Maserati

Visszaszerezné régi hírnevét a Maserati

2021.07.03.

A Maserati egy időben a legimpozánsabb gyártók közé tartozott egzotikus autóival. A név továbbra is jól cseng, de az utóbbi évtizedekben több vetélytársa jelentősen elhúzott mellette. Az új tulajdonosi háttér és a nagy tervek segítségével talán sikerülhet visszatérni egykori helyére. Hogy néz ki a Maserati terve, mire számíthatunk az olaszoktól?

A Maserati egy időben az egyik  legimpozánsabb autógyártó volt a világon. Hosszú történelme van, mind az autógyártás, mind a versenyzés terén és volt, hogy egyenrangú riválisa volt a Ferrarinak. Mára azonban megkopott a név.  

A Maserati régóta a Fiat csoport tagja, vagyis egy ideje már a Stellantis konszernhez tartozik. Előbbit gyakran kritizálták, mondván, nem tették meg a szükséges befektetéseket. Ha minden jól megy, a Stellantis bepótolja ezt az elmaradást és a Maserati visszatérhet oda, ahova egykor tartozott.

A hatvanas-hetvenes években kezdődött a Maserati lassú visszaesése. A név még ma is jól cseng, de egy Maserati már ritkán tud versenyezni olyan márkákkal, mint a BMW, a Mercedes-Benz, vagy az Audi.

A Maserati 199 millió eurót veszített 2019-ben és 26.000 autót adott el, ami 26%-os visszaesést jelentett az előző évhez képest.  A probléma sok elemző szerint a márka láthatatlansága volt. A prémium kategória vásárlói vagy nem is ismerik a márkát, vagy ha ismerik is, nem látnak benne semmit, amiben jobb lenne, mint a többi prémium gyártó termékei.

Szintén probléma volt, hogy talán az FCA csoport esetében túl sok alkatrészt osztottak meg olcsóbb márkákkal, mint például az Alfa Romeo, vagy akár a Fiat. Épp emiatt egyszerűen nem érződtek annyira prémium autónak, mint amit a vásárlóik vártak volna. A másik oldalon a konszernen belüli megosztás segített, a Ferrari motorok nyilván vonzották a vásárlókat, de a motorháztető alatti rész ritkán tudta kompeználni a kissé olcsónak ható belsőt.

Emellett voltak minőségi problémák is. A Maserati Ghiblit 5 alkalommal is visszahívták, ami persze előfordul más gyártókkal is, de öt alkalommal kissé soknak tűnik. Szintén nem vonzotta a vásárlókat, hogy a Maserati egyszerűen ritkán frissítette a modelleket.

A Stellantis féle háttér azonban segíthet nekik. A franciák sosem voltak igazán jelen a prémium kategóriában és ez lehet a Maserati nagy szerencséje. 2020 szeptemberben mutattákbe a Maserati MC20-at, ami a gyártó első szuperautója, nagyon hosszú idő óta. A Maserati igéretei szerint az alkatrészmegosztás hagyománya is át fog alakulni és az MC20 bizonyos részeivel találkozhatnak majd más Maserati modellekben is, de az olcsóbb márkák alkatrészei ritkán lesznek majd felfedezhetőek az olasz prémium modellekben.

Ha a nagy prémiumgyártókkal akarnak versenyezni, kénytelenek lesznek új terepekre menni, és úgy tűnik, ezt meg is teszik. A Porsche Macan és egyéb prémium SUV modellek versenytársa lehet majd a nemsokára bemutatásra kerülő Grecale, a Levante, a nagyobbik SUV pedig végre hibrid hajtást kapott, amire nagyon is szüksége volt, hogy felvehesse a versenyt a nagyokkal.  

A nagy modelloffenzíva azonban jövőre várható, amikor ha minden jól megy, több új modellt is bemutat majd a Maserati, köztük teljesen elektromos autókat is.

A finanszírozás most adott és úgy tűnik, a Stellantis valóban komoly jövőt szán a Maserati számára, hogy végre a prémium szegmensben is felvehesse a versenyt a Mercedes, a BMW vagy a Volkswagen csoport prémium termékeivel. 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....