Renault Clio

Teszt: van élet 91 lóerővel?

2024.02.24.

A magyar autópiacon az egyik legolcsóbb autó jelenleg a megújult Renault Clio. Az Év Magyar Autója 2024 versenyben nevezett újdonságot 91 lóerős motorral teszteltük.

Hogy néz ki?

A tavaly frissült Renault Clio hossza 4050 milliméter, szélessége 1798 milliméter, magassága 1440 milliméter. Az olyan részletek, mint a cápauszony antenna, a 100 százalékban LED-es fényszórók, a külső zár nélküli csomagtérajtó (bénáztam is miatta sokat) és a Renault-modelleket jellemző fényjegyek mind a márka modernségét hangsúlyozzák, valamint növelik a minőségérzetet.

clio6

A külsőn alig változtattak a korábbi generációshoz képest, a látványos LED-nyíl figyelemfelhívó, az utastér maradt, amilyen volt. Picit javult az anyag- és összeszerelési minőség. Az elegáns kormány kompakt, a műszerfal jól látható a vezető számára. A hosszított ülésfelületnek és az ergonomikusabb kialakításnak köszönhetően kényelmesek az ülések – gerinctámasz azonban nem érhető el. A hátsó traktus felnőttekre szűken szabott, ott inkább gyerkőcök utazhatnak hosszabb távon.

clio7

A sebességváltó természetes és kényelmes pozíciót kapott a középkonzolon, van is vele dolgunk, szereti és kéri a kapcsolgatást a Clio. Egyetlen tárolórekesz kapott helyet a konzol alsó részén, a pohártartók nem teljes értékűek. A tekerős klímapanel a Daciából érkezett, az ülésfűtés két fokozatú, de már az első is éget.

A vezető felé fordított képernyő a Renault Easy Link online rendszerben egyesíti az összes multimédiás, navigációs, információs és szórakoztató funkciót. Az opciós, 9,3 hüvelykes tableten a navigációt nem használtam, inkább az immár vezeték nélkül is csatlakozó Apple CarPlay révén Waze-zel terveztem meg az útjaimat.

clio_bent

A csomagtér állítólag 382 literes (VDA szerint mérve 317 köbdeciméter), amelyet 26 liternyi tárolókapacitás egészít ki az utastérben. A feláras dupla padlórendszer egyszerűsíti a mindennapos bepakolást, a hátsó ülések lehajtásával majdnem sík felület nyerhető (a kibővített raktér 1069 liter, a hokis táskám csak lehajtott állapotban fért be), a csomagokat ugyanakkor magasra kell emelni. Meglepetésemre sikerült bepréselnem a biciklimet, így nem maradt el az első szép tavaszi napon a szokásos 30 kilométeres köröm a budai oldalon. A hátsó ajtókilincs megtalálása időigényes, nem természetes a mozdulat, ahogy kaparásszuk az ajtót nyitás előtt.

clio_bicikli

Hogy megy?

Azoknak a vezetőknek, akik gazdaságos járművet keresnek főleg városi használatra, a 65 lovas, háromhengeres szívó 1,0 SCe motor a leginkább ajánlott. Aki ki szeretne merészkedni a városon kívül is, annak érdemes az erősebb, turbós, 91 lovas változat mellett dönteni – csak félmillió forint a felára. A legújabb technológiákat használja, mint például az elektromos vezérlésű szeleppel ellátott turbókompresszor, a hengerfejbe részlegesen integrált kipufogó-leömlő, kettős változó hidraulikus szelepvezérlés vagy a hengerek speciális acélbevonata (bore spray coating). Bár 160 newtonméteres maximális nyomatékával nem túl acélos, de a hétköznapokban elégséges, főleg városban és országúton. Hangja egy ló prüszköléséhez hasonló, mókás, amikor elmegy mellettünk tempóval egy ilyen háromhengeres Clio.

