le a kereket.
– Tegyük fel a felszerelendő kerekeket, majd kézzel kapassuk rá a kerékcsavarokat.
– Kerékkulccsal átlósan haladva csavarjuk be teljesen őket, majd húzzuk meg.
– Vegyük ki az emelőbakot, és engedjük le az autót.
– Ha teljesen leengedtük, és az autó keréken áll, szintén átlós irányban húzzuk meg teljesen a kerékcsavarokat.