Askoll

Askoll NGS - stílus és romantika a mobilitás csöndes és rideg villany korszakában

2021.04.16.

Az elektromos mobilitás a szemünk előtt válik kuriózumból, életünk és mindennapjaink részévé, nem csak négy, de két keréken is 

Az autók után egy kis fáziskéséssel - az elmúlt években - robbanásszerű fejlődésnek indult és elképesztő sokszínűséget mutat az elektromos hajtású motorok, de még inkább a villanyüzemű robogók piaca. Sokáig úgy tűnt, hogy a villanyhajtás térhódítása szépen lassan kiöli belőlünk a járművekkel kapcsolatos érzelmeket, az új, múlt nélküli márkák, startupok térhódítása eltörli a tradíciókat: a hangok és szagok/illatok eltűnése megszünteti az érzelmi kötődéseket a járművekhez, amelyek annyi évtizede részese mobilitásunknak, divathullámainknak, filmművészetünknek, önkifejezésünknek. Szerencsére egyre világosabban látszik, hogy mindez nem lesz így.

Képre kattintva galéria nyílik!

 

A mobilitás nemrégiben végérvényesen megkezdődött, a villany korszaka sem csak hideg és rideg számokról: hatótávokról, töltési sebességről, voltokról, wattokról, hanem a lényegről: a stílusról, gép és ember harmóniájáról, dizájnról, önkifejezésről fog szólni. Mindarról, ami az elmúlt több mint száz évben is igazán izgalmassá, varázslatossá tette a két és négykerekű járműveket az emberek számára. Elmesélek egy - természetesen teljesen szubjektív - példát. A magyar motoros szaksajtó - egyébként jogosan - véget nem érő dicshimnuszokat zeng a NIU villanyrobogó márkáról, amit egyenesen "a robogók Teslájaként" aposztrofálnak. A NIU termékei valóban nagyszerűek, innovatívak, "okosak" és ár-érték arányosak. Amikor villanyrobogót keresgéltem, az én női szívemet és romantikus lelkemet mégsem a NIU, hanem az Askoll rabolta el már az első pillanattól. Az ázsiai high-tech helyett, az olasz dizájn, az olasz divat, a valódi "made in Italy" hangulat. Ráadásul hamar kiderült, hogy az egyébként a NIU-hoz hasonlóan innovatív, sőt a villanymotorgyártásban és ezzel kapcsolatos kutatás-fejlesztésben több mint három évtizedes előnnyel rendelkező vicenzai márka - ahogy mondani szokták - rá is játszik arra a fajta stílusra és romantikára, amely nélkül a gépek tényleg csak lélektelen mobilitás eszközök lennének. Az Askoll villanyrobogó és e-bike márka tulajdonosai valószínűleg tisztában is voltak vele, hogy valódi olasz gyártóként- hiszen az Askoll robogói konkrétan Vicenza-ban, saját olasz fejlesztésű villanymotorral készülnek - magasra kell tenniük a lécet, ha a Vespa szépségéhez és sármjához szokott hazai és európai közönséget maguk mellé akarják állítani. Ezt a célt szolgálhatta, hogy új NGS modell sorozatuk (NGS1, NGS2, NGS3) a gyári mérnökök mellett, a világhírű Italdesign nevű cég ízlését is magán viseli. Általában mindenki hozzájuk fordul - hazaiak és külföldiek egyaránt - aki autentikus olasz stílussal szeretné megkomponálni járművét. Nem véletlen, hogy a Nissan is őket választotta partneréül, amikor ikonikus sportmodelljüknek, a GTR-nek szerettek volna egy kis mediterrán hangulatot kölcsönözni. De az Askoll nem elégedett meg ennyivel: ha úgy tetszik, négyzetre emelve az olasz dizájnt, együttműködésre lépett a világ egyik legstílusosabb és a hölgy motorosok körében igen kedvelt bukósisak gyártó Helmo Milano céggel, hogy rögtön NGS2, és NGS3 Helmo Milano limitált szériás modelleket dobjon piacra. Természetesen limitált szériás divat színekkel - és limitált szériás Helmo Milano sisakokkal.

 

Ha pedig maradtak olyan hölgyek, akit még ezzel sem sikerült elcsábítani egy Askoll-ra, nos, akkor nekik a Nemzetközi Nőnap alkalmából, Askoll robogó vásárlása esetén Helmo Milano "Women s day Limited Edition" bukósisak és 100 euró értékben a Carpisa, valamint Go Carpisa választható ajándékai várták. Az Askoll igazán elegáns, és romantikus marketing udvarlása a hölgyeknek, ráadásul csak egy - igaz különösen szép - példája annak, hogy a mobilitás villanyhajtású korszaka sem fogja nélkülözni a stílust, a romantikát és a divatot. Legalábbis, ha az Askoll és a hozzá hasonló robogó gyártók uralják majd a korszellemet, akkor biztosan nem.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.19
Ki emlékszik már arra, hogy a McLarent meg akarta venni az Apple, pedig voltak ennél színesebb....
2024.05.19
Egyéni világbajnoki Grand Prix-selejtezőre kerül sor Pünkösdhétfőn a debreceni Perényi Pál....
2024.05.19
Most akkor mégis bízik az elektromos átállásban a japán autógyártás? ..
2024.05.19
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Hétvége. ..
2024.05.19
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője nyerte a Forma-1-es....
2024.05.19
2009. január 31. óta a Porsche Múzeum aktívan és modern módon mutatja be a márka történetét és....
2024.05.19
Hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett....
2024.05.19
Ittas állapotban elkövetett járművezetés vétsége miatt emelt vádat a Veszprémi Járási Ügyészség....
2024.05.19
A M1RA versenyzője, Bucsi Attila emberfelettit nyújtott a TCR Eastern Europe túraautó-bajnokság....
2024.05.19
- Hajóbaleset történt szombat éjjel a Dunán, Verőce közelében, a balesetben ketten meghaltak, három....