fejlesztés

Új oldalsó holttérfigyelő rendszert mutat be a Scania

2020.03.10.

Oldalsó holttérfigyelő funkciókat mutat be a Scania két különböző rendszer segítségével. Ezek együttesen segítenek elkerülni vagy enyhíteni azokat az emberi hibából bekövetkező baleseteket, amelyekben tehergépkocsik kerülnek kapcsolatba más közlekedőkkel. A két rendszer egymással párhuzamosan működik, és bizonyos mértékben átfedi egymást, annak ellenére, hogy más a feladatuk. Leginkább a gyalogosok és a kerékpárosok számára lesznek hasznosak ezek a kiegészítő „szemek”, amelyekkel a Scania ellátja a teherautóit radar, radarérzékelők és kamera segítségével.

Az emeltszintű oldalsó holttérfigyelő (Side Detection) egy újabb rendszer, amellyel a Scania célja fokozni a közlekedés sérülékeny résztvevőinek biztonságát” – mondta Alexander Vlaskamp, a Scania alelnöke és a tehergépkocsikkal foglalkozó részleg vezetője. „Ez különösen azokat segít megvédeni, akiknek a tehergépkocsikkal a legenyhébb fizikai érintkezést is el kell kerülniük. Nagyon is úgy érzem, hogy minden teherépkocsi-vezető szeretné, ha ez a fáradhatatlan vezetéstámogató rendszer segítené a munkáját a sűrű forgalomban.”

A korszerű vezetéstámogató rendszerek (ADAS), mint például az oldalsó holttérfigyelő, a jármű melletti holtterek folyamatos megfigyelésével segítik a tehergépkocsi-vezetőket. A leggyakoribb baleseti forma az, amikor egy balkormányos teherautó jobbra fordul egy kereszteződésben, miközben egy kerékpáros megpróbál elhaladni a tehergépkocsi mellett a jobb oldalon. Ha egy kerékpáros (vagy gyalogos) bekerül a veszélyes területre, akkor a rendszer az A oszlopon megjelenő fényjelzéssel, illetve hangjelzéssel figyelmezteti a tehergépkocsi-vezetőt.

Habár a sávváltássegítő rendszert (BSW) főként arra tervezték, hogy figyelmeztesse a tehergépkocsi-vezetőt a takarásban lévő autókra, amikor nagyobb sebességnél sávot vált, a berendezés a kerékpárosokra és a gyalogosokra is tud figyelmeztetni. És amíg a VRUCW legfőbb feladata a kerékpárosok észlelése, a gyalogosokat is észre tudja venni.

Scania teherautóink felszerelése ilyen aktív vezetéstámogató rendszerekkel, mint az oldalsó holttérfigyelő, szó szerint élet-halál kérdése” – mondta Alexander Vlaskamp. „Ez életeket ment majd meg, ugyanakkor átvállalja a stressz egy részét, ha a felelősséget nem is, amely a tehergépkocsi-vezetőket éri a zsúfolt forgalomban.” 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
A TCR World Tour egyetlen magyar versenyzője az első helyről indulhat a szombati első futamon....
2024.04.20
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője volt a leggyorsabb a ....
2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....