járműgyártás

Tovább „élesíti” SQ2 modelljét az Audi

2020.12.01.

Megújult a kompakt szegmens sportos SUV-tagja: az Audi felfrissítette SQ2 modelljét (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,7 - 7,7*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 176 - 176*). Megjelenése az új fényszóróknak és lökhárítóknak is köszönhetően még sportosabbá és markánsabbá vált, vezetését pedig új Audi connect szolgáltatások és vezetői segédrendszerek teszik még kényelmesebbé és élvezetesebbé. 

Nemkülönben színvonalasak menetteljesítményei, 221 kilowattos (300 LE) 2.0 TFSI aggregátjával ugyanis az SQ2** álló helyzetből mindössze 4,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, quattro összkerékhajtásának és S sportfutóművének köszönhetően pedig mindenkor magabiztosan továbbítja erejét az útfelületre.

Két évvel ezelőtti bemutatkozása óta igazán karakteres autóként vált ismertté az SQ2 (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,7 - 7,7*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 176 - 176*), olyan individualisták dinamikus kompakt SUV-modelljeként, akik az egyéni dizájnra, a magas használati értékre és a színvonalas menetdinamikai képességekre fektetnek nagy hangsúlyt. A számok mindenesetre önmagukért beszélnek: 0-100 km/h 4,9 másodperc alatt, 250 kilométer/óra végsebesség (leszabályozva) és az NEDC-ciklus szerint 100 kilométerenként mindössze 7,7 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás.

Sportos sokoldalú tehetség csúcsformában – a 2.0 TFSI aggregát

A 2.0 TFSI erőforrás 1984 köbcentiméter összlökettérfogatból meríti erejét és valóban sportos sokoldalú tehetség. Az Audi számos modelljében teljesít szolgálatot, az SQ2 (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,7 - 7,7*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 176 - 176*) orrában 221 kW (300 LE) teljesítménnyel, valamint igen széles, a 2000 és 5200 percenkénti fordulatszám közötti tartományon mindvégig 400 newtonméter maximális forgatónyomatékkal. A turbófeltöltésű négyhengerest rendkívül érzékeny gázadási reakciók jellemzik, miközben hangja a kipufogórendszer kapcsolható szelepeinek is köszönhetően a fordulatszám emelkedésével egyre teltebbé válik. A 2.0 TFSI** erejét és gazdaságosságát fejlett technikák szolgálják. Az Audi valvelift system (AVS) a pillanatnyi igény szerint két fokozatban változtatja a kipufogószelepek emelését, amivel különösen az alsó fordulatszám-tartományokon gondoskodik optimális gázcsere-folyamatról. A kipufogógázok a turbófeltöltőn való kedvezőbb áramlása agilis gázadási reakciókat és erőteljes forgatónyomaték-emelkedés jellemezte karakterisztikát biztosít. Igényes hőmenedzsment szabályozza a hűtőfolyadék áramát, a hengerfejbe integrált kipufogó-leömlő pedig nagyban hozzájárul a motor gyors felmelegedéséhez, s ezzel a kipufogógáz-utánkezelő rendszer korai aktiválásához. Az Audi SQ2** természetesen megfelel az új Euro 6 AP kipufogógáz-szabvány határértékeinek.

Vezetési élmény és menetbiztonság: a hétfokozatú S tronic sebességváltó és a quattro összkerékhajtás

A hétfokozatú S tronic sebességváltó a Q2-sorozat csúcsmodellje** alapkivitelének része. Alsó sebességfokozatai sportosan rövidre, míg a hetedik az üzemanyag-fogyasztás mérséklése szolgálatában hosszúra áttételezett. A vezető a villámgyors működésű kettős tengelykapcsolós sebességváltó D vagy S üzemmódját válaszhatja, de igény szerint manuálisan is válthat. Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer efficiency üzemmódjában tolóüzemben önműködően nyit a tengelykapcsoló, s a kompakt sport-SUV immár szabadon gördülve haladhat tovább.

quattro összkerékhajtása a dinamika és a stabilitás terén egyaránt döntő pluszt jelent a megújult Audi SQ2 (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,7 - 7,7*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 176 - 176*) számára. Elektrohidraulikus működtetésű, többlamellás tengelykapcsolója fokozatmentesen osztja el a forgatónyomatékot a tengelyek között. Amint az első kerekek elveszítik vonóerőátadási képességüket, e központi tengelykapcsoló mindössze néhány ezredmásodperc alatt akár teljes egészében hátrafelé irányíthatja át a nyomatékot. Az SQ2** hajtásrendszerében a többlamellás tengelykapcsoló legújabb generációja dolgozik, amelynek számos fejlesztés – például csapágyazása és olajellátása – növeli hatásfokát. A szivattyút szénkefe nélküli, csekély kopás jellemezte elektromos motor hajtja. A központi tengelykapcsoló közel egy kilogrammal könnyebb, mint az előző modellben alkalmazott konstrukció, ami többek között a tengelykapcsolóházba integrált szabályzóegységnek is köszönhető.

