utánpótlás

HangZóna - Elkelt az összes olcsó Simson

2022.11.10.

A HangZóna mai vendége Bogyay Norbert, a gyári állapotú Simsonok magyarországi gyűjtője és ismerője. A mai adása egy vallomással kezdődik: Egy barátom kért meg, hogy segítsek neki egy meglepetés elkészítésében, aminek főszereplője egy Simson segédmotorkerékpár, ami gyári állapotra visszaállítva képezné egy kerek születésnap ajándékát. Gondoltam, mi sem egyszerűbb, hiszen a Simson ott van minden bokorban, én is azon tanultam meg motorozni - egy almazöld S51-esen. A helyzet viszont közel sem ilyen egyszerű, mert drasztikusan megcsappant a kínálat, és a maradék állomány árazása az elképesztő, és a földöntúli jelzők között mozog. Ekkora lett a nosztalgiafelár? Tényleg a németekhez viszik a hazai segédmotorokat? Ma ennek járunk utána, mert vendégem Bogyai Norbert, a gyári állapotú Simsonok magyarországi gyűjtője és ismerője. A HangZóna mai adásában arról beszélgetünk, hogy miért éreznek ennyien nosztalgiát a régi, elavult, de gyári alkatrészekkel mégis a mai napig hibátlanul működő segédmotorokkal szemben?

Tizennégy se' voltam, de valamit éreztem már belül, saját járműre vágytam. Húzni a gázt, harapni a bogarakat, elkapott a szabadság (motorozás) utáni vágy. Mit tesz a gyermek ilyenkor? Hát persze, hogy első motort keres, amire a válasz tíz emberből tíznek ugyanaz volt: vegyél egy Simsont, megtanulsz motorozni, meg bütykölni.
 
Így is lett, és közben szép csendben megszereztem rajta azokat az életre szóló élményeket, amelyek miatt a mai napig nosztalgiával gondolok a kis NDK-s "csodára".
 
Korunk tizenévesei viszont már Derbi Sendával, vagy valami menő japán vagy olasz sportrobogóval bontogatják a szárnyaikat. Vagy, ami még rosszabb, ha valami műanyag, elektromos kínai hokedlin.
 
Szóval, szépen lassan feledésbe merültek a Simsonok? Nem igazán, hiszen a kínálatot vizslatva meglepve tapasztalom, hogy mostanság a legolcsóbb darab negyedmilliótól indul, és nagyjából egymillióig tart az árazás. Pár éve még százazer forint környékén is találhattunk épkézláb darabot, ami működött. Szóval, a régi keletnémet kismotor lezavart egy hipertérugrást, na persze nem ő maga, hanem az "értéke".
 
Miért kerül ez ennyibe? Mi megy most a piacon? Hová tűnnek a Simsonok?
 
Erről, és még nagyon sok érdekes dologról beszélgetek Bogyay Norberttel, a gyári állapotú Simsonok magyarországi gyűjtőjével és ismerőjével.
 
Ha pedig érdekli olvasóinkat a téma, jelezzék emailben (hangzona@autoszektor.hu), vagy facebook oldalunkon, és még több Simsonos tartalommal térünk vissza a jövőben!
 

 

 

A HangZóna korábbi adásait itt találja, a legújabbal pedig jövő héten csütörtökön várunk minden kedves hallgatónkat!

Kérdéseket, észrevételt, témajavaslatot a hangzona@hangzona.hu email címre várjuk.

További autós tartalmakért kövessen minket Facebook oldalunkon is.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.31
Gyakran halljuk, hogy az ügyfélélmény az autókereskedésekben az utóbbi években jelentősen átalakult....
2024.05.31
Az Autós Nagykoalíció (ANK) hatodik alkalommal hirdeti meg az Év Magyar Autója díjakat. Nagy....
2024.05.31
Az új közlekedési rendszer bevezetése közelebb lehet a vártnál.   ..
2024.05.31
A VivaTech technológiai kiállítást idén május végén rendezték meg Párizsban. A technológiai....
2024.05.31
A Skoda magyarországi importőre jóvoltából idén is kijutottam a jégkorong-világbajnokságra, amelyet....
2024.05.31
- Már több mint egymillió jegyvásárlás történt a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) digitális....
2024.05.31
- Ismét olajat talált a Mol a közép-magyarországi Vecsésen - tette közzé a vállalat a Budapesti....
2024.05.31
- Három felnőtt súlyos, két felnőtt és három gyermek pedig könnyebb sérüléseket szenvedett, amikor....
2024.05.31
Óvatos lábbal hajtottam életem második tisztán elektromos üzemű autóját, a Renault Megane E-Tech....
2024.05.31
- Az ország legnagyobb magyar tulajdonú, független kerékpárgyára, az esztergomi Neuzer Kft. 750....