abroncs

A Continental új 3. generációs pótkocsiabroncsa

2014.02.17.

A Continental 2014-ben teljesen megújítja a teherautók számára készülő abroncskínálatát. Az új fejlesztésű, 3. generációs gumiabroncsok előfutára, a EcoPlus HT3, melyet kifejezetten pótkocsikra és félpótkocsikra optimalizált a világ egyik vezető gumiabroncs-gyártója. A prémium minőségű abroncs az elődjéhez képest alacsonyabb gördülési ellenállással és növelt futásteljesítménnyel rendelkezik. Az egyedi fejlesztésű futófelületnek köszönhetően pedig maximális tapadást és kiváló menetstabilitást biztosít vizes útfelületen is.

távolsági közúti szállítmányozásra optimalizált új abroncs fejlesztése során a vállalat szakembereinek figyelmét egyetlen részlet sem kerülhette el. A mérnökök a futófelületi mintázattól kezdve, az öv kialakításán és az abroncs vázszerkezetén át, egészen a peremig minden egyes elemet továbbfejlesztettek. Mindezeknek köszönhetően ez a 3. generációs teherabroncs jobb alapanyag-keverékkel és erősebb vázzal készül.

Alacsonyabb üzemanyag-felhasználás

A Continental az első olyan gyártó a piacon, amely már 3. generációs teherautó-abroncsokat kínál. Az új gumiabroncsokat a hannoveri székhelyű vállalat a gazdaságosságot szem előtt tartva fejlesztette ki, elsősorban az áruszállításban részt vevő piaci szereplők számára. Mivel ebben a szegmensben a gazdaságosság az egyik legfontosabb tényező, ezért a gumiabroncsoknak is támogatniuk kell a takarékos üzemeltetést és az alacsonyabb üzemanyag-felhasználást.

A Continental a gazdaságos üzemeltetés érdekében olyan futófelületi mintázatot fejlesztett ki, amely optimális érintkezést biztosít a pótkocsi és az útfelület között. A Conti EcoPlus HT3 négy hosszanti árokkal rendelkezik, melyekhez több, keresztirányú árok csatlakozik.
A 385/55 R 22.5 méretben készülő gumiabroncsok gördülési ellenállása különösen kedvező, ugyanis 25%-kal alacsonyabb az előd modellhez képest. Mindennek köszönhetően a Conti EcoPlus HT3 „A” besorolással rendelkezik az üzemanyag-fogyasztás tekintetében.

Kiváló menetstabilitás

A felhasználási igényekhez igazodó mintázat a kamionok esetében igen nagy jelentőséggel bír. Annak érdekében, hogy a mintázat megfelelő stabilitást biztosítson a járművezető részére, az új Conti EcoPlus HT3 esetében a vízelvezető árkok alján háromszög alapú piramis támasztóprofilok kerültek kialakításra. Ezen felül a zárt mintázat nagy érintkezési felületet biztosít, az összekapcsolt vállblokkok pedig az optimális kanyarodási stabilitásról gondoskodnak. A pótkocsik esetében ezeknek az összekapcsolt vállblokkok elsősorban kanyarodáskor van nagy szerepük.

A mérnökök az alacsony gördülési ellenállás megoldását a kétrétegű alapanyag-felépítésben találták meg. Az alsó párnaréteg az optimális érintkezési felületet biztosítja, míg a speciális alapanyagból készült, háromszög kialakítású öveket tartalmazó felső réteg csökkenti az abroncs felmelegedését, és így a gördülési ellenállását. A Conti EcoPlus HT3 gördülési zaja 69 dB (A), amely a kategória egyik legcsendesebb abroncsává teszi. Ahogy a Continental minden 3. generációs abroncsa, úgy a Conti EcoPlus HT3 is újrafutózható és újravágható mintázattal rendelkezik. Az új EcoPlus HT3 egyedi kialakítású acélkarkasszal, peremrésszel és légnyomástartó AirKeep® résszel rendelkezik, amely jelentősen csökkenti az üzemeltetési költséget.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.06.02
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. lett az....
2024.06.02
Már a BMW is munkarendbe állította a BostonDynamics egyik robotkutyáját, és még nevet is adtak neki....
2024.06.02
Figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére vasárnap éjfélig a HungaroMet,....
2024.06.02
Halálos kimenetelű közúti közlekedési baleset történt 2024. június 2-án 1 óra körül a 64-es számú....
2024.06.01
Hazánk nemcsak összeszerelő ország, hanem kreatív munkával is teremt értéket. A Moholy-Nagy....
2024.06.01
A Rába Járműipari Holding Nyrt. 2024 első negyedévében 191 millió forint nettó veszteséget ért el a....
2024.06.01
Az új SUV heves vitákat generált.   ..
2024.06.01
1899. június 1-jén alapította meg kilenc tekintélyes olasz férfiú a torinói Caffé Burello....
2024.06.01
Különleges vezetéstechnikai képzésnek adott otthont a Rendőrségi Oktatási és Kiképző Központ (ROKK....
2024.06.01
Az uniós szabályozás ellehetetleníti az ikonikus autókat – panaszkodnak a gyártók. Ezúttal a....