Peugeot 308
A Peugeot 308 SW a márciusi Genfi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek, de az első képeket már most közzétette róla a gyártója. Az ötajtóshoz képest 190 literrel, 610 literesre növelték a csomagtartó méretét, ami úgy vált lehetségessé, hogy az autó hossza (pontosabban a hátsó túlnyúlása) 33 centiméterrel megnőtt.
Nemcsak a nagy befogadóképesség szól a 308 kombija mellett, hanem az is, hogy a hátsó üléseket a kocsi mögött állva, a csomagtartóban elhelyezett karral is le lehet dönteni, és az is, hogy a bővítés után sík rakodófelület jön létre. Bár a Peugeot a rövid sajtóanyagban kategóriaelsőnek nevezi a befogadóképességet, arról bizonyára elfeledkeztek, hogy a Honda Civic Tourer 624 literes csomagtartóval rendelkezik, de a Skoda Octavia Combié is 610 literes.
Az elődhöz képest 140 kilogrammos csökkentett tömegcsökkentés nemcsak a ferdehátú 308-asra, de az SW-re is vonatkozik. Ezt a remek eredményt sok alumínium alkatrésszel, nagy-és ultranagy szilárdságú acélok használatával és átgondolt tervezőmunkával érték el a francia mérnökök. A franciaországi Sochaux-ban gyártott 308 SW-t a franciaországi Trémery és Douvrin üzemekben készült motorokkal szerelik fel, a motorpaletta megegyezik azzal, ami az ötajtóshoz kapható.
Természetesen a kisebb tömeg a dinamizmuson kívül a fogyasztásra és károsanyag-kibocsátása is jó hatással van, a legtakarékosabb 1,6-os, Euro 6-os szabványt is teljesítő Blue HDi dízelmotorral a 308 SW szén-dioxid kibocsátása mindössze 85 gramm kilométerenként. A Peugeot új kombiját tavasztól lehet megvásárolni.