Audi A8

Elnöki ügy: az új Audi A8

2018.03.27.

A Messe Wien főbb ismertetőjegye közé tartozik a sok látogató, valamint a nívós márkák és modellek mellé társuló jelképes árú belépőjegy. 

Az Audi standjának egyik különlegessége az új A8 volt. Több tekintetben is ugrásszerű fejlődésen ment keresztül. Egyszerre sikerült növelni a biztonságot, a kényelmet és a helykínálatot. A külső is változáson esett át, vannak szép és megszokást igénylő részletek, mindenkinek más az ízlésvilága.

A megszélesített hűtőrács és a tömbszerű, 5 méteres kocsitest egyszerre sugároz eleganciát és magabiztosságot. A felár ellenében rendelhető HD Matrix LED fényszórók lézeres kiegészítést kaptak, ez a gyakorlatban kétszeres bevilágítási távolságot jelent intelligens és precíz árnyékolással: a szembe jövő autóst nem vakítjuk el, miközben mi a lehető legjobb látási viszonyok között haladunk.

A hátsó traktus esetében is a legnagyobb hangsúly a lámpatesteken van, amelyek OLED technikával megspékelve varázsolnak összetéveszthetetlen megjelenést a limuzinnak. A csomagtartón végighúzódó ív – amely a műszerfali vízszintes megvilágítással áll stílusbeli összhangban - és az apró bevágások révén nincs elegáns vacsora, opera vagy egyéb koncert, amelyre megérkezve ne lehetne egyértelműen azonosítani négykerekűnket. Noha oldalról picit a 7-es BMW-re emlékeztethet a hátsó lámpa széle, az előbb említett részletek azonnal tudatosítják bennünk, milyen autóval is van dolgunk. Mert hogy több tekintetben is kuriózum…

A belső térben fejedelmi körülmények várnak minket. A digitális műszeregységek gyors szemléje után vettem észre a szellőzőrostélyok és a hangulatvilágítás pazar harmóniáját: üljünk bárhol, az új műszerfal széles, formás kialakítása erőt sugároz, egy csillagközi rombolóban érezzük magunkat.

audi.hu

A legnagyobb újdonság: az érintős kijelzők. Pozitívum, hogy koppintáskor finom rezgésekkel kapunk visszajelzést, hogy valóban sikerült ujjunk végével „rákattintani” a kívánt ikonra. Ez utóbbi azért fontos, mert ugyan a felső kategóriában általában nem, de úgy általában hajlamosak nem érzékelni utasításainkat az efféle rendszerek, és vezetés közben ezzel megnehezítik dolgunkat, a tekintet-út, tekintet-műszerfal vonatkozásban. Minden digitális, a 360 fokos kamerás kijelző képeit könnyedén mozgathatjuk ujjainkkal, kedvünkre lapozgathatunk. Közben egy kis felfrissülésre is szert tettünk a forgatagban az ülésszellőztetés révén, úgyhogy irány a hátsó üléssor!

audi.hu

Masszázs be, sötétítők gombnyomásra fel, az anyósülés már össze is csukódott, a hangulatvilágítást és a rádióállomást be is állítottuk. Ez tényleg egy elnöki autó, a vezetésen kívül talán minden állítható a védett ülésből. A nagyobb belső tér és a kényelmesebb ülések a komfort egy részéért felelnek, a másikra ott van az új, kerekenként eltérő, adaptív lengéscsillapítás, amely úthiba, gázadás, egyenetlenség esetén azonnal úgy dolgozik, hogy kényelmes haladásban lehessen részünk. A hátsókerék-kormányzás kis és nagy sebességnél egyaránt javítja a fordulékonyságot és általa kisebb kormánymozdulatokra van szükség.

audi.hu

Akár 41 vezetéstámogató rendszer gondoskodik egyidejűleg a biztonságos haladásról. A kategóriában legfejlettebbnek számító, 4-es szintű önvezető képességgel ruházták fel az A8-at a mérnökök. Az adaptív tempomaton és a sávtartáson felül immáron önállóan képes sávot váltani a luxushajó autópályán, ki tud sorolni például a lehajtóra. Oldalirányú ütközés esetén a karosszéria akár 80 millimétert is meg tud emelkedni a csattanás előtti pillanatban, fokozva ezzel az utasok biztonságát.

Az Audi nemrég indult új irányba a modellek teljesítményszintjeit megadó jelzéseivel. A benzines motorpaletta alja az 55TFSI quattro egyelőre. Ez egy V6-os, 340 lóerős, Mild Hybrid. Érdekessége, hogy indukciós töltés érhető el hozzá, vagyis ha mindig a megszokott parkolóhelyre állunk, egyszerűen feltölt magától – nem kell csatlakozóval vesződni.

A dízel fronton 50-es jelzéssel találkozhatunk. Szépen utolérik egymást a német prémiumtrió szereplői a belépő dízelek terén, 1-20 lóerős licitálás mindig akad a bevezetés évétől függően. A 286 lóerős egység 5,9 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a két tonnás testet.

A rövid élménybeszámoló és technikai ismertető a teljesség igénye nélkül született meg: olyan sok erőssége van az új A8-nak, hogy naphosszat lehetne sorolni. Engem meggyőzött! A beszédes videó mellett ajánljuk korábbi, az A8 gyártástechnológiájáról írt cikkünket is.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.15
115 évvel ezelőtt, 1910. augusztus 1-én a ma Horvátországhoz, akkoriban a Magyar Királyság Zágráb....
2025.12.15
A mobilitási technológiák területén globális vezetőnek számító LG Electronics (LG) a 2026-os CES....
2025.12.15
A Pirelli mérnökei két új, nagy teljesítményű abroncsot mutattak be, amelyeket kifejezetten a....
2025.12.15
Megalakult a Magyar Mesterséges Intelligencia Tanács hétfőn Budapesten, testület egyebek mellett....
2025.12.15
Együttműködési megállapodást kötött a Szegedi Tudományegyetem és a BYD Auto Hungary Kft., amely új....
2025.12.15
Kartellezés miatt bírságolta meg a Rombat SA román autóipari céget az Európai Bizottság - írta az....
2025.12.15
A politikusasszony első új autója volt az 1991-es Supra 2.5 GT Twin-Turbo Limited, amelyet ma már....
2025.12.15
Magyarországon a közlekedésnek mindenki számára alapjognak kell lennie - hangoztatta az építési és....
2025.12.15
A Toyota Európa kínálatában jelenleg 3 plug-in hibrid elektromos (C-HR, RAV4, Prius) és 6....
2025.12.15
A járműkommunikáció jövője már láthatáron van, de a világ nagy része még nem áll készen a teljes....