Budaörs

Az Audinál már az összkerékhajtásra is elő lehet fizetni

2024.05.03.

Connect workshopra invitálta minap az autós szakújságírókat az Audi Magyarország, ahol a márka trénere a konnektivitással kapcsolatos újdonságokat mutatta be és minden kérdésre válaszolt az interaktív beszélgetésen.

A program helyszíne a Rubik Ernő utcai MOONCITY Budaörs volt, ahol a konnektivitás rejtelmei mellett a kiállított modellek is bőven tartogattak izgalmakat. Az újságírók találkozhattak többek között az Audi RS e-tron GT Ice Race edition, az új Q8 facelift, és a frissen az országba érkezett új Q7 facelift modellekkel is.

Töltődő autók a MOONCITY Budaörsnél

A megjelenteket Zakariás Fruzsina, az Audi Magyarország márkaigazgatója köszöntötte és hangsúlyozta, végig jelen lesz a programon, majd átadta a szót Karé Emőkének, aki a Porsche Hungáriánál az Audi trénereként dolgozik. Az alkalmazottakkal éppen úgy kapcsolatban van, mint sok-sok ügyféllel, akik megtalálják őt, ha kérdéseik vannak vagy elakadtak.

Beszélt az Audi saját navigációjáról, amit munkájából adódóan is tesztel, miközben a Waze is a keze ügyében van, olykor párhuzamosan is futtatja a kettőt. – Előfordult már, hogy az Audi navija jobb utat mutatott, mint a Waze, az utóbbit használó kolléga 20 percet késett, miközben együtt indultunk – mondott egy élő példát, hozzátéve, az Audi saját navigációja mindent tud, csak a rendőrt nem látja…

Az Audi Connect természetesen állandó kapcsolatban van a külvilággal, és elsősorban a szolgáltatásokról szó. Van-e szabad hely a kiszemelt fedett vagy nyitott parkolóban, kártyás vagy készpénzes a fizetés stb. És érdemes hallgatni a myCarManager figyelmeztetéseire is!

Karé Emőke és Zakariás Fruzsina

– Ha az ügyfél nem viszi be időben a szervizbe az autót, elbukhat akár két év garanciát is. Volt már rá példa, pedig előtte sokszor figyelmeztette az autó a tulajdonost, hogy még 5, még 3 ezer kilométer van a szervizig, de az ügyfél csak akkor telefonált, amikor már nulla lett – említett egy több mint tanulságos történetet a tréner.

Az elektromos autónál nagyon hasznos tud lenni az e-tron szolgáltatás, ami akkor irányítja „tankolni” az autót, amikor az optimális. Jellemzően 10 és 80 százalék töltöttség között érdemes használni az Audit, nem igazán praktikus 80 százalék fölé tölteni. Az e-tron úgy segít, hogy időben és optimális útvonaltervezéssel küldi a vezetőt a töltőoszlophoz.

Mára mindenünk lett az okostelefon, azzal is fizethetünk a tankolásnál vagy a multik bevásárlóközpontjaiban. Mi sem természetesebb, hogy mobillal nyithatjuk az Audi ajtaját, kelthetjük életre a motorját, ez az igazi kulcs nélküli indítás. Kis szépséghibája a rendszernek, hogy ezt csak az androidos telefon tudja, az iPhone nem. A maximálisan őszinte hangú beszélgetésen az is elhangzott, hogy az iPhone-osok akarják használni, de nem tudják, az androidos audisok meg nem annyira használják…

Telefonnal is nyitható és indítható

Pedig nem kell kulcs, a telefon biztos a sofőrnél van és egy kártyához akár öt embert is hozzá lehet rendelni. A bevásárlóközpont pénztár sorának végén elindítható a légkondi, hogy ne forró autóba kelljen beszállni a vezetőnek, a családnak a kánikulai nyárban.

Felmerült, hogy egy évre 744 euró a navigációs rendszer az Audihoz, ami azért elég húzós. Magyarázatot is kaptunk: ezzel az értékesítő hálózatot védik, sokkal olcsóbb eredetileg belekérni az új autóba a navigációt, mint utólag.

Amin leginkább meglepődött a szakújságírók csapata, az az volt, hogy minden elektromos Audiban benne lesz az összkerékhajtás, de csak akkor használjhatja az ügyfél, ha kéri és megfizeti, vagy ha már eredetileg úgy rendeli a gyárból az autót. Biztos kiszámolták, hogy súlyban a plusz vas, a plusz hardver beépítése olcsóbb, mintha különböző meghajtású kocsik gördülnének le a szalagról. Szóval, villanyautók esetében az összkerékhajtás előfizetéssel is aktiválható lesz. Adalék, hogy Magyarországon egyelőre hivatalosan nem lehet megvásárolni az Audi Connect szolgáltatásokat, az osztrák weblapon keresztül azonban már igen.

Exkluzív és elektromos GT

Az Audi plusz pénzért adja a tempomat távolságkövető funkcióját is, ami természetesen konfigurálható/opcionális extra gyárból való megrendelés esetén. Ha az ügyfél nem így kéri, akkor bizonyos modellek előkészítéssel rendelkezhetnek és ezt lehet utólag előfizetéssel aktiválni. Az alap tempomatot természetesen mindenki megkapja, a további kényelmi és biztonsági funkciónak külön kérik az árát. Ez engem azért lepett meg, mert az utolsó fél tucat tesztautómban mindben ott volt a távolságkövető tempomat, és csak a legutolsóban, a 25 millió forint feletti elektromos modellben nem. Pontosabban benne volt, a gombot is megtaláltam, csak kiírta a rendszer, hogy legyek szíves megvásárolni. Egyébként az is német autó volt, és ugyancsak prémiummárka.

Valahogy szóba került az is, hogy az Audi egy ideje már kamerákat is használ a visszapillantó tükrök helyett. Ilyen modellt még nem vezettem, de méretesen nagy az előítéletem. És ezzel nem csak én voltam így, de nálam 20-40 évvel fiatalabb kollégák közül is jó néhányan. Zakariás Fruzsina, az Audi Magyarország márkaigazgatója bevallotta, ő is tartott a rendszertől, de csak fél napig. Azóta minden teljesen rendben van, rövid idő alatt hozzászokott és hosszú ideje használja. Arra biztatta az autós újságírókat, kérjenek ilyen tesztautót és majd meglátják…

Kamera a tükör helyett

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.17
Az Útinform figyelmeztette az autósokat, hogy szombatra virradó éjszaka egy különleges szerelvény....
2024.05.17
Ismerik a Toyota Priust? Ő a világ leghíresebb hibridje. Szomorú, de eddig még nem kerültünk....
2024.05.17
Az AutoWallis csoport 89,1 milliárd forint árbevételt ért el az első negyedévben, 11 százalékkal....
2024.05.17
Alig ötvenhat kilométert tudott megtenni az újonnan vásárolt Tesla Cybertruck csodaterepjáróval  a....
2024.05.17
Vadonatúj villamosok érkezhetnek Budapestre 2030-ig, a BKK folytatja a járműflotta megújítását.....
2024.05.17
Ki hinné, hogy már négy év eltelt amióta bemutatták az első elektromos Opel Corsát. A modell....
2024.05.17
Jövet-menet gyorsan hajtott egy autó Dejtáron. ..
2024.05.17
Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin....
2024.05.17
A brit Alfie Hewett a hivatalos támogatásnak köszönhetően már egy RX 450h+-t vezethet az Egyesült....
2024.05.17
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..