clio_motor

A teljesítményt azonban meglehetősen komótosnak érezzük. A hatfokozatú kézi sebességváltóval legalább egy fokozatot kell visszavennünk, ha lassabb forgalmat akarunk megelőzni, vagy meredek emelkedőn kapaszkodunk. A tesztelt Clióval egyenértékű, 95 lovas Skoda Fabia 1.0 TSI fickósabb. Alapjáraton kissé remeg a motor, levegőért kapkod, ilyenkor a vibrációt érezni az utastérben is.

clio_fogyasztas

Leginkább takarékos módban használtam, hogy átéljem a belépő cliósok élményét, nagyjából 60 lóerős ilyenkor a kicsike. Nem volt vészes, csak akkor kapcsoltam vissza normál üzemmódba, amikor a helyzet megkívánta a dinamikusabb hozzáállást. Cserébe tényleg alig fogyasztott a kocsi: a kora tavaszi kellemes időjárásban 5 liter alatt tartottam a fogyasztást, 4,8 liter lett az átlagom 100 kilométerre vetítve.

Az üresen 11 mázsás Renault Clio TCe90 álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 12,2 másodperc alatt jut el, legnagyobb sebessége 180 kilométer, ami több, mint a 145 lovas hibrid verzióban.

Milyen vezetni?

Futóműve korrekt, stabil és jól uralható határhelyzetben is, masszív, pontosan összerakott autó benyomását kelti, sokkal inkább kompakt, semmint kisautós a vezethetősége és irányíthatósága. Rossz úton is megfelelően csillapít az elöl MacPherson, hátul pedig csatolt lengőkaros konstrukció, amelynek a hangolása alapvetően kellemes és nyugodt.

clio_vezetes

Ha hajszoljuk, lendületesen kanyarodik, a karosszéria dőlése kordában tartható. A kormányzás közvetlenebb és pontosabb reakciót ad, mint például a már említett Fabiában vagy éppen a Corsában. A Volkswagen Polo ugyanakkor határhelyzetben jobb és kiszámíthatóbb tapadást kínál.

A fékekre nincs panasz, pedig hátul dobok lassítják, az alufelniket utánzó dísztárcsák egészen jól néznek ki. Ügyfélbarát módon dolgoznak a vezetősegédek, nem zaklatnak, a háttérben teszik a dolgukat. A Clio nagyon csendes, a mérnökök külön erőfeszítéseket fordítottak arra, hogy korlátozzák a zavaró zajokat.

clio_kerek

Mennyibe kerül?

A Renault Clio minden szempontból felnőtt: garanciája öt évre (vagy 100 kilométerre) szól. Szerencsére van olcsóbb változata is, a 65 lóerős belépő modell authentic felszereltséggel, készletről 5,99 millió forintért vihető haza.

Kép és szöveg: Biró Csongor

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.18
Idén, immár harmadik alkalommal indít közlekedésibiztonsági témájú online felmérést a Nemzeti....
2024.05.18
Füleken új befektető érkezik az egykori Kovosmalt területén újonnan kiépített ipari gyárcsarnokba....
2024.05.18
Generációváltás előtt állnak Ausztriában az autósiskolák. Az autósiskolák üzemeltetői a szakma....
2024.05.17
Az Útinform figyelmeztette az autósokat, hogy szombatra virradó éjszaka egy különleges szerelvény....
2024.05.17
Ismerik a Toyota Priust? Ő a világ leghíresebb hibridje. Szomorú, de eddig még nem kerültünk....
2024.05.17
Az AutoWallis csoport 89,1 milliárd forint árbevételt ért el az első negyedévben, 11 százalékkal....
2024.05.17
Alig ötvenhat kilométert tudott megtenni az újonnan vásárolt Tesla Cybertruck csodaterepjáróval  a....
2024.05.17
Vadonatúj villamosok érkezhetnek Budapestre 2030-ig, a BKK folytatja a járműflotta megújítását.....
2024.05.17
Ki hinné, hogy már négy év eltelt amióta bemutatták az első elektromos Opel Corsát. A modell....
2024.05.17
Jövet-menet gyorsan hajtott egy autó Dejtáron. ..