AMTS 2019

AMTS 2019 - Magyarok a világ járműgyártásában 3. rész

2019.03.21.

Pénteken nyitja meg kapuit a Hungexpon Magyarország legnagyobb autós szezonnyitó rendezvénye. A 14. alkalommal megrendezésre kerülő autós sokadalom 100 ezer négyzetméteren, 5 pavilonban, 10 tematikával, azaz tíz különálló rendezvénnyel várja a nagyérdeműt, idén is az élményekre fókuszálva. A 13 órakor kezdődő hivatalos megnyitó után a „Magyarok a világ járműgyártásában” tematika egy rendkívüli időutazásra invitálja az odalátogatókat, bemutatva a földi, vízi és légközlekedés világraszóló innovációit és azok magyar vonatkozását.

 

Kép és szöveg: Horváth Miklós

„Kis országunk számtalan alkotót és találmányt adott a világ járműgyártásának, nemcsak az elmúlt száztíz évben, hanem már Mátyás király idejében is. Az autórajongók többsége méltatlanul keveset tud arról, hogy a magyar szakemberek, mérnökök, formatervezők milyen kiemelkedő szerepet játszanak a világhírű járművek tervezése során, és milyen innovatív megoldásokkal segítik az autóipar dinamikus fejlődését. Ezért az Autós Nagykoalíció megeleveníti a múltat, a jelent és a jövőt, a Magyarok a Világ Járműgyártásában elnevezésű tematikus kiállításon, amely immár 7. alkalommal kalauzolja végig az érdeklődőket az autóipar több évszázados történelmén” – nyilatkozta Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke és a kiállítás ötletgazdája.

Az idei tárlat ismét egy élő show-val indul március 22-én, 13 órakor. „A színpadon azok a csodák és csodálatos emberek lesznek fókuszban, akik találmányaikkal megváltoztatták nemcsak a mindennapi közlekedést, hanem a mindennapi életet, meghatározó szerepük a világ mobilitására múltban, jelenben és jövőben egyaránt kiemelkedő, sőt! Követendő példa is” – hangsúlyozta a házigazda. „A nyitó ceremónia vendégei között üdvözölhetjük dr. Anisits Ferencet, a „dízelpápát”, továbbá Németh Gábor és Wittinger Csaba formatervezőket, akik a Kecskeméten gyártott Mercedes-Benz B-osztály és annak AMG line tervezésében vettek részt, valamint dr. Renner Tamás, PhD., okleveles gépészmérnököt és Neuzer Andrást, a formabontó Neuzer kerékpárok tervezőjét. Ezt követően három napon keresztül, 1500 négyzetméteren válik láthatóvá minden, amire büszkék lehetünk” – zárta gondolatait Knezsik István.

A kiállítás egyik érdekessége és egyben különleges darabjaként is említhető a Renner-50 univerzális összkerékhajtású erőgép prototípusa, mely által újraéledt Magyarországon a traktorgyártás. A négyhengeres, közvetlen befecskendezésű 50 lóerős traktor motorját a japán Kubota szállítja, az erőátviteli rendszert az olasz Carraro Drive Tech készíti, az alváz, a darázsderék, a burkolatok és a szerkezet harmonikus működése pedig a jánoshalmai Renner Bt. munkájának gyümölcse. A hazai fejlesztésű erőgép az egyszerűség, a megbízhatóság és a gazdaságosság  égisze alatt született, nem utolsó sorban a fejlesztő, dr. Renner Tamás, PhD., okleveles gépészmérnök gyerekkori álma vált valóra létrejöttével.

Ugyanitt látható lesz a Szalay-Bunkoczi páros pályafutásának legjobb eredményét elhozó Dakar rali autó is. A perui dűnék birodalmában helytálló Opel Grandland X-szel Szalayék a 20. helyen végeztek idén januárban, a pilóta és a navigátor egybehangzó véleménye szerint tízes skálán 9-es, de olykor 10-es nehézségű volt az 5600 km-es versenyben a tovább jutásért való közdelem. A gépet egy 6200 köbcentis, V8-as blokk hajtja, 380 lóerejét és 661 Nm-es nyomatékát pedig egyedi gyártású X-track váltó továbbítja a kerekekhez. A Silk Way ralikon korábban használt Mokkához képest a Grandland X könnyebb, jobb a súlyelosztása és a stabilitása, nem utolsó sorban dögösebb a formája a csapattagok szerint. Karbon-kevlár felépítménye mindössze 62 kg-ot nyom, 550 literes benzintankja pedig akár egy nap alatt kiürül, ha képességeihez méltó igénybevétel alá kerül.

Világszínvonalú magyar beszállító cégek sorát erősíti majd az érdi székhelyű Dräxlmaier Group, mely 1996 óta olyan prémium autógyártóknak tervez középkonzolokat, ajtópaneleket, műszerfalakat és ezek magasabb szintű moduljait, mint például az Audi, BMW, Jaguar, Land Rover, Maserati, Mercedes-Benz, Porsche, Mini és Volkswagen. A Dräxlmaier Group továbbá az egyik legjobb autóipari beszállító a világon, innovatív termékeik több mint 100 prémiumkategóriájú járműben vannak jelen világszerte.

Az érdi telephelyen tehát prémium kategóriás autók enteriőr elemeinek fejlesztése zajlik. A fejlesztési központban jelenleg 100 fős mérnökcsapat végez számítógéppel támogatott tervezést és projekt menedzsmentet. Az 2019-es „Év Autója” díj nyertes Jaguar I-Pace belsejének tervezésében is részt vett csapat kiállított munkáival minden bizonnyal a jövőbe pillanthatunk a szervezők szerint.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.19
Ki emlékszik már arra, hogy a McLarent meg akarta venni az Apple, pedig voltak ennél színesebb....
2024.05.19
Egyéni világbajnoki Grand Prix-selejtezőre kerül sor Pünkösdhétfőn a debreceni Perényi Pál....
2024.05.19
Most akkor mégis bízik az elektromos átállásban a japán autógyártás? ..
2024.05.19
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Hétvége. ..
2024.05.19
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője nyerte a Forma-1-es....
2024.05.19
2009. január 31. óta a Porsche Múzeum aktívan és modern módon mutatja be a márka történetét és....
2024.05.19
Hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett....
2024.05.19
Ittas állapotban elkövetett járművezetés vétsége miatt emelt vádat a Veszprémi Járási Ügyészség....
2024.05.19
A M1RA versenyzője, Bucsi Attila emberfelettit nyújtott a TCR Eastern Europe túraautó-bajnokság....
2024.05.19
- Hajóbaleset történt szombat éjjel a Dunán, Verőce közelében, a balesetben ketten meghaltak, három....