Hyundai Tucson

Ünnepi készülődés egy romantikus hatvani autószalonban

2020.12.21.

A posztmodern kor marketing gurujai büszkén hirdetik, hogy minden mérhető, tervezhető és kiszámítható. Nem jár más a fejükben, mint célcsoportok, korra, fillérre, centiméterre kimunkált reklámok, elérések, lájkok és megtekintések, analízisek és hatékonysági mutatók, kampányok és kreatívok. Mindezzel persze alapjában véve nincs is semmi gond, hiszen a marketing is egy számszerűsíthető reáltudomány, amelynek művelői, milyen más Istenekben hinnének, mint saját algoritmusaikban és adatelemző mesterséges intelligenciáikban. 

Mindazonáltal engem azért valami bizsgergető jó érzéssel tölt el, amikor olyasmit látok, vagy akárcsak olyasmiről hallok a járműiparban és autókereskedeleben, amikor - spontán vagy tudatosan - a modern reklámtudomány  téziseit megtagadva - vagy éppen csak figyelmen kívül hagyva - valami kedves és unortodox, netalántán valami romantikus és szívmelengető megoldással rukkolnak elő valahol valakik, portékáik, az autók népszerűsítésére. 
Számomra az elmúlt évek legkedvesebb és legszívmelengetőbb sztorija egy amerikai Hyundai kereskedés volt, ahol először csak rendszeresen etettek, majd befogadtak, végül valódi, belépőkártyával rendelkező dolgozóvá avattak egy gazdátlan kóbor kutyust. A történet bejárta a világot és - állítólag - minden más reklámnál nagyobbat lendített a kereskedés eladásain. Nyílván ebben az esetben fontos tényező volt, hogy a sztori minden mesterkéltséget és megtervezettséget nélkülöz, tulajdonképpen egy autószalon állatbarát dolgozói - és tulajdonosa - csak tették a dolgukat, amit egy állatszerető ember tesz, ha az útjába akad egy kóbor kutya. És valójában ez a spontán jóság hozta meg a pozitív világhírt - a kutyusnak, a kereskedésnek - és persze a Hyundai márkának is.
Jónak, kedvesnek, romantikusnak, vagy éppen lokálpatriótának azonban nem csak spontán, hanem előre megtervezetten is lehet lenni  - sőt az is ugyanolyan jófejség.
 
 
Képre kattintva galéria nyílik!
 
Egy ilyen történetet szeretnék most bemutatni, nem Amerikából, hanem a gyönyörű, virágos és igazi, büszke polgárvárossá fejlődött Hatvanból, amelynek Hyundai kereskedője, a Hyundai Hatvan tulajdonosa, Képe Tibor az elmúlt években már sok rendezvényével, ötletével és programjával kivívta a kedvességre és igényességre nyitott vásárlók elismerését. 
Az alaphelyzet az, hogy egy szörnyű járványhelyzet közepén vagyunk, korlátozásokkal, félelmekkel és tragédiákkal, amikor nem biztos, hogy az emberek - még ha éppen autóvásárláson is gondolkodnak - feltétlenül egy tolakodó, hurráoptimista, harsány reklámra vágynak. Mit tesz ilyenkor az a Hyundai kereskedő, akinek éppen ebben a nehéz időszakban érkezik meg a szeretett márkájának egyik legfontosabb - és tényleg gyönyörű szép - újdonsága, a sármos és elegáns új Tucson. Nos, ha ez a kereskedő hajlik az ünnep előtti romantikára, van szépérzéke és szereti a városát, valószinüleg azt teszi, amit Képe Tibor, a Hyundai Hatvan tulajdonosa tett: a kereskedésben érkezett első Tucson példányról, hangulatos és romantikus, a karácsony fényeit és auráját sem nélkülöző fotósorozatot készített, amelyben az autót fotómodellként használva fotósorozaton mutatja be Hatvan legszebb épületeit, tereit hangulatait. 
 
Vagyis reklámot csinál a városnak, amivel persze reklámot csinál a gyönyörűséges új Tucsonnak is. A Grassalkovics kastély napfényben, vagy éppen a jellegzetes hatvani városháza és az előtte elterülő számos virágversenyen díjat nyert parkja esti, karácsonyi fényben - nem mellesleg éppen egy tündéri kutyust sétáltató hatvani hölgyekkel....
Ja és ha már ismét a kutyáknál tartunk: nem mellesleg, Képe Tibor éppen a napokban tett közzé felhívást, amelyben bejelenti, hogy 2021-ben, egész évben segíteni fogja szervíz szolgáltatásokkal a hatvani Kutyaszív Alapítvány munkáját, amely állatmenhely vezetője, Rudas Aranka történetesen az ügyfele - és éppen egy mentett kutyák szállításától gyakran koszos, mégis gyönyörű Tucson boldog  tulajdonosa. 
Szóval, reklámot csinálni így is lehet. Nem annyira tudományosan, talán még a leghíresebb marketing tankönyvek tanításainak sem teljes egészében megfelelve. Viszont romantikusan, kedvesen, lokálpatriótán és szolidárisan. Mondhatnánk erre azt is: jó dolog lehet hatvaninak lenni, mert ahol ebben a covidválságban ilyesmik történnek, ott szebb időkben még jobb lehet élni. Bár, igazság szerint, a Hyundai Hatvan kedves és romantikus, Tucson bevezető kampányát, bárki bárhol, bármilyen autómárka, bármelyik modelljének reklámjában könnyen leutánozhatja. Nem kell hozzá más, mint szeretnie a települést, ahol él, megtalálni benne a szépet, még akkor is, ha esetleg nem olyan szép, mint Hatvan lett az utóbbi években - és persze szeretni a kutyákat....

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
2024 márciusa óta már az új, mesterséges intelligenciával vezérelt digitális gépjárműszemle segíti....
2024.04.18
Debrecenben ünnepélyes családi rendezvényen adta át a Pearl Enterprises Kft. az általa fejlesztett....
2024.04.18
A belügyminisztérium újabb hat hónappal meghosszabbítja az ellenőrzést a magyar határon. Az....
2024.04.18
Drámai pillanatokat élt át egy anya és hároméves gyereke, miután utóbbinak odacsukta a lábát a....
2024.04.17
Ahogy minden évben, idén is személyes élményekkel jelentkezünk majd a Rally Croatia-ról, azaz....
2024.04.17
Eddigi legnagyobb projektjébe vágott bele az Autistic Art Alapítvány annak érdekében, hogy egy....
2024.04.17
És egyetemistákkal együtt tervezték.   ..
2024.04.17
Állványon elhelyezett és menet közbeni sebességmérő eszközzel is dolgoztak BRFK XVIII. Kerületi....
2024.04.17
Lássuk azokat az ikonikus autótípusokat, amiket sikerült a modern korba is sikerrel átültetni. ..
2024.04.17
Éves összevetésben 7 százalékkal nőtt az autóipari termelés az első negyedévben - derül ki a....