Elektromos autó töltése

Ha vacakol az akkumulátor…

2024.02.10.

Mi történik az elektromos autók akkumulátoraival hideg időben?

 

Beköszöntöttek a kemény mínuszok. Az utak sózása, a zárak jégoldása és a szélvédők páramentesítése csak egy dolog. Vannak, akiknek egyéb nehézségeik is adódhatnak. Ők az elektromos autózók. Nekik adunk tippet, hogy mit tegyenek, hogy elkerüljék az akkumulátorok idő előtti öregedését.

A hideg hátrányosan befolyásolja az elektromos autók akkumulátorait? A válasz: igen. A lítiumion cellák nem szeretik a fagyot. Az alacsony hőmérséklet növeli az akkumulátor belső ellenállását és csökkenti a kapacitását. Persze, a Li-ion akkumulátorok fagyos hőmérsékleten is működnek, de hasznos kapacitásuk alacsonyabb.

Az Egyesült Államokban több mint 10 000 járműből gyűjtött adatok elemzése tanúsítja az autonómia elvesztését. A járműveket -1 és -7 fok között tesztelték és hasonlították össze az adatokat a +21 fokos ideális hőmérséklettel. Egyértelmű, hogy minél alacsonyabb a hőmérséklet, annál inkább öregszik az akkumulátor. Bár igaz, hogy komoly károsodásról csak -15 fok alatti tartós használatnál lehet beszélni. Ez hazánkban ritka, inkább a szabadban parkoló autósokat érinti. Illetve, a külföldi síelésre indulóknak kell számolniuk az autonómia akár 30%-os csökkenésével.

Mit tehetünk? Hogyan védjük az akkumulátort és spóroljunk az autonómiával?

  • Alkalmazzuk a konzervatív, tehát a hirtelen gyorsulást és fékezést elkerülő és a sebesség folyamatos fenntartását jelentő vezetési stílust.
  • Figyeljünk oda a fűtésre. Télen köztudottan sok autonómia elvész, mert az akkumulátor energiáját az autó belsejének melegítésére használják. Érdemes csökkenteni az utastér hőmérsékletét és inkább az üléseket és a kormánykereket fűteni, hiszen ez a célzott hő kényelmes és kevesebb energiát fogyaszt.
  • Jó megoldás az előkondicionálás is, amivel az akkumulátor és az autó belső tere ideális hőmérsékletre melegszik már indulás előtt. És mindezt külső energiaforrásból téve nem terheljük az akkumulátort.
  • A hosszú ideig nem használt villanyautók akkumulátorát érdemes 50% körüli töltöttségen tartani. 

Ezen tippek alkalmazása megmutatkozik az akkumulátor hosszabb élettartamában és az autó potenciális hatótávolságának megőrzésében.

Forrás: autoappassionati.it, luciferlights.net

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.17
Az ünnepi hosszú hétvégén, május 18. (szombat) reggeltől május 20. (pünkösdhétfő) estig ismét....
2024.05.17
Le kellett zárni az autópályát éjszaka. ..
2024.05.17
Amíg a tisztán elektromos autók piaca stagnál, addig a plug-in hybridek növekedést mutatnak, amire....
2024.05.16
Szombathely térségében történt a súlyos baleset – közölte az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.05.16
A HangZóna mai vendége Lambert Gábor, a Magyar Biztosítók Szövetségének kommunikációs vezetője. ..
2024.05.16
Közel huszonkétezren látogattak el az idei Balatonfüred Concours d’Elegance-ra, amelyet a BMW Group....
2024.05.16
A „Terminál” a valóságban.   ..
2024.05.16
A Netrisk szerint a dízelmotoros, benzines, hibrid és elektromos új autók esetén az átlagdíj az....
2024.05.16
A szegedi Csonka János Technikumban tanul az ország két legjobb autószerelője és a legügyesebb....
2024.05.16
A Mazda Motor Corporation közzétette egész éves pénzügyi, illetve értékesítési eredményeit, és a....