járműértékesítés

A BMW rekordéve

2024.02.12.

Miközben a hazai újautó-piac helyben jár, tavalyi forgalma csökkent, a prémium autóké nőtt, különösen a BMW mondhat magáénak kiugró értékesítési eredményeket. Az idén villanyos modelljeik újabb térnyerésére számítanak, de a „választás szabadsága” jegyében továbbra is fenntartják, újabbakkal bővítik a hagyományos hajtásláncú típusok választékát – hangzott el a márka minapi évértékelő sajtótájékoztatóján.

Szerző: Heimer György

Újabb fegyvertényt könyvelhetett el a BMW magyarországi eladásaiban. Az elmúlt évek folyamatos növekedése után – 15 év után először – 2023-ban jóval több négykerekűt értékesített a magyar újautó-piacon, mint két nagy német vetélytársa, a Mercedes és az Audi. A bajor prémiummárka hazai forgalmazói tavaly, az előző évhez viszonyítva 12 százalékkal többet, összesen 5921 gépkocsit adtak el, míg a Mercinek – 23 százalékos csökkenés mellett – be kellett érnie 4441 darabbal (bár ezek jó része nagy értékű, luxusos típusok voltak). Igaz, a BMW magyarországi eladásai a cégcsoport több mint 2,2 milliós globális forgalmának csupán töredéke, a magyar értékesítők teljesítményét tovább fényezi, hogy a tavalyi eladások bővülési üteme meghaladja az anyavállalatét. Ráadásul mindezt úgy érték el, hogy a magyar újautó-piac tavaly 3,4 százalékkal tovább zsugorodott, miközben a prémium szegmens bővült, s abból a BMW 30 százalékot tudott kihasítani.

Az értékesítés eredményeiből úgy tűnik tehát, hogy a viharosan gyors (elektromos) autóipari átalakulások közepette a bajor prémiumgyártó stratégiája eddig bejött. Mindezek igazolásául a hazai márkaképviselet vezetői a magyarországi eladások sokféle részadatát soroltak fel a január közepén megtartott évértékelő sajtótájékoztatójukon. Így többi között kiemelték, hogy az elektromos hajtású modellek forgalma tavaly 68 százalékkal növekedett, a 926 e-modellből 105 darab a Minikből került ki. Ami egyúttal azt is jelenti, hogy a Tesla után a BMW volt a második legkellendőbb villanyos. A fő cél továbbra is az elektromobilitás, ám az úgymond kiegyensúlyozott növekedés jegyében a hagyományos hajtásláncok széles választékát is fenntartják. Ezt illusztrálja a tavaly megújított 5-ös sorozat, amely az elektromos és a plug in hibrid hajtás mellett dízel változatban is kapható. Az idén lesz belőle újabb, hathengeres gázolajos, sőt a sportos M logo égisze alatt jön V8-as, limuzin és kombi karosszériában is. Megjegyzendő, hogy a nagy teljesítményű és a magas árfekvésű M sorozatú modellek közel 20 százalékkal, azaz mintegy ezer darabbal részesedtek a teljes magyarországi eladásokból, ami a globális M-forgalom kétszerese.

A tavalyi forgalom ugyanakkor visszatükrözi azt az általános trendet, hogy változatlanul népszerűek a divatterepjárók: az ilyen X jelű BMW-k az eladások több mint felét adták. Viszont a házon belüli bestsellerek versenyét tavaly első ízben a 4-es sorozat típusai (794 darab) nyerték, a képzeletbeli dobogó második helyére az X5-ös, (687 darab), a harmadikra pedig az X3/iX3 került 668 darabbal. A hazai pályán, hosszú éveken át a legnépszerűbb BMW-nek a 3-as sorozat számított, ezekből tavaly azonban a korábbiakénál kevesebb, 614 darab talált vevőre.

Újabb fejezet, hogy tavaly, a magyar piacon kétszámjegyű, 40 százalékos növekedést könyvelhetett el a Mini. A müncheni autómulti tulajdonába tartozó prémium-kisautó vevőinek több mint fele a 3- és az 5-ajtós, valamint a kabrió változatot választotta, a tisztán elektromos Cooper SE modellből 105 fogyott. Az idén újabb forgalombővülési reményeket fűznek ahhoz is, hogy a brit márka gyökeresen megújult. A harmadik generációs Mini Countryman februárban kerül a hazai szalonokba, majd Mini Cooper néven tavasszal jön a teljesen új, 3 ajtós Mini két elektromos kivitelben Cooper E és SE verzióban, s mindemellett bemutatkozik még egy vadonatúj elektromos Mini is, Aceman néven.

Az évértékelő sajtótájékoztatón szóba került a Debrecenben épülő BMW összeszerelő üzem, amely a tervek szerint 2025-nen kezdi meg termelését. Hivatalosan még nem lehet tudni milyen lesz a Neue Klasse néven beharangozott újgenerációs, tisztán elektromos sorozat itthon gyártásba kerülő típusa. A német Automobilwoche legújabb fülese szerint a BMW hat ilyen Neu Klasse négykerekűvel rukkol majd ki, a debreceni modell egy X3-as méretű suv lehet.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.18
Több emberen elkövetett emberölés kísérlete miatt őrizetbe vette a rendőrség azt a 25 éves férfit,....
2024.05.18
Aki szereti a Golfot, az nem fog csalódni a Cupra Leonban. De aki egyszer vezeti a Leont, az....
2024.05.18
Idén, immár harmadik alkalommal indít közlekedésibiztonsági témájú online felmérést a Nemzeti....
2024.05.18
Füleken új befektető érkezik az egykori Kovosmalt területén újonnan kiépített ipari gyárcsarnokba....
2024.05.18
Generációváltás előtt állnak Ausztriában az autósiskolák. Az autósiskolák üzemeltetői a szakma....
2024.05.17
Az Útinform figyelmeztette az autósokat, hogy szombatra virradó éjszaka egy különleges szerelvény....
2024.05.17
Ismerik a Toyota Priust? Ő a világ leghíresebb hibridje. Szomorú, de eddig még nem kerültünk....
2024.05.17
Az AutoWallis csoport 89,1 milliárd forint árbevételt ért el az első negyedévben, 11 százalékkal....
2024.05.17
Alig ötvenhat kilométert tudott megtenni az újonnan vásárolt Tesla Cybertruck csodaterepjáróval  a....
2024.05.17
Vadonatúj villamosok érkezhetnek Budapestre 2030-ig, a BKK folytatja a járműflotta megújítását.....