Opel Astra
Hivatalosan bejelentették, hogy az Opel elnök-vezérigazgatója, Dr. Karl-Thomas Neumann, szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon leplezi le a vadonatúj Astrát. Egyelőre csak teljesen álcázott, fejlesztés alatt álló prototípusok láthatók a gyári képen, de már ebből is kivehető, hogy az új Astra designja vonzó lesz.
A K-sorozatú modell tervezését üres lapról kezdték, ami a térkihasználáson is látszik: miközben csökkentek a külső méretek (a hossz 49, a magasság 26, a tengelytáv 23 mm-rel), lényegesen tágasabb tér várja az utasokat. Modellváltozattól függően 120-200 kilogrammal szorították lejjebb az autó súlyát, ami kedvezően hat az agilitására és a fogyasztására.
Kizárólag az új nemzedékhez tartozó, legkorszerűbb, Szentgotthárdon készülő downsizing-olt motorokat kapja az új Astra. Elöl már a háromajtós GTC-ben sem lesz bonyolult, függőcsapszeges HiPer strut futómű, és az is a súlycsökkentést szolgálja, hogy az első futómű szilentek nélkül csatlakozik a segédkerethez. Hátul marad a Watt-kitámasztásos, csatolt lengőkaros futómű, ami olcsóbb, mint a kategóriában elterjedt többlengőkaros rendszer.
A kompakt Kadett és Astra, amelyekből eddig 24 millió készült, az Opel portfóliójának gerincét képezik. “A Kadett valamennyi generációja világszerte millióknak tette elérhetővé az egyéni mobilitást, az Astra nemzedékei pedig a felső kategóriák innovatív technikáját vitték át a megfizethető kompakt szegmensbe,” mondta Dr. Neumann. “Az új Astra ismét etalon lesz a maga kategóriájában. Többek között ez lesz az első Opel, amely a márka egyedülálló OnStar online szolgáltatásával jön ki, így az év 365 napjának mind a 24 órájában kész segíteni és mentést hívni.”