Hannover

A Volkswagen Haszonjárművek a 2021-es évet pozitív eredménnyel zárta

2022.04.05.

A Volkswagen Haszonjárművek erős, több mint félmilliárd eurós pénzügyi fordulattal tér vissza a nyereséges sávba – és mindezt a tervezettnél egy évvel korábban. 

A márka 73 millió euróval ismét egyértelműen pozitív üzemi eredményt könyvelhet el a 2020-as év 454 millió eurós negatívuma után. Az üzleti számokat Carsten Intra, a márka igazgatótanácsának elnöke és Michael Obrowski, az igazgatótanács pénzügyekért felelős tagja mutatták be március 28-án, a digitálisan megtartott éves sajtótájékoztató keretein belül. A koronavírus-járvány hatása, kiváltképp a félvezetőkkel való nehézkes ellátást tekintve, az elmúlt évben a Volkswagen Haszonjárművek (VWH) márkán belül is gyártáskiesésekhez és a járműkiszállítások csökkenéséhez vezetett. Ugyanakkor a kishaszonjárművek gyártója 2021-ben is nagy tempóval folytatta átalakulását. Módszeresen folytatódik a hannoveri központi üzem átépítése csúcstechnológiájú helyszínné. Minden meghozott intézkedés hozzájárult a továbbfejlesztett GRIP 2030 vállalati stratégiához, amelyet a sajtótájékoztató keretén belül először mutattak be a nyilvánosságnak.

Fotó: Volkswagen

A Volkswagen Haszonjárművek az elmúlt évben 359 500 járművet szállított ki az ügyfeleknek – a- megelőző évben ez a szám még 371 000 volt. Mindezek ellenére az igazgatótanács elnöke, Carsten Intra elégedettségét fejezte ki az értékesítési eredményekkel, különösképp a nagyszámú megrendeléssel, amelyek száma százezerrel meghaladta a kiszállított mennyiséget: „A termékeink iránti kiemelkedő kereslet tanúsítja a márka erejét és az ügyfelek érdeklődését az általunk kínált termékek iránt.”

A futó évet tekintve Intra úr utalt a továbbra is fennálló bizonytalanságra, elsősorban az ukrajnai háború hatására: „Mindnyájunkat megráz az emberek nagy szenvedése. A munkatársaink közül sokan szeretnének segíteni: legyen az pénz- vagy tárgyi adomány vagy akár személyesen nyújtott segítség” – mondta Carsten Intra. A VWH gyárai közvetlenül érintettek egyes fontos beszállítók kiesése által. Mindez ismételt, korábban nem látható termeléskieséshez vezet.

A 2021-es üzemi eredmény ismét pozitív

A kihívásokkal teli helyzet ellenére a Volkswagen Haszonjárművek már 2021-ben, a tervezettnél egy évvel korábban visszatért a nyereséges sávba. Az előző évi 454 millió eurós veszteség után a tavalyi üzemi eredmény 73 millió euró nyereség. Tehát 527 millió euróval javította az eredményességét a VWH. Michael Obrowski, az igazgatótanács pénzügyekért felelős tagja nyilatkozta ezzel kapcsolatban: „2021-ben meghoztunk néhány, a piaci helyzetből következő észszerű döntést, amelyek pozitívan befolyásolták az eredményeket. Ehhez tartoznak az értékesítési támogatás csökkentése és az újfent erősödő használtjármű-értékesítés.”

Obrowski úr továbbá azt mondta: „Az eredmények elérésében központi szerepet játszott még a kiadások visszafogása és a költségoptimalizálás a márkán belül. Mindez idejekorán lehetővé tette ezt a lenyűgöző fordulatot.” Ezenfelül a jelentősen csökkenő fejlesztési költségek is hozzájárultak a pozitív eredményhez. Ezek 2021-ben 602 millió eurót tettek ki (az előző évben 1012 millió eurót). A VWH előnyére vált eközben a Volkswagen wolfsburgi fejlesztési részlegével való szorosabb együttműködés, illetve az MQB és az MEB platformokon alapuló megoldások alkalmazása az aktuális haszongépjármű-típusokhoz.

Termékcsalád-bővítés: új Multivan és ID. Buzz, hamarosan érkezik az új Amarok is

A Volkswagen Haszonjárművek a jövőben három tartópillérre bővíti a Bulli-választékot: a Multivan, a T6.1 és az új ID. Buzz típusokra. Ennek kapcsán a VWH már 2021 júliusában bemutatta a Multivan vadonatúj generációját, amely fokozott vezetési kényelemmel, a személyautós márka gépjárműveiből ismert prémiumelemekkel és a belsőtér variálhatóságával tűnik ki. A népszerű T6.1 ugyanakkor párhuzamosan megmarad Multivanként is, de főleg különféle teherautó és kisbusz kivitelekben, üzleti felhasználásra, valamint a sikeres California lakóautó alapjaként is. A nemrégiben leleplezett ID. Buzz életmód-egyterűvel és az ID. Buzz Cargo városi áruszállítóval a VWH két tisztán elektromos modellt is bemutatott. Carsten Intra nyilatkozata ehhez: „Számomra ez a gépkocsi a holnap mobilitását képviseli. Az ID. Buzz hét évtizednyi Bulli-szakértelem és egy ikonikus formaterv átültetése az elektromobilitás korszakába.” A következő termékbemutató 2022 nyarán várható: a Ford-együttműködésből származó új Amarok akkor ünnepli majd premierjét.

