pickup

Ausztráliában már két cég is foglalkozik Toyota Hiluxok elektromossá alakításával

2023.08.06.

Amíg megérkezik a gyári elektromos verzió, addig is lehet zéró emissziós Hiluxot vásárolni az országban, de ehhez szükség van egy dízelmotoros donor járműre is.

Ausztrália legkeresettebb pickupjai közül egyik sem rendelkezik gyárilag elektromos változattal, annak ellenére, hogy – különösen a bányászati ágazatban – egyre nagyobb a kereslet az ilyen kishaszonjárművek iránt. Ennek hatására nemrég két ausztrál vállalatot is alapítottak arra, hogy meglévő dízelmotoros Toyota Hiluxokat alakítsanak át villanyautókká, mégpedig nagy tételben. Az egyik ilyen a Roev, amely több mint ezer autót tervez átalakítani a működése első 12 hónapjában, az első járművek 2024 februárjától lesznek elérhetőek az ügyfeleknek.

Ennek a mennyiségnek több mint a felét a perthi székhelyű, elektromos járművek lízingjével, bérbe adásával és előfizetéses értékesítésével foglalkozó CarBon fogja felvásárolni, hogy ellássa azokat a kereskedelmi flottaüzemeltetőket, amelyek áttérnének a zéró kibocsátású járművek használatára. Egy folyamatban lévő kísérleti program részeként Nyugat-Ausztrália ásványkincsekben gazdag, északnyugati részén több nyersanyagipari vállalat fogja használni az elektromos pickupokat.

A villamosított Roev Hiluxok a gyári dízelmotor és gázolajtank helyére egy 64 kWh (240 km hatótávolság), vagy egy 96 kWh kapacitású akkumulátort kapnak (360 km hatótávolság), melyeket egyenáramról 80, váltóáramról 11 kW-tal lehet tölteni. A zéró lokális kibocsátású, hátsó- vagy kapcsolható összkerékhajtással rendelkező környezetbarát pickupok V2L-képességgel is rendelkeznek, vagyis áramforrásként is használhatók, ráadásul fékezéskor és gázelvételkor energiát táplálnak vissza az akkumulátorba (regeneratív fékezés).

A Roev átalakításai várhatóan 47 990 (16,75 millió forint) és 57 990 dollár (20,25 millió forint) közötti összegbe kerülnek a donor jármű árán felül, utóbbin azonban lehet spórolni, mert a már meglévő, amortizálódott és használt Hiluxokat is fel lehet használni alapnak. Minden egyes átalakított Roev 4×4 Electric Hilux potenciálisan több mint 100 tonnával csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a hasznos élettartama alatt.

A Roev és a CarBon közötti partnerség hasonlít egy másik ausztrál vállalat projektjére. A Mevco a következő öt évben 8500 darab új vagy majdnem új, dízelmotoros Hiluxot és Land Cruisert alakítana át elektromossá. A közel egymilliárd dolláros projekt célja, hogy kihasználja a nyersanyagágazat igényét az olyan akkumulátoros-elektromos munkagépekre, amelyek a legkeményebb körülmények között is képesek ellátni a feladatukat. Már több mint 5000 megrendelésünk van a bányászati területről, jelenleg nem is vesznek fel újakat. Ügyfeleik főleg lítiumra és nikkelre összpontosító nagy bányavállalatok, amelyek a villanyautókhoz szükséges akkumulátorok alapanyagának bányásszák és exportálják a nyersanyagokat. Az egyik a Mineral Resources, amely a világ két legnagyobb lítiumbányáját üzemelteti.

A Mevco az ausztrál székhelyű elektromos haszongépjármű-átalakítóval, a SEA Electrickel kötött megállapodást, hogy az a saját fejlesztésű elektromos hajtásláncát szerelje be a megrendelt Toyotákba. Ez a világszerte ismert cég már készít elektromos meghajtású Hino és Mack teherautókat, sőt, megrendelésre még az ikonikus sárga amerikai iskolabuszokat is átalakítja. BEV hajtásláncuk többféle kisteherautóba beépíthető, és az akkumulátor a jármű életciklusa után, napelemekkel párosítva hatékony áramtárolóként is használható. Hogy a SEA univerzális elektromos hajtáslánca megfelelően működjön a Mevco Hilux EV-ben, arról a fejlesztést és a finomhangolást végző GB Auto Group gondoskodik. Bár nem könnyű több ezer eladó Hiluxot találni, a projektnek kedvez, hogy számos bányavállalatnak van már sok megrendelt, dízelmotoros példánya. Ezek mellé a Mevco annyi – legfeljebb egyéves – Hiluxot vásárol fel ausztrál használtautó-kereskedőktől, amennyit csak tud.

Valószínűleg már nem kell sokat várni a gyárilag elektromos hajtáslánccal szerelt Toyota Hiluxra sem, ugyanis a tanulmány 2022 decemberében debütált Thaiföldön. A hivatalosan Hilux Revo BEV Conceptnek hívott villanypickup formája a zárt maszkon felül alig különbözik a mezei Hiluxétól, a töltőcsatlakozó nyílását a bal első sárvédőn alakították ki.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.31
Gyakran halljuk, hogy az ügyfélélmény az autókereskedésekben az utóbbi években jelentősen átalakult....
2024.05.31
Az Autós Nagykoalíció (ANK) hatodik alkalommal hirdeti meg az Év Magyar Autója díjakat. Nagy....
2024.05.31
Az új közlekedési rendszer bevezetése közelebb lehet a vártnál.   ..
2024.05.31
A VivaTech technológiai kiállítást idén május végén rendezték meg Párizsban. A technológiai....
2024.05.31
A Skoda magyarországi importőre jóvoltából idén is kijutottam a jégkorong-világbajnokságra, amelyet....
2024.05.31
- Már több mint egymillió jegyvásárlás történt a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) digitális....
2024.05.31
- Ismét olajat talált a Mol a közép-magyarországi Vecsésen - tette közzé a vállalat a Budapesti....
2024.05.31
- Három felnőtt súlyos, két felnőtt és három gyermek pedig könnyebb sérüléseket szenvedett, amikor....
2024.05.31
Óvatos lábbal hajtottam életem második tisztán elektromos üzemű autóját, a Renault Megane E-Tech....
2024.05.31
- Az ország legnagyobb magyar tulajdonú, független kerékpárgyára, az esztergomi Neuzer Kft. 750....