használt autó vásárlás

Használtautó vizsgálat 10 perc alatt

2023.12.03.

Ennyi idő is elég, hogy kiderüljön.

Vannak olyan vásárlás előtti szemlék, amelyek hamar véget érnek. Ilyen volt nemrégiben egy Toyota Corolla Verso 1.8 vásárlás előtti átvizsgálása, amelyről csak igen röviden tudok írni, de annál velősebb tartalommal.

Bent állt a szalonban

OK, kicsit csaltam, a borítóképen egy még 2021-ben vizsgált 2.2 D4-D motoros Corolla Verso látható. A kereskedés, ahová most ügyfelünk hívott minket nem a klasszikus murvás udvar konténer kombó, hanem az igényességre hajazó aszfaltozott tárolóval rendelkező, a legjobb vételeket üvegfalú szalonban tartó használtautó-kereskedés volt.

És hol állt a Toyota? Hát persze, hogy bent a szalonban, úgy mintha a kereskedő legféltettebb portékája lenne, persze, lehet, az is volt, a többi kocsit nem néztük.

Nos, a 2008. év eleji Corolla Verso Spanyolországból érkezett, ahol, mint tudjuk, mindig süt a nap és a korrózió képtelen felütni a fejét. Jó import autóhoz méltóan 199 ezer kilométer volt az órájában, ennyivel is hirdették. Az ára kereken kétmillió volt, ami – ha rákeresünk egy évjárat szűkítéssel a típusra – nagyon is jó árnak mondható.

A 120-170 ezer kilométerrel árusított Verso-k inkább a 2,5 millióhoz vannak közelebb, de jelenleg 214k km-rel is találunk Corolla Verso-t 3 millióért.

Van magasabb futással jóval drágább példány is

A hétszemélyes kocsiról nem adtak bő lére eresztett leírást. összesen hat extrát soroltak fel, megemlítették az autóbeszámítás lehetőségét majd a cég mottójával zárult a hirdetés.

Van szervizkönyve

De még milyen! A dokumentum első és egyetlen bejegyzése a kocsi egy éves korában született még 2009. nyarán, ekkora 17.000 km volt a kocsiban. Azt gondolhatnánk, hogy ezt legalább márkaszerviz csinálta, de nem. Mondjuk tök mindegy.

Spanyol műszaki vizsgák sora

Körbe írtuk kívülről

A kocsi tulajdonképpen nem nézett ki olyan rosszul 15 éves dacára. Az ajtók élei leverve, kisebb fénysérülés jobb hátul. A tetővázkoszorú szigetelése a baloldalon hiányzott.

Alufelniken állt, de sajnos minden kerék peremsérült volt. Az első gumik 2022-es gyártású Kormoran abroncsok voltak, gondolom mielőtt kiállították belátták, hogy a korábban rajtalévő semi-slick gumikon már állni sem tud az autó, nem hogy menni. Hátul a 8 éves Pirellik még 4-5 mm-es profilmélységet hoztak. (Muszáj itt is megjegyeznem, hogy ha nem tudunk 4 db új gumit venni, akkor mindig hátra kell tenni a jobb állapotú gumikat, ez itt nem sikerült.)

Aztán jött a rétegmérő

Az elemek külső felén a legkisebb mérhető érték 250 mikron volt, ez a gyári értékeknek kétszerese. De nem örülhettünk sokáig a motorház fedélen mérhető, viszonylag elfogadható rétegeknek, mert jött a kocsi baloldala, ahol az első sárvédő maximuma 1.100, a hátsó ajtóé és sárvédőé 1.300 volt.

A rock and roll a jobboldalon folytatódott, itt az első sárvédőn 943, a hátsón (Kapaszkodj!) 2.700 mikrométeres rétegvastagság adódott.

Nem akarom cizellálni, a kocsi minden elemét javították és a szokásosnál több gitt ment el rá. Persze van az az élethelyzet, amikor becsúszol két autóbusz közé úgy, hogy nekimentél valakinek és hátulról pedig beléd jöttek, de ez a valószínűtlenebb. Inkább azt tudom elképzelni, hogy szívós, kitartó munkával minden elemre sikerült egy-egy kisebb-nagyobb sérülést összehozni, majd az a rétegmérő tanúsága szerinti minőségben javítani.

A szemle véget ért

Ilyen durva esetekben, ha kint van velünk a megbízó a vásárlás előtti használtautó-vizsgálaton, akkor félre-, ha nincs, akkor felhívjuk és a száraz tények közlésével finoman próbálunk célozni rá, hogy valószínűleg nem ezt a kocsit keresi. Így történt ez a Corolla Verso-nál is. Ezért nincsen részletes fotódokumentáció az autóról, nem raboltuk egymás idejét feleslegesen.

A kocsi azóta eltűnt a hirdetésekből, ma már szolgál valakinél, akinek esetleg fogalma sincs róla, hogy 1-2 éven belül a javítások alól ki fog kandikálni a rozsda és fogalmunk sincsen, hogy egy nem várt balesetben, hogyan fog viselkedni, mennyire véd majd az autó karosszériája.

A másik megfontolandó dolog, hogy éppen a bűvös 200.000 km előtt néhányszáz kilométerrel járó autóról beszélünk, aminek semmilyen kézzel fogható karbantartási története nincs. Sem egy számla, sem szervizkönyv. Magyarul semmit sem tudunk arról, hogy valójában mennyi lehet benne, de ha igaz a 200k km, akkor is ott a kétség, hogy mennyit mentek korábban a kocsival egy olajjal.

Természetesen nem kértük meg a kereskedőt arra sem, hogy bányássza ki a kocsit az üvegkalitkából, így a próbaút is elmaradt, elég volt ennyi.

Egy 2.2 D-4D kiadás vizsgálata még a Covid idején 2021-ben. Ügyfeleink maszkban.

Egyébként a Corolla Verso hétszemélyes kivitelű és mint ilyen a családi egyterűek kategóriájába tartozik, ami No1. a használt autó vásárlás lehetetlen küldetései között.

A jelenség nem újdonság, csak azért írtam róla néhány sort, hogy néhány autóvásárló fejében felmerüljön: ha valami túl szép ahhoz, hogy igaz legyen (ld. nagyon jó áron kínált, csillogó verda olcsón), akkor az valószínűleg nem is igaz.

Amennyiben ez mégsem így lenne, akkor pedig kell szólni nekünk.

További autós tartalmakért kövesse az Autószektor Facebook oldalát!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.09
A VW az adminisztratív létszámot felmondási szerződésekkel akarja csökkenteni. Aki gyorsan dönt,....
2024.05.09
Magyarország európai gazdasági súlyát nagy mértékben növeli, hogy a BYD az autóbuszgyára után az....
2024.05.09
A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson....
2024.05.09
A Széchenyi István Egyetem, az ABZ Drone Kft. és a Cloud for Intelligent Airplace Zrt. (CloudIA)....
2024.05.09
Nem mindennapi teljesítmény büszke birtokosa egy budapesti Volkswagen Jetta és annak gazdája, Szűcs....
2024.05.09
Aki ellátogat a ZKW autóipari beszállító üzemébe, bepillantást nyerhet a raktárlogisztika jövőjébe....
2024.05.09
Lébény közelében egy szakaszon lassan halad a forgalom - írja csütörtökön délelőtt fél 11-kor a....
2024.05.09
A Continental a tavalyi évben először szállított gumiabroncsokat a világ tíz legnagyobb volumenű,....
2024.05.09
Tegnap írta alá az Audi Hungaria Iskolaközpont Győr – Audi Hungaria Deutsche Schule Győr és a....
2024.05.09
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. három....