verseny

FSH: Az „Autocross” versenyszám az utolsó napon

2017.08.20.

A jó hangulatú statikus versenynapok és a hétközi kánikula után az időjárás kissé megviccelte a Formula Student Hungary 2017 szervezőit és csapatait. A harmadik napon, szombaton kora délután egy gyenge eső okozott némi csúszást a programban. A szervezők úgy döntöttek, hogy a biztonság érdekében az „Autocross” versenyszámot az utolsó napra ütemezik, remélve a száraz időjárást. 

A verseny szombaton a dinamikus versenyszámokról szólt. Ezek közé tartozik a gyorsulás, mely elsősorban a motor teljesítményéről és a hajtásláncról ad jellemzést, s hogy milyen gyorsító képességgel rendelkezik a jármű. A feladat nem más, mint álló helyzetből a lehető legrövidebb idő alatt megtenni egy 75 méter hosszú egyenes szakaszt. Az autók jellemzően 4 másodperc alatt teljesítik a távot, melyet álló helyzetből kezdenek és közel 100 km/h körüli sebességgel fejeznek be. Az egyik, elektromos járművel rajthoz álló német csapat feladni kényszerült az FSH-t, miután autójuk összetört a gyorsulási versenyszámban.
 
Dinamikus versenyszám a „Skid Pad” is, amely az autó állandó állapotában történő kanyarodás képességeit méri. Méghozzá oly módon, hogy a négykerekűeknek egy 8-as számot formázó pályán kell mindkét irányban két kört megtenni. Ahhoz, hogy ezt a látványos versenyszámot sikeresen lehessen teljesíteni, szükséges a jó futómű, a megfelelő geometriát biztosító kormánymű, az alacsony súlypont és persze a jó gumi. Ezt a számot idén az összes csapat gond nélkül teljesítette.
 
A vasárnapra halasztott „Autocross” egy rajt-cél jellegű sprintversenyszám sajátos változata az autóverseny-szériákban is ismert időmérőknek. A 950 méteres pályán egy időben egy autó tartózkodhat. Minden esetben 2 pilótának van módja arra, hogy 2-2 mért kört futva legjobban kihasználja az autó adottságait, és a többieknél gyorsabb legyen. Az Autocrossban a jármű gyorsító és lassító képessége mellett a kanyarban való viselkedése is számít.
 
A megszerezhető pontok 40 százalékát a statikus versenyszámok során lehet begyűjteni, míg a versenypályán mutatott teljesítmények 60 százalékos súllyal szerepelnek a végelszámolásnál. Ami azonban kétségtelen: az eredményes szerepléshez mindkét területen jól kell teljesíteniük a csapatoknak és autóiknak. És ami most még fontosabb, az a biztonság és a bátorság! Hiszen itt egy új, ismeretlen és esetleg nedves pályán kell majd versenyezniük.


Fotók: Lukács Gabriella, Polcz Péter, Farkas Csaba
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.06.01
Jól indult sokaknak az év Magyarországon, számos nagyon drága luxus- és sportautó talált gazdára.....
2024.06.01
A francia közel tökéletes teljesítményt nyújtott, de az előnye így is kicsi a Hyundai Motorsport....
2024.06.01
A Veszprémi Járási Ügyészség maradandó fogyatékosságot okozó közúti baleset gondatlan okozásának....
2024.06.01
Svájcban a vadászpilóták az ország nyugati részén fekvő egyik autópályán gyakorolják a vészhelyzeti....
2024.06.01
40 millió fontra szokták értékelni Rodger Dudding kollekcióját, de a valóságban valószínűleg ennél....
2024.05.31
Gyakran halljuk, hogy az ügyfélélmény az autókereskedésekben az utóbbi években jelentősen átalakult....
2024.05.31
Az Autós Nagykoalíció (ANK) hatodik alkalommal hirdeti meg az Év Magyar Autója díjakat. Nagy....
2024.05.31
Az új közlekedési rendszer bevezetése közelebb lehet a vártnál.   ..
2024.05.31
A VivaTech technológiai kiállítást idén május végén rendezték meg Párizsban. A technológiai....
2024.05.31
A Skoda magyarországi importőre jóvoltából idén is kijutottam a jégkorong-világbajnokságra, amelyet....