járműsport

Eljött az idő, Bucsi Attila bemutatkozik TCR-autóval

2023.09.04.

Tavaly 100 százalékos idényt futott a Swift Cup Europe-ban, ahol 15 évesen az összes futamot megnyerte. Bucsi Attila ezután idén türelmesen kivárta, hogy betöltse a tizenhatot, és így nemzetközi licence birtokában már magasabb kategóriában indulhat. A Hungarian Motorsport Academy (HMA) támogatását élvező Bucsi a fejlődését szolgáló TCR Eastern Europe-ban debütál ezen a hétvégén Brnóban a M1RA színeiben, egy Hyundai i30 N TCR versenyautóval.

Gyakorlatilag amint lehet, autóba ül Bucsi Attila, aki augusztus 17-én ünnepelte a 16. születésnapját, ami zöld lámpát adott neki a túraautózás csúcsának számító TCR-kategóriába való belépéshez. Hogy megérett rá, az a tavalyi hibátlan suzukis év után már nem lehetett kérdés, de tizenhat éves kora előtt nem indulhatott ilyen nemzetközi versenyeken. Az akadály elhárult, így a TCR Eastern Europe szeptember 9-10-i, brnói szezonzáróján Bucsi bemutatkozik TCR-autóval.

– Tavaly októberben versenyeztem legutóbb a Swift Cupban, azóta majdnem egy év eltelt, de nem éltem meg rosszul a hosszú kihagyást, mert pontosan tudtam, hogy mi miért történik – fogalmazott Bucsi Attila. – Az életkorom egy adottság, az időt nem lehetett siettetni, hogy előbb töltsem be a tizenhatot, szakmailag viszont már a TCR-kategória volt az egyértelmű cél. Érdekes, hogy az év nagy része viszonylag gyorsan telt el, csak az utóbbi egy-két hetet éltem meg iszonyú lassúnak, amióta közeledik a verseny időpontja.

Bucsi Attila 2020, azaz 12 éves kora óta versenyez a M1RA színeiben, amely tudatosan, lépésről lépésre építi a pályafutását. Az első három évben Bucsi a belépőkategóriának számító Swift Cupban indult, ahol egyre jobb eredményeket ért el, tavaly pedig már mindent megnyert. Idén nehéz döntést kellett meghozni: mivel a Swift Cup versenyautói egy bizonyos pont után már nem készítenek fel a nagyobb kihívásokra, de 16 éves kora előtt magasabb kategóriában nem indulhatott, Bucsi hosszabb kihagyásra kényszerült, amit a csapat immáron TCR-autóban vezetett tesztekkel és a háttérben zajló felkészüléssel hidalt át.

– Nagy hangsúlyt fektettem a szimulátoros felkészülésre, az iRacing megfelelő módjában a világ legjobb e-sportolói ellen igyekeztem tűzben tartani magam – árulta el Bucsi. – Rengeteg fedélzeti kamerás felvételt elemeztem a TCR-autók viselkedéséről. Tavaly teszteltem először az autót a Slovakiaringen, legutóbb pedig nyáron a vadonatúj Balaton Park versenypályán. Úgy érzem, hogy ott tartok, ahol lenni szeretnék az első verseny előtt, persze még sok mindent tanulnom, szoknom kell, például a fékrendszer teljesen más ebben az autóban, mint bármiben, amit korábban vezettem.

Érdekesség, hogy Bucsi Attila legelőször 2020-ban egy forgatás kedvéért vezette a Hyundai i30 N TCR-t, amikor még csak 12 éves volt, és a kormányt meg a pedálokat is csak alig érte el. A zsámbéki tanpályán ez biztonságos körülmények között zajlott, tesztnek nem lehetett ugyan nevezni, de az első vezetési élményt mégis már ilyen fiatalon szerezte a mostani versenyautóval.

– Legjobban az maradt meg bennem, hogy a forgatás előtt el kellett próbálni az indulást, mert egy TCR-autóval nagyon könnyű lefulladni, de aztán elsőre sikerült elindulnom vele – idézte fel Bucsi Attila. – Az is élénken él bennem, hogy mennyire agresszívnak éreztem a kormányművet, nagyon kis kormánymozdulatokra is megindult az autó jobbra-balra. Hatalmas élmény volt olyan fiatalon vezetni, még ha igazán gyorsan akkor nem is mentünk. Még kicsi is voltam, ma már normál ülésállásban is kényelmesen elérek mindent.

A brnói pálya nem lesz ismeretlen Bucsinak, a Swift Cupban háromszor versenyzett itt korábban, abban a bajnokságban is ezen a körön debütált. Mint mondja, technikás, széles pálya, jól lehet előzni rajta, és kifejezetten kedveli. Bucsi a Swift Cupban pole pozíciót és futamgyőzelmet is ünnepelt Brnóban a M1RA-val, amely a TCR Eastern Europe korábbi bajnokcsapata – 2020-ban a szerb Dusan Borkoviccsal a volán mögött az idény összes futamát megnyerve hódította el a sorozat bajnoki címét. Most mi lehet a cél?

– Kevés tapasztalatom van az autóval, versenyhelyzetben lényegében semmi, a mezőny nagy része pedig sok futamot teljesített már, szóval konkrét célt nehezen tűzök ki magam elé az eredményeket illetően – reagált Bucsi Attila. – Azt szeretném, hogy ha bennem van mondjuk egy ötödik hely, akkor ne legyek hatodik, tehát ne végezzek annál hátrébb, mint amire képes lehetnék. Próbálok ugyanúgy csinálni mindent, mint korábban a suzukis versenyek előtt, hasonlóan felszabadultan vezetni. Eddig bejött a csőlátás, hogy nem néztem az ellenfeleket, csak a versenyzésre koncentráltam, és szeretném így folytatni.

A TCR Eastern Europe brnói programjának tervezete:

Péntek

11.00 – Szabadedzés

14.00 – Időmérő

Szombat

13.55 – Első futam

Vasárnap

13.10 – Második futam

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.18
Idén, immár harmadik alkalommal indít közlekedésibiztonsági témájú online felmérést a Nemzeti....
2024.05.18
Füleken új befektető érkezik az egykori Kovosmalt területén újonnan kiépített ipari gyárcsarnokba....
2024.05.18
Generációváltás előtt állnak Ausztriában az autósiskolák. Az autósiskolák üzemeltetői a szakma....
2024.05.17
Az Útinform figyelmeztette az autósokat, hogy szombatra virradó éjszaka egy különleges szerelvény....
2024.05.17
Ismerik a Toyota Priust? Ő a világ leghíresebb hibridje. Szomorú, de eddig még nem kerültünk....
2024.05.17
Az AutoWallis csoport 89,1 milliárd forint árbevételt ért el az első negyedévben, 11 százalékkal....
2024.05.17
Alig ötvenhat kilométert tudott megtenni az újonnan vásárolt Tesla Cybertruck csodaterepjáróval  a....
2024.05.17
Vadonatúj villamosok érkezhetnek Budapestre 2030-ig, a BKK folytatja a járműflotta megújítását.....
2024.05.17
Ki hinné, hogy már négy év eltelt amióta bemutatták az első elektromos Opel Corsát. A modell....
2024.05.17
Jövet-menet gyorsan hajtott egy autó Dejtáron. ..