Wolfsburg

VW: Jelentősen nő az üzemek áramellátásán belül a megújuló energia aránya

2021.04.02.

A Volkswagen Csoport jelentős lépést tett 2020-ban a gyártási helyszínek elektromosáram ellátásának megújuló forrásból történő fedezése felé. A megújuló elektromosáram aránya egy éven belül 80 százalékról 95 százalékra emelkedett az Európán belüli gyártási egységeknél. A Kínán kívüli üzemek esetében világszerte hasonlóan jelentős emelkedés volt tapasztalható, esetükben 76 százalékról 91 százalékra emelkedett ez az arány. 2023-ra az európai gyárak 100 százalékban megújuló forrásból származó elektromos árammal üzemelnek majd. 2030-ra ugyanez a cél a Kínán kívül található összes gyártási helyszín esetében.

2020-ban összesen nyolc európai üzemet és két további, Európán kívüli termelési helyszínt állították át megújuló energiaforrásból származó külső áramellátásra. A három legnagyobb gyár ezek közül az Audi Győrben és Neckarsulmban található létesítménye és a Volkswagen márkának a portugál Palmelaban található egysége. A Bugatti, Skoda, SITECH, MAN Truck&Bus és MAN Energy Solutions által működtetett gyárak 2020-ban szintén 100 százalékban megújuló energiára váltottak.

Fotó: VW

Az említett üzemek hét országban, Németországban, Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban, Portugáliában, Ausztriában, Mexikóban és az Amerikai Egyesült Államokban működnek. Az idei évben további létesítmények is tisztán megújuló energiára váltanak, többek között a SITECH németországi üzemei és a MAN gyártási egysége Oberhausenben.

Oliver Blume, a konszern igazgatótanácsának a gyártás területéért felelős tagja elmondta: „A Volkswagen Csoport szén-dioxid semleges vállalattá való átalakulása újabb lendületet vett. Ennek megfelelően a teljes szén-dioxid-mentességet célzó stratégia lényeges részét képezi üzemeink megújuló elektromos árammal történő működtetése. Következetesen haladunk terveink végrehajtásával az összes márka és régió együttműködésével és 2020-ban már igen közel kerültünk ahhoz a célhoz, amelyet valójában csak 2023-ra és 2030-ra tűztünk ki magunknak. Ez igen bíztató mérföldkő, azonban nem ülünk a babérjainkon. A gyártás területén megvalósult energiarendszer átalakítás részét képezi egy igen nagyratörő terv, amely a kínai gyártási helyszínek energiaellátásának átállítását célozza. Ezen túlmenően tovább kívánjuk csökkenteni a saját elektromosáram termelésünk során kibocsátott üvegházhatású gázok mennyiségét.”

2020-ban a konszern teljes, gyártással összefüggő energiafogyasztásának 46 százalékát megújuló elektromos árammal fedezte, amely az előző évhez képest öt százalékpontos növekedésnek felel meg. A Volkswagen Csoport jelenleg is azon dolgozik kínai partnereivel, hogy a kínai üzemek számára saját célszámokat határozzanak meg. A kínai villamosenergia mixen belül a széntüzelésű energia nagy aránya és a nagymértékben szabályozott elektromosáram piac kifejezetten nagy kihívássá teszi ezt a projektet.

A Volkswagen különös figyelmet szentel saját elektromosáram termelésének átállítására is. Például a wolfsburgi üzem területén működő két, széntüzelésű erőművet 2022-re teljesen átállítja földgázra. 2023-tól ez a szén-dioxid kibocsátás 60 százalékos csökkenését eredményezi majd.

A gyártáshoz használt megújuló energiák növekvő részaránya segített abban, hogy a Csoport által kibocsátott üvegházhatású gázok mennyisége jelentősen csökkenjen 2020-ban. 2019-hez viszonyítva ez az arány 14 százalékkal 1,1 millió tonna szén-dioxidra esett vissza.

„A klímavédelem a felelősségünk és a szemléletünk alapja. Jól haladunk ezen a területen és egyértelmű tervvel rendelkezünk környezeti hatásunk további csökkentésére.” – foglalta össze Oliver Blume.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

                                      

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....