Változatlanul intenzív maradt azonban a vezetés élvezetes élménye, amit az elektronikus szabályzású quattro összkerékhajtás kínál. Amikor a vezető sportosan közlekedve épp bekormányoz, a tengelykapcsoló a hátsó tengelyre irányíthatja át a forgatónyomaték egy részét, így fokozva az autó menetdinamikai képességeit. A quattro összkerékhajtás szabályzása terhelésváltáskor is pontos bekormányzást, alacsony súrlódási együtthatójú, azaz síkos útfelületen pedig maximális kontroll alatt tartott, megbízható driftet tesz lehetővé. A színvonalas irányíthatósági tulajdonságokat – a kanyar belső ívén gördülő, így lecsökkent függőleges terhelésű kerékre kifejtett enyhe fékezési beavatkozásokkal – a kerekenkénti forgatónyomaték-elosztás technikája teszi teljessé.

Dinamikus karakter - az Audi SQ2 futóműve és kormányzása

Az Audi SQ2** S sportfutóműve 20 milliméterrel süllyeszti mélyebbre a karosszériát. Az alapfelszereltséget bővítő progresszív kormánymű fogazását úgy határozták meg, hogy áttétele a bekormányzási szöggel mind közvetlenebbé válik, például manőverezéskor, városi forgalomban és szűk fordulókban még agilisabbá avatva az SQ2** menettulajdonságait.

A sportos kompakt-SUV alapkivitelének része az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer is, amely az auto, comfort, dynamic, efficiency és individual menetprofilokat kínálja, ennek megfelelően változtatva a kormányzás, a hétfokozatú S tronic sebességváltó, a motor és más rendszerek alapvető karakterisztikáját. A vezető gombnyomásra aktiválhatja az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) terepes (offroad) üzemmódját.

Az Audi SQ2 (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,7 - 7,7*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 176 - 176*) alapfelszereltségében 18 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákra szerelt, 235/45 méretű gumiabroncsokkal gördül le az Audi ingolstadti székhelyén termelő gyárának szerelőszalagjáról. Az Audi és az Audi Sport GmbH kínálatában 235/40 jelzésű gumiabroncsokkal szerelt, 19 colos könnyűfém keréktárcsák (az SQ2 külső optikai csomag esetében széria) is szerepelnek. A nagyméretű fékek tárcsaátmérője az első kerekeken 340, míg a hátsókon 310 milliméter, féknyergeik pedig S emblémát hordoznak és kívánságra vörösre is fényeztethetők.

Karakteres egyéniség sarkokkal és élekkel – a külső formavilág

Sarkok és élek jellemezte formáival a 4,21 méter hosszú Audi SQ2** igazán karakteres egyéniség, felfrissítése során pedig még hangsúlyosabbá vált formavilága. Nyolcszögletű hűtőrácsa kissé alacsonyabb lett, rácsbetétjének lamellázatát pedig ugyanazon sokszög-motívum határozza meg, mint a teljes autó formavilágát. A hűtőrács és a motorháztető pereme között keskeny rések sorakoznak, a légbeömlő nyílásokat idéző nagyméretű motívumokat pedig Szelenitezüstre fényezett keret szegélyezi.

A LED-technikájú fényszórók az alapfelszereltséghez tartoznak, de az Audi új Matrix-LED fényszórókat is kínál. Utóbbiakban hét önálló, ám közös modulban elhelyezett LED-egység állítja elő az intelligens szabályzású távolsági fényt, amely mindenkor a közlekedés további résztvevőinek vakítása nélkül és a lehető legintenzívebben világítja meg az utat. A nappali menetfényt tíz, egyaránt rombusz-alakú optika mögött működő fénykibocsátó dióda produkálja, míg a dinamikus irányjelző feladatát további hét LED-fényforrás látja el. A hátsó LED-lámpatestek az alapkivitelhez tartoznak, ha pedig a felszereltségben a Matrix-LED-fényszórók is szerepelnek, hátul is dinamikus irányjelzők működnek. Ez esetben az autó nyitásakor, illetve zárásakor a fényszórók és hátsó lámpák egyéni fényanimációja vonzza a tekinteteket.

A megújult Audi SQ2** oldalnézetében a külső visszapillantó tükrök alumíniumhatású házai, a küszöbborítások díszlécei, a tetőlégterelő és a C-oszlopok ezüstszínű pengemotívumai (Blade) szolgálnak egyéni stílusjegyekként. Ötszög-alakzataival a hátsó lökhárító az elsőn feltűnő motívumokat variálja, a diffúzorbetét pedig két-két kipufogóvégcsövet foglal magában. A csomagtérajtó mögött a hátsó üléstámlák helyzetétől függően 355 és 1000 liter közötti térfogatú csomagtartó tárul fel.

