Formula Student

Végre pályán a magyarok és hajszálra a dobogótól

2021.08.03.

Minden év azzal kezdődik, hogy február tájékán bemutatják terveiket, majd nekiállnak az autóépítésnek az egyetemisták, immár tizenötödik éve.

Ők tényleg nulláról kezdték, és ami a legfontosabb, hogy megvalósították álmaikat, miközben sikert sikerre halmoznak immár 2007. óta, amikor a Budapesti Műszaki Egyetemen megalakult az első magyar Formula Student csapat. Nemzetközi szinten is egyre ismertebb és elismertebb az FRT, vagyis a BME Formula Racing Team, mely elsőként épített Magyarországon benzines, majd elektromos és autonóm Formula Student versenyautót.

Jó ajánlólevél

A mánia és az ötlet az USA-ból indult, célja, hogy már a tanulás idején gyakorlati tudást és menedzseri tapasztalatot szerezzenek a hallgatók, akik így még keresettebbek a versenyszférában és az igaz autó-, és motorsport versenyeken, mert a Formula Studentes gyakorlat jó ajánlólevél minden műfajban. Pláne, ha rangos egyetemen és sikeres csapatnál rajtolt egy hallgató. A magyarok közül, az FRT-től is jónéhányan kerültek már a Forma 1-be, rangos túraautóbajnokságba és márkakupába. A legfrissebb sikerről naplószerűen számoltak be a budapesti egyetemisták az Autószektornak.

2021-es program

Idei szezonjuk a Hungaroringen rendezett nyári autóbemutatóval indult, ahol a WTCR bajnok Michelisz Norbert vezette legújabb versenykocsijukat, melyről így nyilatkozott: „Borzasztóan gyors az autó, 1.8 másodperc alatt gyorsul százra, nagyon jók a fékjei és kanyarban is igazi gokartos érzést nyújt. A csapat nagyon szimpatikus, érződik a tagjain az a mélyről jövő autósport iránti szeretet, az elkötelezettség, az, hogy minden apróságra odafigyelnek. Kíváncsiak és eredmény-orientáltak, ami borzasztóan fontos.”

Sikeres szezonnyitó

Rászolgáltak a bajnoki értékelésre, és meghálálták támogatóik befektetéseit is, mert már első nemzetközi versenyükön abszolút negyedik helyezést értek el úgy, hogy tényleg hajszállal maradtak le a dobogóról. A 2021-es szezon első hivatalos rendezvénye a Formula Student Austria volt, melynek a Formula 1-es versenypálya, a Red Bull Ring adott otthont. A magyar csapat történetében először indult 26 csapatból álló mezőny elektromos kategóriájában.

Nulladik nap

Vasárnap hajnalban elindult a 19 fős versenycsapatunk Ausztriába. A kijutásunkat segítette két Dacia Sandero, amit a Renault Magyarország biztosított a csapatunknak, illetve egy Volkswagen Transporter, amit az AG Totals ajánlott fel. A megérkezést követően regisztráltak a versenyre, majd a kempingben felállították sátraikat.

1. nap

Ahogy minden versenyen, itt is az első feladat a gépátvétel volt, ahol a Formula Student szabályzat alapján a bírák átvizsgálták a versenyautókat, hogy az minden előírásnak megfelel-e. Az akkumulátor átadásánál a rendelkezésre álló időből kicsit kicsúszott a csapat, így csak késő este, a gépész és az elektromos gépátvétel első fele után tudták azt befejezni. A történéseket Pápai Nóra csapatkapitány mesélte el az Autószektornak.

2. nap

„Miután gyorsan befejeztük az első napról fennmaradt feladatokat, az elektromos gépátvátelt, tilt tesztet, eső tesztet és fék tesztet is teljesítettük sorban egymás után a délelőtt folyamán. Ezzel mi lettünk a 2. csapat, amely sikeresen vette a gépátvételt, és a versenypályán is megmutathattuk a versenyautónkban rejlő potenciált. Eközben 10 órától a fiktív Üzleti tervünket is előadtuk a bíráknak, ahol 10 perc alatt kellett meggyőznünk őket, hogy megéri a vállalkozásunkba fektetni. Délután következett a másik két statikus versenyszám a Cost & Manufacturing - és az Engineering Design Event is. Előbbiben a versenyautónk elkészítésének anyagi oldaláról, és a gyártási munkálatokról kellett előadást tartanunk, míg a másodikban a mérnöki megoldásainkat kellett bemutatni a bíráknak.”

