Anyukám is érteni fogja – Szerviz a vírus szélén | Autoszektor

koronavírus

Anyukám is érteni fogja – Szerviz a vírus szélén

2020.04.14.

A pandémia letaglózta a gazdaságot és benne a javítókat is. Hogyan reagálnak, hogyan próbálnak túlélni a szervizek?

Az egész úgy kezdődött, hogy felhívott egy ismerősöm, hogy a bejáratott szervize nem fogadja műszaki vizsgára és az időszerű tavaszi átvizsgálásra az autóját, ajánljak már neki valakit. A lakhelyéhez viszonylat közeli szervizt kerestem fel kérdésemmel, aztán az egyeztetésen túl remek beszélgetést folytatottunk, már nem először.

Mielőtt belevágunk: a különleges jogrend hatálya alatt lejáró okmányok érvényessége nem szűnik meg, azok a hatály végétől számított 15 napig mér érvényesek lesznek. Ez vonatkozik a járművek műszaki érvényességére is, ugyanakkor nem jelenti azt, hogy ne lehetne elvégeztetni a műszaki vizsgát ebben az időszakban.

Minden megváltozott

A megkeresett szervizben nagyon sok változást hozott a vírus. A vezetőnek muszáj volt néhány racionális döntést meghoznia mielőtt rövididőn belül a mélybe rántja a visszaesés a vállalkozást. Kevesebben vannak, mint korábban, a munkafelvételt is a főnök csinálja most.

Üres szervizállások (illusztráció)

A jobb szervizek az elmúlt években előbb egy, aztán 2-3 hétre adtak időpontot a kuncsaftjaiknak, annyi munka érkezett hozzájuk. A szervizvezető most arról számolt be, hogy 2-3 munkanap alatt tudják fogadni az ügyfeleket még úgy is, hogy a létszám a szervizben lecsökkent.

Azt mondták, hogy ez a munkamennyiség éppen lefoglalja most a szerviz kapacitásait. Röviden: túl kell élni valahogyan ezt az időszakot, de a teljes bezárást nem engedhetik meg maguknak.

Vírus-üzemmódban

Nem csak a munkarendet kellett ésszerűsíteni, hanem szükség volt bizonyos higiénai intézkedésekre is. Sem fogadni, sem átadni nem szeretnének semmilyen fertőzést, ezért a következő intézkedéseket hozták.

A telefonon előre egyeztetett időpontban az ügyfél a szerviz elé parkol az autójával és a kulcsot a szerviz postaládájába dobja, aztán mehet haza. A munkatárs kiveszi a slusszkulcsot, kinyitja az egyébként zárva tartott bejárót és fertőtlenítő szerrel a kezében nyitja a járművet. Abban a főbb kezelőszerveket azonnal áttörli. A szervizállásra való beállás után jön az ózonos fertőtlenítés.

Képünk illusztráció

A járművet átnézik és ha a jelzett hibákon túl is találnak valami javítanivalót, azt az ügyféllel telefonon egyeztetik. A megbeszélésben egyeztetett feladatokat a szerviz elvégzi és amikor elkészültek ismét következhet a fertőtlenítés, mert az ördög nem alszik. Az utolsó alkatrész a kulcs, ezt is mentesítik a kórokozóktól. Az ügyfél lehetőleg átutalással, vagy kártyával fizet, de eközben is maximális a higiéniai fegyelem.

Mindenki másképp csinálja

Telefonon elértem egy nálunk korábban szintén bemutatott szerviz vezetőjét. Kérdésem ugyanaz volt, mint a másik javítónál: hogy megy a bolt ezekben az időkben.

Náluk a négy szerelő kollégából váltásban ketten vannak szabadságon. A másik két munkatárs előbb a korábban időhiány miatt felhalmozódott munkát végezte el, de ezek nagyjából két hét alatt ki is futottak. Az udvaron áll ugyan egy-két befejezetlen autó, de ezeknél a tulajdonos döntésére várnak, hogy megfelelő-e a korábbi árajánlat a javításra.

Munka viszont szinte egyáltalán nem érkezik. Míg korábban – nekem is, aki némiképp VIP státuszban vagyok – két hétre adtak időpontot, most gyakorlatilag azonnal tudnának fogadni. Azért egy műhelyben mindig van mit csinálni, hát feltalálják magukat. Leltároznak, takarítanak, a műhelyberendezéseket tartják karban.

Senki nem tudja, mi lesz

Az autós szakma már megkereste a kormányzatot az ágazat által eddig és ezután elszenvedett veszteségeinek konszolidációjára. Döntés a cikk időpontjáig még nincsen, de lapunk lesz az első, aki beszámol majd az eredményekről.

Ilyen helyzet még nem volt a világon. Még megbecsülni sem tudják, hogy nagyjából mikorra várható, hogy az élet a régi kerékvágásba zökken vissza. Minden esetre a járművek karbantartása továbbra is fontos, és akinél eljött az időszakos átvizsgálás ideje, az, a higiéniai előírások maximális betartásával, de bátran keresse fel szervizét, biztosan örömmel fogadják majd.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.31
Gyakran halljuk, hogy az ügyfélélmény az autókereskedésekben az utóbbi években jelentősen átalakult....
2024.05.31
Az Autós Nagykoalíció (ANK) hatodik alkalommal hirdeti meg az Év Magyar Autója díjakat. Nagy....
2024.05.31
Az új közlekedési rendszer bevezetése közelebb lehet a vártnál.   ..
2024.05.31
A VivaTech technológiai kiállítást idén május végén rendezték meg Párizsban. A technológiai....
2024.05.31
A Skoda magyarországi importőre jóvoltából idén is kijutottam a jégkorong-világbajnokságra, amelyet....
2024.05.31
- Már több mint egymillió jegyvásárlás történt a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) digitális....
2024.05.31
- Ismét olajat talált a Mol a közép-magyarországi Vecsésen - tette közzé a vállalat a Budapesti....
2024.05.31
- Három felnőtt súlyos, két felnőtt és három gyermek pedig könnyebb sérüléseket szenvedett, amikor....
2024.05.31
Óvatos lábbal hajtottam életem második tisztán elektromos üzemű autóját, a Renault Megane E-Tech....
2024.05.31
- Az ország legnagyobb magyar tulajdonú, független kerékpárgyára, az esztergomi Neuzer Kft. 750....