Toyota Motor Company

Beszállhat az elektromos pickupok versenyébe a Toyota

2024.02.21.

Belső források szerint elképzelhető, hogy nagyméretű elektromos platós haszonjármű fejlesztését tervezi a Toyota. A jelek egyelőre csak áttételesek, de nehezen félreérthetők.

Benchmarking: így nevezik az iparban, amikor egy gyártó a konkurens termékek jellemzőivel méri össze saját gyártmányának a paramétereit, ezzel segítve annak fejlesztését, marketingjét vagy értékesítését. A Toyota a legtöbbször alanya ezeknek a benchmarking vizsgálatoknak, most azonban a jelek szerint ők maguk vették górcső alá más márkák típusait – méghozzá olyanokat, amilyenekhez hasonlókkal a Toyota jelenleg nem rendelkezik. A Motrolix nevű autós weboldal belső forrásokra hivatkozva azt állítja, hogy a Toyota két észak-amerikai telephelyén „a legváltozatosabb részlegek és osztályok képviselői” szorgoskodnak különböző akkumulátoros elektromos pickupok körül.

A GMC Hummer EV és a Ford F-150 Lightning mellett a Tesla Cybertruck is felbukkant ezeken az összehasonlító vizsgálatokon. Más közismert, de közepes méretű modellekről – így például a Rivian R1T-ről – ellenben nem számoltak be források, így valószínűsíthető, hogy a Toyota a felső méretosztályban gondolkodik. Ez a cég két észak-amerikai típusa, a 3,35 és 3,69 méter közötti tengelytávval rendelhető Tacoma és a felépítménytől függően 3,70-4,18 méteres tengelytávon nyugvó Tundra közül az utóbbit teszi a villamosítás várható tárgyává.

Műszaki szempontból ugyanakkor mindkét modell alkalmas volna az elektromos hajtáslánc befogadására, hiszen ugyanarra a TNGA-F padlólemezre épülnek, ráadásul mindkettő elérhető full hibrid hajtáslánccal – a Tacoma esetében ez a 2,4 literes, soros négyhengeres turbómotorra, míg a Tundránál a 3,4 literes V6-os ikerturbó erőforrásra épül.

A Toyota az elmúlt időkben többször is kacérkodott az elektromos pickup ötletével, ám ezek egytől egyig kompakt méretű járművek voltak. A márka elektromos forradalmának két évvel ezelőtti meghirdetésekor Tojoda Akio mögött ott állt a színpadon egy Tacoma méretű elektromos platós; egy éve a Hilux Revo BEV tanulmány tűnt a megvalósulás kapujában álló koncepciónak, legutóbb pedig 2023 őszén, a Japan Mobility Show alkalmából mutattak be egy önhordó karosszériás, duplafülkés villanypickup-tanulmányt, az EPU-t.

Az elektromos mobilitás egyik nagy előnye persze épp a modularitás, így egy Tundra vagy a Tacoma méretű modellben jóformán csak az akkumulátor méretén kell változtatni, valamint a hajtáslánc vezérlését a modell sajátosságaihoz igazítani – mindez jóval egyszerűbb és költséghatékonyabb, mint egy belső égésű hajtásláncot átültetni az egyik méretosztályból a másikba. A jelenleg zajló benchmarking folyamat ugyanakkor kijelölheti a fejlesztés preferált sorrendjét, legalábbis Észak-Amerikában.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

Forrás: 
Smartermedia

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.19
Ki emlékszik már arra, hogy a McLarent meg akarta venni az Apple, pedig voltak ennél színesebb....
2024.05.19
Egyéni világbajnoki Grand Prix-selejtezőre kerül sor Pünkösdhétfőn a debreceni Perényi Pál....
2024.05.19
Most akkor mégis bízik az elektromos átállásban a japán autógyártás? ..
2024.05.19
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Hétvége. ..
2024.05.19
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője nyerte a Forma-1-es....
2024.05.19
2009. január 31. óta a Porsche Múzeum aktívan és modern módon mutatja be a márka történetét és....
2024.05.19
Hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett....
2024.05.19
Ittas állapotban elkövetett járművezetés vétsége miatt emelt vádat a Veszprémi Járási Ügyészség....
2024.05.19
A M1RA versenyzője, Bucsi Attila emberfelettit nyújtott a TCR Eastern Europe túraautó-bajnokság....
2024.05.19
- Hajóbaleset történt szombat éjjel a Dunán, Verőce közelében, a balesetben ketten meghaltak, három....