A hannoveri gyárban már a végső előkészületeket végzik az ID. Buzz sorozatgyártásához. Ehhez hozzátartozik a több mint 5000 munkavállaló felkészítése az elektromos járművek gyártására is. A munkatársak kereken 60 százaléka már rendelkezik az új képesítéssel. Az alkalmazottak fennmaradó része aktív résztvevője a továbbképzésnek, amely a gyártás kezdetére befejeződik majd. Mindemellett párhuzamosan elindultak az előkészületek az Audi és Bentley márkák prémiumkategóriájú elektromos járműveinek jövőbeni gyártásához, amihez a gyártelep szívében új gyártócsarnokot építenek.

Halad a digitalizáció, sikeresek az új szolgáltatások

Fontos mérföldköveket valósított meg az automatizált vezetés irányába Argo AI partnerével közösen a VWH. Az Argo AI cég Münchenben szeptember óta teszteli az automatizált vezetést az ID. Buzz AD prototípusokon. Miközben a VWH és az Argo AI cég az önvezető jármű és az önvezető rendszer fejlesztéséért felel, a MOIA cég a partner egy önvezető mobilitási szolgáltatás létrehozásában. A VWH leányvállalata átfogó tapasztalatokkal rendelkezik a mobilitási szolgáltatások (Mobility as a Service, MaaS – azaz mobilitás szolgáltatásként) terén. A lehető legrövidebb időn belül sikerült a MOIA cégnek Európa legnagyobb, tisztán elektromos üzemű telekocsi szolgáltatását járművezetőkkel és milliónyi utassal felépítenie. A tervek szerint a 2025-ös évtől fogva az MOIA elsőként használja majd Hamburgban az ID. Buzz AD járműveket.

Egy éve annak, hogy a VWH bemutatta a Cito startupcéget, a VWH márka szállítási szolgáltatásokkal (Transport as a Service, TaaS – azaz szállítás szolgáltatásként) kapcsolatos tevékenysége részeként. A Cito piaci bevezetése 2021-ben tervszerűen megtörtént. Az üzleti ügyfeleknek kínált szállítmányozási megoldás az időérzékeny szállítmányok piacára összpontosít. Időközben már több mint 200 regisztrált ügyféllel rendelkezik a Cito, és forgalma havonta kétszámjegyű növekedést mutat, ami szintén a tervek szerint alakul. Jelen pillanatban a Cito cég Németországon belül és a környező európai országokba kínál közvetlen elérést.

A GRIP 2030 meghatározza a jövőképet az évtized végéig

A korábbi évek intézkedései mind a VWH vállalati stratégiájának a központi építőelemeit képezték. A továbbfejlesztett GRIP 2030 stratégiáról először osztott meg részleteket Carsten Intra az éves sajtótájékoztató keretein belül. A stratégia megfogalmazza a vállalat jövőképét az évtized végéig. „2030-ig az Európában futó járműveink több mint 55 százaléka akkumulátoros, „zöld” árammal táplált elektromos jármű lesz” – mondta Intra úr. Az önvezető technika fejlesztésével a VWH ezenfelül nélkülözhetetlen összetevővel járul hozzá a Volkswagen Csoport NEW AUTO stratégiájához. Ez alapján a VWH afelé halad, hogy agilis, teljesítményorientált, digitális céggé váljon.

A cél, hogy a Volkswagen Haszonjárművek a tradicionális gépjármű-értékesítéssel („Car Business”) 2030-ra évi egymilliárd eurónyi kamatok és adók előtti üzemi eredményt (EBIT) érjen el, öt százalék feletti árbevétel-arányos hozammal és húsz százalék feletti tőkearányos hozammal. Az „AD/MaaS/TaaS” üzleti terület, amely összefogja az automatizált vezetés, továbbá a mobilitási és szállítási szolgáltatások körüli tevékenységeket, világszerte ötven városban kínálja majd szolgáltatásait. Minden szolgáltatást beleszámolva az árbevétel-arányos hozam tíz százalék feletti lesz. „A GRIP 2030 alapján elérni vágyott céljaink elég nagyratörőek – de ugyanakkor elérhetőek is” – foglalja össze Carsten Intra. „Döntően befolyásoljuk majd termékeinkkel és szolgáltatásainkkal a jövő mobilitását.”

 

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
Izgalmas és világszintű versenyeknek ad otthont a hétvégén a Balaton Park Circuit. ..
2024.04.23
A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromos autóipari forradalom határozza....
2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....
2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..
2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....
2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....
2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....
2024.04.23
Súlyos baleset történt az M2-es autóúton Vác térségében kedd délután, a forgalmat megállították -....
2024.04.23
A Renault SA francia autógyártó konszern idei eladásainak a növekedésére számít részben annak....
2024.04.23
A Csongrádi úti tanyák megállóhely közelében történt a baleset – jelentette a katasztrófavédelem. ..