autószínek
A karosszériafestési technológiákkal foglalkozó Ppg cég tanulmánya szerint a két színre festett autók egyre népszerűbbek. 2021-ben általánosságban is megnőtt a kereslet az egyedi színek iránt. Az autósok számára egyre fontosabbá vált, hogy kitűnjenek az átlagból, a tömegből.
"Az egyedi kérésre megalkotott speciális színek, a matt felületekkel kombinált két tónusú árnyalatok jobban tükrözik a járműtulajdonosok ízlését és személyiségét" - magyarázza Misty Yeomans, a Ppg színstílus-menedzsere. Kiemelte, hogy ez tökéletesen összhangban van azokkal a kollektív viselkedésmódokkal, amelyek azt a korszakot jellemzik, amelyben élünk.
"Normális, hogy a két színnel festett autók újra divatba jönnek, amikor a társadalom a múltba tekint, elönti a retro-hullám. Nem meglepő, hogy ezek a színmegoldások az 50-es és 60-as években gyakoriak voltak, de később egyre ritkábbá váltak a tömeggyártás összetett és fáradságos alkalmazási folyamataiban. Az új eljárások (amelyek a kéttónusú járművek esetében akár 50 perccel is csökkentik a festésre fordított időt) és a digitális színtervezés fejlődése további lendületet adtak ennek a tendenciának.
A legnépszerűbb színek változatlanok maradtak. De nem csak a bicolor divat létezik. A PPG-tanulmány további változásokra is felhívja a figyelmet az autókarosszéria szektorban: például a szürke, kék, zöld és lila, valamint az élénk színek növekvő népszerűségére, amelyek korábban általában inkább a sportos modellekre voltak jellemzőek, semmint a SUV-kra és a pickupokra.
Aztán itt a "zöld hatás": a természettel és a fenntarthatósággal társított zöld szín az egész világon erős, és - a Ppg szerint - az autóiparban a jövőben is fontos árnyalat marad.
Ennek ellenére továbbra is a fehér (a legyártott járművek 35%-a) és a fekete (18%) a domináns a vásárlások során, míg a szürke kocsik iránt az elmúlt két évben 2%-kal nőtt a kereslet. A kékek stabilak (8%), míg a pirosak csökkenést mutatnak (7%), ami elsősorban az észak-amerikai vásárlók körében tapasztalható népszerűségcsökkenés (-1,5%) miatt van – írja az amerikai cég.
Az autók külső megjelenésének személyre szabása azonban nem csupán a színválasztásban jelentkezik. A vásárlók immár elvárják, hogy bevonják őket a a különböző karosszériaelemek egyéni kialakításába – közölte Yeomans.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!