kerékpár vásárlás
Szerző: Heimer György
A magasabb beszerzési árakat tovább srófolja felfelé a forint euro-árfolyamának romlása. Vagyis aki szeretné elkerülni az újabb pénztárca-apasztást – hangzik a kereskedői jó tanács – az ne halogassa vásárlását: a még a meglévő, alacsonyabb árszintű készletekből találhat megfelelő modellt.
A fotó csak illusztráció
A világ bringapiacát valójában már hosszabb ideje több árfelhajtó folyamat kedvezőtlenül érinti – olvasható a MangoBike kereskedés hírlevelében. Ezek egyike, hogy a kerékpárgyártás egyik fontos nyersanyagából, az alumíniumból jelenleg globális hiány mutatkozik. Az alternatívaként szóba jöhető acél, vagy karbonszálas műanyag ugyanakkor lényegesen drágább. Másfelől világszerte bringahiány mutatkozik. Ennek az is oka, hogy már a pandémia előtti időkben megemelkedett a kerékpározás iránti igény, amivel a gyártók nem igen tudtak lépést tartani. A korábbi keresletre tervezett gyártókapacitások végesek, s azokat nem lehet egy csapásra újakkal bővíteni. Már 2020-ban is 10-15 százalékkal mentek feljebb a kerékpárárak, s ez a trend minden bizonnyal az idén is folytatódik.
A nagy árhullámok közepette némi jó hír, hogy itthon, április 4 és 8. között ismét lehet pályázni cargo, azaz teherszállító kerékpárok céges vásárlására, amelyet 500 ezer forint értékben támogat az állam. Mint ismert, az érdeklődő vállalkozások számára az idén 400 millió forint keretösszegű állami támogatás áll rendelkezésre teherszállító biciklik vásárlásához, darabonként maximálisan félmillió forint erejéig. A pályázatokat szakaszosan lehet benyújtani, s a támogatásokból várhatóan 800 darab új elektromos cargobringát lehet forgalomba állítani.