Lada
A nemzetközi szankciók, amiket Oroszország ellen vetettek ki, amikor az megtámadta Ukrajnát, egyre elképzelhetetlenebb lépésekre kényszerítik az orosz piaci szereplőket, így a helyi autóipar legfontosabb szereplőjét is. Ez pedig nem más, mint a Lada, amit nem rég vásárolt fel az orosz állam a korábbi tulajdonos Renault csoporttól, és épp most készül bemutatni egy lebutított változatot az amúgy is kiöregedett Lada Grantából.
Az „új” modellt Classic néven fogják forgalmazni, és kizárólag helyben előállított saját, illetve szövetséges beszállítók alkatrészeiből fogják összeszerelni őket. Nem lesz bennük szinte semmilyen biztonsági felszerelés, sőt, még ABS vagy éppen utaslégzsák sem, a klímáról nem is beszélve. Ami szintén elképzelhetetlen lett volna a Renault éra alatt, hogy a Granta Classic-hoz előkapják a polcról a jó öreg 1,6 literes, 90 lóerős, négyhengeres szívómotorjukat, ami természetesen nem felel meg egyetlen jelenlegi EU szabályozásnak sem. Sőt, csak a 1996-ban életben lévő károsanyag-kibocsátási normáknak felelne meg ez a motor, miközben maga a Granta jelenlegi generációja is csak 2011-ben került piacra.
Így fordulhat elő, hogy a Lada, és jó eséllyel az orosz autópiac további szereplői is visszalépnek 2022-ből a huszadik századba, miközben egy Granta Classic így sem olcsó: forintra átszámítva 4,8 millió forintért tervezik értékesíteni az ósdi csontvázat. Mi több, egyéb sajtóértesülések szerint még a klasszikus, immáron 45 éves Lada Nivából is készülhetnek lecsupaszított változatok. Az NBC-nek nyilatkozó szakértők szerint irónikus, hogy ez pont egy olyan országban történik meg, amelyik vezető szerepet tölt be az ENSZ járműszabályozás egyesítésének világfórumain. Politikai szakértők szerint pedig ez a szituáció is jól mutatja, hogy az orosz kormány könnyedén feláldozza termékeinek minőségét és biztonságát a háború oltárán.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!