Peugeot 2008

Túl a cukiságon

2020.04.05.

A név a régi, a karakter egészen más, lényegében teljesen újratervezték a Peugeot 2008-ast.

A járvány persze szinte minden forgatókönyvet átír, ezzel együtt a Peugeot vezetésének minden oka megvan bízni abban, hogy a ki tudja, meddig tartó nehéz hetek, hónapok után gyorsan lendületet tud venni a márka. Mindenekelőtt azért, mert jó állapotban érte a vírus a francia gyártót. Erős modelloffenzívát indítottak, aminek eredményeként 2019-ben mintegy másfél millió autót adtak el világszerte. Ennek köszönhetően pedig kiugróan sokat, 3,3 milliárd eurót fordíthattak fejlesztésre, ami előre megágyaz a későbbi piaci sikereknek. Magyarországon is jó évet zárt a cég, 4588 kocsit adtak el, ami 14,8 százalékos növekedés az előző évhez képest, és 2,49 százalékos piaci részesedést jelent. Ráadásul 2020 sem kezdődött rosszul, az itthon csökkenő eladások ellenére is több autót adtak el, mint az előző év azonos időszakában: míg tavaly januárban és februárban 570, addig idén az első két hónapban 911 járművön adtak túl. Ezzel a márka piaci részesedése 2,49-ről 3,6 százalékra nőtt. Mindeközben újabb lökést adott az, hogy 208-ast választották Az Év Autójának. Arról, hogy a Peugeot tényleg elkapta a fonalat, mindennél többet elárul az: az elmúlt hat évben három modellje, a 308-as, a 3008-as és most a 208-as nyerte el a rangos szakmai díjat.

Mindezek után érkezünk el oda, hogy a márka bemutatta a 2008-as utódját, amely már a hazai piacra is megérkezett. Amikor 2013-ban megjelent a kisautó alapú SUV, szinte nem akadt vetélytársa, ma viszont már meglehetősen sok riválissal kell felvennie a versenyt. Emiatt pedig az, ami hét éve felhívta a figyelmet a 2008-asara – azaz: milyen cuki kis gömbölyű SUV – ma már távolról sem elég. Épp ezért egészen új utakon indultak el a második generációnál a mérnökök: már nem gömbölyű és aligha a „cuki” az első jelző, ami az ember eszébe jut róla. Ami a mérteteket illeti: 4,3 méter hosszúra nőtt, ami 14 centiméteres bővülést jelent az elődhöz képest. Annak, hogy a tengelytáv 7 centiméterrel megnyúlt, főleg a hátul ülők örülhetnek, jól érzékelhetően nőtt lábtér. 434 literes csomagtere 84 literrel nagyobb mint az elődé, miközben az utastérben megmaradt a korábbról ismert rengeteg tárolóhely. A gyártó szerint összesen 30 liternyi kisebb-nagyobb tárolót alakított ki az utastérben. Itt érdemes megemlíteni, hogy bár a SUV majd minden irányban nőtt, súlya mindössze 37 kilogrammal gyarapodott. Ehhez egyebek mellett olyan tervezési trükköket vetettek be, mint például az alufelnik célirányos tervezése: négy keréken összesen 4 kilogrammot „spóroltak” meg.

A 2008-asból sem hiányozhat az új i-cockpit szisztéma, vagyis a kis kormány, a mögötte-fölötte látható digitális műszeregység és a központi kijelző hármasa. A rendszert ma is szokni kell, hiszen a kis méretű kormányt nagyon mélyre kell állítani, hogy afölött nézhessük a műszereket, de az biztosan nem véletlen: már 6 millió Peugeot-ot adtak ezzel a megoldással, vagyis a jelek szerint a felhasználóknak nagyon is bejön ez a megközelítés.

Meg kell szokni az új, 3D-snek mondott műszeregységet is, amelyen két síkon jelennek meg az információk. Ez praktikusan azt jelenti: a kijelzőn az előtérben a sebesség látható, a háttérben pedig például az üzemanyagszint és a vízhőfok. Ahhoz viszont nem kell idő, hogy észrevegyük: nagyot lépett előre a modell az anyagminőség és a kényelem terén. Ez egyébként annyiban nem meglepő, hogy – legalábbis a cég állítása szerint – 2200 ponton vizsgáltatták meg ügyfelekkel is kocsi minőségérzetét.

Ami a motorizáltságot illeti: az új 2008-as esetében a Peugeot nem engedi még el a dízeleket. Az 1,5-ös Blue Hdi 100 és 130 lóerős verzióban is elérhető, utóbbi 8 sebességes automata váltóval. A benzines kínálat alapja a már ismert 1,2-es, ami 100, 130 és újdonságként már 155 lóerős változatban is rendelhető. Mindezek mellett lesz teljesen elektromos verzió: a 136 lóerős, 260 Nm nyomatékú e-2008-ast 50 kWh-s akkumulátorral látják el, így a gyártó ígérete szerint – az új WLTP szabvány alapján – 310 kilométer is lehet a hatótávolság. Magyarországon a 2008-as induló ára nem egészen 5,6 millió forint, ami a Peugeot szerint egy jól – egyebek mellett 7 colos kijelzővel, sávtartó- és vészfékasszisztenssel is – felszerelt változat. Az e-2008-as az állami támogatással nem számolva nem egészen 11,6 millió forintba kerül.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....