Borgward
Hivatalos képeket adott ki az idén feltámasztott Borgward az első modelljéről, a BX7 SUV-ról. A Genfi Autószalonon még csak a feltámasztás tényét jelentették be, de hazai pályán, a jövő héten kezdődő Frankfurti Autószalonon már az első modellt is bemutatják a nagyközönségnek.
A hétüléses BX7 a 4,7 méteres hosszúsága alapján az Audi Q5-ösnek, a BMW X3-asnak, és a Mercedes GLC-nek lesz majd a konkurense. A karosszéria legjellegzetesebb részlete a hatalmas hűtőmaszk, amely a Borgward rombusz alakú emblémájára utal. A kocsi többe része bármilyen más márka autójáról származhatna, de az összhatás így is tetszetős és sportos.
A német Auto Bild kiderítette, hogy a kocsit egy 224 lóerős kétliteres turbómotor fogja hajtani hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval, az automatikus összkerékhajtást a BorgWarner beszállító fejlesztette. Sokkal erősebb lesz a konnektoros hibrid, amelyben a benzinmotornak egy, a hátsó tengelyt hajtó villanymotor segít majd be a hajtásba. A 401 lóerős hibrid verzió 55 kilométert tud majd megtenni benzin elégetése nélkül, tisztán elektromos üzemben.
Ambiciózus tervei vannak a kínai Foton tulajdonában lévő márkának: 2020-ra már évi 800 ezer, 2025-re pedig évi 1,6 millió autót szeretnének eladni, természetesen nem csak a BX7-ből. Már a jövő évi Genfi Autószalonon bemutatkozik a második modell, amely valószínűleg egy négyajtós limuzin lesz. Az 1929-ben alapított, brémai székhelyű Borgward 1961-ben ment csődbe, a gyárát annak idején a Mercedes-Benz vásárolta meg. Ma a C-osztály, az SLK, az SL és a GLC készül benne.