kereskedés

Egyre kevesebb kereskedéssel számolnak a gyártók

2023.08.21.

A Renault brit márkakereskedői hálózatának nemrégiben bejelentett, 144 kereskedéről 115-re történő, mintegy 20%-os leépítése a "radikális" és "brutális" jelzőkkel illették.  Az ICDP és az Urban Science tavaly végzett munkája alapján a valóság az, hogy a megmaradó 115 pont mellett az ügyfél átlagos menetideje egy Renault márkakereskedésből valószínűleg még mindig kevesebb, mint 20 perc egy olyan vásárláshoz, amelyet három-négyévente egyszer végez el.

Az elmúlt 15 évben a csökkenés átlagos mértéke évente 0,5% volt Európában, míg az ICDP kutatói úgy vélik, hogy ennek az aránynak közelebb kell lennie az évi 10%-hoz, ha a gyártók olyan életképes értékesítési hálózatokat akarnak létrehozni, amelyek a digitális csatornákkal együtt működnek. 

Még a COVID előtt az egy márkakereskedőre jutó átlagos új autó eladások, beleértve a kiskereskedelmi és flotta üzletágat is, a főbb európai piacokon - az Egyesült Királyság kivételével (amely folyamatosan 500 körül van) - csak 300 körül mozogtak.  A konszolidáció hosszú időszaka és az egymást követő évek javulása ellenére Hollandia a járvány előtti évben még mindig csak 250-nél járt, míg Olaszországban a kereskedők számának hosszú ideje tartó csökkenése után sikerült átlépni a 400-as szintet.

Ez azért fontos, mert függetlenül attól, hogy egy adott márka az ügynöki vagy a franchise-üzletág mellett dönt, a márkakereskedők számára az új autókkal kapcsolatos üzletágban elérhető árrés valószínűleg csökkenni fog, és a villamosítás és más tényezők fokozatosan felemésztik azt a bevételt, amelyet az autók szervizeléséből a márkakereskedés egészének működtetése érdekében lehet elérni. 

Ennek alapján a jövőbeli hálózatok magja olyan kereskedésekre épül majd, amelyek megfelelnek bizonyos életképességi kritériumoknak, amelyek nagyrészt a volumenhez kapcsolódnak majd. Még mindig lehetséges, hogy a hálózatokban hosszú időn keresztül megmaradnak a kisebb tulajdonos-üzemeltetők, akik támogató szerepet játszanak, és amelyek potenciálisan fontos szerepet töltenek be a helyi közösségükben, de a nehéz munkát a nagyobb kereskedők végzik majd, és ehhez a kereskedőnkénti új autó eladások jelenlegi szintjéhez képest jelentős változásra van szükség.

Az induló vállalkozásokon kívül kevés márka törekszik arra, hogy megduplázza értékesítési volumenét, így nem számíthatnak arra, hogy ez megoldja a hálózat életképességi problémáit.  A sikerhez vezető út költségcsökkentéssel sem lehetséges, mivel a márkakereskedőkkel szemben egyre nagyobb követelmény, hogy nagyszerű ügyfélélményt nyújtsanak.

A Renault bejelentése illeszkedik abba a sorba, ami már néhány éve elindult és várhatóan egyre több gyártó jelenti majd be, hogy a jövőben kevesebb kereskedővel fognak együtt dolgozni

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.19
Ki emlékszik már arra, hogy a McLarent meg akarta venni az Apple, pedig voltak ennél színesebb....
2024.05.19
Egyéni világbajnoki Grand Prix-selejtezőre kerül sor Pünkösdhétfőn a debreceni Perényi Pál....
2024.05.19
Most akkor mégis bízik az elektromos átállásban a japán autógyártás? ..
2024.05.19
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Hétvége. ..
2024.05.19
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője nyerte a Forma-1-es....
2024.05.19
2009. január 31. óta a Porsche Múzeum aktívan és modern módon mutatja be a márka történetét és....
2024.05.19
Hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett....
2024.05.19
Ittas állapotban elkövetett járművezetés vétsége miatt emelt vádat a Veszprémi Járási Ügyészség....
2024.05.19
A M1RA versenyzője, Bucsi Attila emberfelettit nyújtott a TCR Eastern Europe túraautó-bajnokság....
2024.05.19
- Hajóbaleset történt szombat éjjel a Dunán, Verőce közelében, a balesetben ketten meghaltak, három....