Hamburg
Ötszemélyes az ID.Buzz, a Cargo pedig két euro raklapnyi anyagot képes tárolni és szállítani.
Ralf Brandstätter, a Volkswagen személyautó márka vezérigazgatója úgy fogalmazott, „az ID. Buzz az elektromos korszak igazi ikonja. Egy olyan autó, amelyet csak a Volkswagen tud gyártani. Az ötvenes évek érzései tovább élnek, már ami a szabadságot, a függetlenséget és az érzelmeket jelentik. Ezek azonban a mi kor viszonyainak megfelelően társulnak az emissziómentességgel, a fenntarthatósággal, a hálózatba kapcsolt rendszerekkel és magukban foglalják az önvezetés lehetőségét.
Az ID. Buzz májustól rendelhető, az első példányok szeptemberben kerülnek a vásárlókhoz. Bár a Volkswagen hivatalos árakat még nem közölt, német lapértesülések szerint az ötszemélyes változat 55 ezer eurótól indul, az áruszállító Cargo verzió pedig 48 ezer eurónál kezdődik.
Hátul is kényelmes az ID.Buzz
A Volkswagen és a Volkswagen Haszonjárművek digitális világpremieren elmondták, az ID. Buzz a tisztán elektromos hajtású ID. család eddigi legemocionálisabb tagja, amely egyedi formatervével, innovatív technológiájával és progresszív fenntarthatóságával az 1950-es legendás Volkswagen Bulli, vagy T1 néven is ismert modell DNS-ét viszi tovább. Az ID. család többi modelljéhez hasonlóan az elektromos meghajtású sokoldalú jármű a Volkswagen modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció (MEB) platformjára épül. A padlóba épített, síkban elhelyezett akkumulátorcsomag alacsony súlypontja nagyfokú agilitást, a mikrobuszokra jellemző kialakítás és üléssorok, pedig rengeteg helyet és rugalmasságot, valamint tágas belső teret eredményeznek. Az egyedi kialakítás, a hatékony elektromos hajtás és az innovatív, fenntarthatóságot szolgáló megoldások mellett az ID. Buzz napjaink vezető autóipari trendjeit is magáénak mondhatja. A legmodernebb ID. szoftverrel, az asszisztencia- és információs rendszerek intelligens hálózatba kapcsolásával és az over-the-air frissítésekkel, amelyek 2025-től az autonóm mobilitási szolgáltatások műszaki alapját is biztosítani fogják.
Műszaki szempontból nézve az új modellcsalád alapja a Volkswagen Csoport modulrendszerű elektromos hajtáskoncepciója (MEB). A nagyfeszültségű, bruttó 82 kWh (nettó 77 kWh) energiakapacitást biztosító lítiumion-akkumulátorral rendelkező ID. Buzz változatok idén kerülnek forgalomba. A 150 kW-os villanymotort működtető akkumulátor a hátsó tengelybe van beépítve, ezáltal a hátsó kerekeket hajtja. A végsebesség elektronikusan korlátozott, 145 km/óra.
Transzporter, azaz ID.Buzz Cargo
A hatótávolságra vonatkozóan még nem állnak rendelkezésre hivatalos adatok. Tulajdonképpen, az új ID. Buzz egy nagyon agilis jármű. Egyrészt, az elektromos motor a 310 Nm-es maximális nyomatékát álló helyzetből állítja elő. Másrészt, ezeket a dinamikus alkatrészeket a jármű kifejezetten alacsony súlypontú karosszériája köti össze, mivel az akkumulátor jó mélyen helyezkedik el a szendvicspadlóban. Kialakításánál fogva az ID. Buzz még egy előnnyel rendelkezik: az elektromos Bulli fordulókörének átmérője alig haladja meg a 11 métert.
Hannoverben készül mindkét változat. Fotók: Volkswagen