autoszektor.hu

A vállalkozó Edutus Egyetem japán kapcsolatai

2020.03.09.

Napjainkban világszerte az egyetemek számára a legnagyobb kihívás a hosszú távú talpon maradáshoz a több lábra állás. A beszűkülő állami finanszírozási források mellé kiegészítő bevételeket kell találni, majd ezeket visszaforgatják az oktatási és kutatási tevékenység magas színvonalának megtartása, továbbfejlesztése érdekében.

 

Éles verseny alakult ki az intézmények között a hallgatókért, oktatókért, kutatási projektek és egyéb külső ipari megbízások elnyeréséért. Az általánossá váló hálózatos együttműködések is igénylik az üzleti, piaci potenciállal bíró tudás gazdasági-társadalmi hasznosítását. A vállalkozói egyetem megvalósításában a tatabányai székhelyű, magánegyetemként működő Edutus Egyetem élen jár.

Stabil működése és fejlődése érdekében eleve piacorientált, a gazdaság és a helyi társadalom szereplőinek igényeire rugalmasan reagáló, innovatív egyetemként kell viselkednie. A gazdasági szereplők visszajelzései alapján folyamatosan bővíti oktatási kínálatát. Kiadásait saját, több forrásból származó üzleti bevételeiből fedezi: a költségtérítéses képzések keretében hazai és külföldi hallgatók által befizetett tandíjak; kutatás-fejlesztési hazai és nemzetközi pályázatok, ipari megbízások. Az infrastruktúra fejlesztéseihez szükséges tőkét, eszközöket vagy külső források bevonásával vagy vállalati együttműködések keretében biztosítja, emellett nagy hangsúlyt fektet a nemzetközi együttműködésekből adódó lehetőségek kiaknázására.

Az Edutus Egyetem sikeres törekvéseire példa Japán egyik legjobb egyetemével, a tokiói Waseda Egyetemmel való hosszú távú együttműködése Prof. dr. Vörös Mihály koordinálásával. A Komárom-Esztergom megyei cégekkel is sokrétű a kapcsolat. A tokiói központú, a világon piacvezető, prémium kategóriás gumiabroncsokat gyártó globális vállalatának tatabányai gyáregységével, a Bridgestone Tatabánya Kft-vel széles körű a stratégai partnerség. Februárban hármas együttműködés alakult ki a két egyetem és a cég között.



Az Edutus minden évben megszervezi a Japán-Magyar Kutatói-Hallgatói Fórumot, ahol aktuális szakmai problémákat vitathatnak meg a résztvevők egymással. Az idén a fórumot követően a Waseda Egyetem delegációja - Masahiko Gemma professzor, az egyetem elnökhelyettese, az Amerikai-Japán Kutatási Intézet elnöke és 9 tagú hallgatói csoport - ellátogatott Tatabányára, az Edutus Műszaki Intézetébe. Dr. Peredy Zoltán intézetvezető és Molnár István lézerlaboratórium vezető elmondta, hogy az intézet alapvető feladata a műszaki felsőoktatás feltételeinek megteremtése. A Műszaki Intézet alá tartozik  öt laboratórium - pneumatika, lézerfizikai/optika és robotika, tervezés/modellezés/szimuláció, méréstechnika, elektronika. Az oktatási célokat és a társadalmi szemléletformálást szolgálja a Passzív Ház is, amely korszerű épületenergetikai megoldásokat bemutató demonstrációs épület. Nem utolsó sorban a lézerlaboratórium az oktatási feladatok mellett kutatás-fejlesztési, valamint magas hozzáadott értéket jelentő, kis volumenű egyedi ipari megbízásokból eredő feladatokat is ellát.

A japán delegáció felkereste a Bridgestone Tatabánya Kft-t, ahol a gyáregység képviselői - dr. Janóczki Mihály, valamint Kota Fuyijama és Shogo Shibuya japán tanácsadó - fogadták a vendégeket. A Bridgestone a kormánynak is stratégiai partnere. Nemrég jelentették be, hogy 2023-ra okosgyárrá alakulnak. Nem csak az abroncsgyártást, de a gyártás teljes folyamatát – a félkész- és késztermék gyártását, az energiaellátást, karbantartást, gyártáskövetést és a gyártástervezést is – digitalizálja. A  legmodernebb a Tatabányán gyártott DriveGuard abroncs, korábban elnyerte a REIFEN Essen Innovációs Díját, valamint az Auto Express Év Terméke díját is a Technológiák és Termékek kategóriában. A vendégek a gumiabroncsgyártás elméleti alapjainak és a gyáregység működésének megismerését követően megtekintették a 12k területen található technológiát is, amellyel naponta 12 ezer gumiabroncsot állítanak elő.

A program az alapját jelentheti egy kölcsönösen előnyös hármas együttműködésnek. Ez számtalan lehetőséget jelent az oktatói-kutatói mobilitás, a közös nemzetközi projektek generálása, az osztott infrastruktúra kölcsönös használata szempontjából.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....