autószínek

Újra divatba jönnek a bicolor karosszériák

2022.02.24.

“Two is megl che one” (Kettő jobb, mint egy") – hangzott el az elhíresült mondat az olasz fagylaltárus szájából egy kétízű fagylalt sikeres tévéreklámjában, amely a főszereplő makaróni-angolját gúnyolja ki. A változó vásárlói igények és a divat azonban úgy hozták, hogy lassan ugyanezt elmondhatjuk az autószínekről is - írja a quattroruote.it, a legnépszerűbb olasz autós magazin internetes kiadása.

A karosszériafestési technológiákkal foglalkozó Ppg cég tanulmánya szerint a két színre festett autók egyre népszerűbbek. 2021-ben általánosságban is megnőtt a kereslet az egyedi színek iránt. Az autósok számára egyre fontosabbá vált, hogy kitűnjenek az átlagból, a tömegből.

"Az egyedi kérésre megalkotott speciális színek, a matt felületekkel kombinált két tónusú árnyalatok jobban tükrözik a járműtulajdonosok ízlését és személyiségét" - magyarázza Misty Yeomans, a Ppg színstílus-menedzsere. Kiemelte, hogy ez tökéletesen összhangban van azokkal a kollektív viselkedésmódokkal, amelyek azt a korszakot jellemzik, amelyben élünk.

"Normális, hogy a két színnel festett autók újra divatba jönnek, amikor a társadalom a múltba tekint, elönti a retro-hullám. Nem meglepő, hogy ezek a színmegoldások az 50-es és 60-as években gyakoriak voltak, de később egyre ritkábbá váltak a tömeggyártás összetett és fáradságos alkalmazási folyamataiban. Az új eljárások (amelyek a kéttónusú járművek esetében akár 50 perccel is csökkentik a festésre fordított időt) és a digitális színtervezés fejlődése további lendületet adtak ennek a tendenciának.

A legnépszerűbb színek változatlanok maradtak. De nem csak a bicolor divat létezik. A PPG-tanulmány további változásokra is felhívja a figyelmet az autókarosszéria szektorban: például a szürke, kék, zöld és lila, valamint az élénk színek növekvő népszerűségére, amelyek korábban általában inkább a sportos modellekre voltak jellemzőek, semmint a SUV-kra és a pickupokra.

Aztán itt a "zöld hatás": a természettel és a fenntarthatósággal társított zöld szín az egész világon erős, és - a Ppg szerint - az autóiparban a jövőben is fontos árnyalat marad.

Ennek ellenére továbbra is a fehér (a legyártott járművek 35%-a) és a fekete (18%) a domináns a vásárlások során, míg a szürke kocsik iránt az elmúlt két évben 2%-kal nőtt a kereslet. A kékek stabilak (8%), míg a pirosak csökkenést mutatnak (7%), ami elsősorban az észak-amerikai vásárlók körében tapasztalható népszerűségcsökkenés (-1,5%) miatt van – írja az amerikai cég.

Az autók külső megjelenésének személyre szabása azonban nem csupán a színválasztásban jelentkezik. A vásárlók immár elvárják, hogy bevonják őket a a különböző karosszériaelemek egyéni kialakításába – közölte Yeomans.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....