3. nap

„Szerdán elkezdődtek a dinamikus versenyszámok, így végre versenykörülmények között is láthattuk az idei versenyautónkat szerepelni. A gyorsulásunk nem sikerült ideálisan, viszont szinte azonnal kárpótolt minket a Skid Pad-en elért eredményünk, ahol nagy fölénnyel, több mint másfél tizedmásodperccel sikerült megelőznünk a második helyezettet, ezzel a csapat történetében először arattunk győzelmet a 8-as alakú pályán. A nap zárásaként az autocross versenyszámban is sikerült elöl végezünk, az ötödik helyet értük el, így a következő napon az Endurance során az élmezőnyben rajtolhattunk.”

4. nap

„Az utolsó napra már csak egy versenyszám maradt, az Endurance, ahol 22 kilométert kellett megtennie az autónknak pilótacserével. Bár voltak nehézségeink, ezek ellenére is sikerült felállnunk a dobogóra itt is, a harmadik helyen célba érve. Az autó hatékonyságát is figyelembe vevő Efficiency versenyszám alatt mi használtuk fel a 4. legkevesebb energiát, így összetettben a dinamikus versenyszámokon mi szereztük a 2. legtöbb pontot. Az esti díjátadó ceremónián a jelenlegi COVID szabályozások miatt csapatonként csak két ember vehetett részt, de szinte ott is lehetett hallani az üdvrivalgásunkat a kempingből, amikor megkaptuk a Skid Pad győzelemért, és az Endurance 3. helyért járó díjat. Összetettben is majdnem sikerült a dobogóra állnunk, 27 csapat között a 4. helyet szereztük meg.”

Méghozzá a világ legjobb csapatainak mezőnyében.

Most a Formula Student East-re készülnek, ami a Hungaroringen lesz lebonyolítva, így hazai pályán bizonyíthatunk augusztus 7-11. között!

 

FRT Eredmények:

Statikus versenyszámok

  • Business Plan - 7. hely
  • Cost & Manufacturing - 20. hely
  • Engineering Design - 15. hely

Dinamikus versenyszámok

  • Gyorsulás - 6. hely
  • SkidPad - 1. hely
  • Autocross - 5. hely
  • Endurance - 3. hely
  • Efficiency - 4. hely
  • Overall - 4. hely

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.09.17
- Csehországban  éves összehasonlításban 12,3 százalékkal 147 ezer 659-re nőtt az új....
2021.09.17
Visszatért pénteken a Földre a kínai űrállomás előkészítésén dolgozó három kínai űrhajós, aki három....
2021.09.17
Moszkva polgármestere azt javasolta, hogy kobozzák el a hatóságok a módosított hangfogójú,....
2021.09.17
Az érintett útszakaszt teljes szélességében lezárták Egyházaskozár és Bikal között. ..
2021.09.17
A legnépszerűbb európai Lexus-ként ismert, és szegmense egyik legkelendőbb modelljének számító UX....
2021.09.17
A helyszínelés idejére a rendőrök teljes szélességében lezárták az érintett útszakaszt, kerülni a....
2021.09.17
Romániában 16 százalékkal nőtt a járműgyártás az első nyolc hónapban a tavalyi azonos időszakhoz....
2021.09.17
- Forgalomkorlátozás lesz a 10-es főút Pilisvörösvári szakaszán burkolatfelújítás miatt szeptember....
2021.09.17
A járvány miatti kényszerszünet után ismét elindul a fiatal vezetőket továbbképző Ford-tréning. Az....
2021.09.17
Bármit építünk, fontos, hogy ismerjük a leendő felhasználó jellemzőit és igényeit. Így tett az a....