A Q2-sorozat csúcsmodelljének** színpalettáján tíz árnyalat sorakozik. A karosszéria kiegészítő elemei opcióként Manhattan-szürke kontrasztárnyalatban, míg a C-oszlopok pengemotívuma (Blade) Szelenitezüst (széria), a karosszéria színére fényezett, Manhattan-szürke, Platinaszürke és Briliánsfekete felülettel is rendelhetők. A fekete elemek optikai csomagjában a Singleframe hűtőrács, a légbeömlő nyílások rácsozata és a diffúzorelem fényes feketében, a lökhárítók pedig kontrasztárnyalatban jelennek meg. Az SQ2** külső optikai csomagjában emellett a külső visszapillantó tükrök házai, a C-oszlopok pengemotívuma és a kipufogóvégcsövek is feketében, míg a tetőlégterelő különleges kontúrokkal készül, az ajtókon pedig „quattro” feliratú fólia tűnik fel.

Sötét tónusok, nemes anyagok – a belső tér

Amint az Audi összes S modelljében, az SQ2 (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,7 - 7,7*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 176 - 176*) belterében is a sötét árnyalatok és különösen igényes kidolgozású felületek a meghatározók. A mennyezetkárpit fekete, az ajtókárpitokat pedig új, kifejezetten kellemes tapintású anyag borítja. A pedálborítások és a lábtartó rozsdamentes acél, a megvilágított küszöbléceket pedig S logó díszíti. A gyújtás bekapcsolásakor a kijelzőkön S-specifikus nyitóképernyő jelenik meg.

A legsportosabb Q2-modellhez** minden felszerelés csomagokba rendezve áll rendelkezésre, a kárpitanyagok és színek pedig négyféle összeállításban rendelhetők, szövet és bőr kombinációja (széria), kívánságra rombuszmintájú steppeléssel varrott tiszta Feinnappa bőr, valamint a bőr és az Alcantara helyett kínált Dinamica mikroszálas anyag együttese formájában. Utóbbi tapintásában és megjelenésében egyaránt a velúrbőrt idézi, nagyrészt azonban például textíliákból és PET-palackokból származó, újrahasznosított poliészterből készül. Az üléseket dekorcsíkok és a kontrasztárnyalatú díszvarrások teszik még igényesebbé, színválasztékukban pedig a Kőszürke, a fekete és a Magmavörös szerepel. Korántsem jellemzőek e piaci szegmensben a belülről megvilágított dekorbetétek (extrafelszerelés).

Újszerű struktúra – kezelés és kijelzők, csomagok és felszerelések

Az automatikus légkondicionáló berendezés, a multifunkciós sportkormány és a sportülések egyaránt az Audi SQ2** alapfelszereltségéhez tartoznak, míg az extraként kínált kényelmi felszerelések a Légkondicionálás, a Kényelem, a Funkció, a Beltér, az Infotainment, a Dinamika és a Vezetői segédrendszerek csomagokba gyűjtve állnak rendelkezésre. A kezelés és az infotainment területein egészen a sport-nézetet is kínáló Audi virtual cockpit műszeregységig és a középkonzol nyomó-/forgatógombjával vezérelhető MMI Navigációs rendszer plusz berendezésig (a Navigáció csomag részeként) terjed a választék.

A csúcs-infotainment-rendszer LTE plus sebességgel hozza el a fedélzetre az Audi connect szolgáltatásait, illetve WLAN-hotspotot is kínál, amellyel az utasok mobileszközeiket csatlakoztathatják. Egyaránt újdonság az Audi connect vészhívás és szerviz (Audi connect Emergency Call & Service) és az Audi connect távirányítás (Audi connect Remote & Control) szolgáltatás, utóbbi például az autó lezárását vagy épp üzemanyagszintjének lekérdezését is lehetővé teszi a távolból. A járműtulajdonos ennek során a díjmentes myAudi alkalmazást veheti igénybe okostelefonján. Az infotainment-programot az Audi smartphone interface, az Audi phone box és a Bang & Olufsen Premium Sound System teszi teljessé.

Még nagyobb biztonságban az úton – a vezetői segédrendszerek

A kompakt Audi SQ2** vezetői segédrendszerei tekintetében is messze élen jár piaci szegmensében. A szériafelszereltséget bővítő Audi pre sense front biztonsági rendszere nagyban hozzájárulhat az autó előtt feltűnő gyalogosokkal, kerékpárosokkal, valamint a más járművekkel bekövetkező balesetek megelőzéséhez vagy súlyosságuk mérsékléséhez. Újdonság az extrafelszerelésként rendelhető technikák között az Adaptív menetasszisztens (Adaptive Cruise Assist), amely számos menethelyzetben messzemenőkig támogathatja a vezetőt a gyorsítás, a lassítás és az éppen igénybe vett forgalmi sávon belüli kormányzás során. Az autó oldalirányú vezetésének fenntartásához a sofőrnek elegendő enyhén megérintenie a teljes rendszer részét képező kapacitív kormánykereket, ezzel jelezve folyamatos figyelmét. Az Adaptív menetasszisztens a Közlekedési táblák kameraalapú felismerő funkciójával (Traffic Sign Recognition) együttműködve arról is gondoskodhat, hogy az autó bizonyos helyzetekben – például sebességkorlátozás vagy lakott terület kezdetét jelző tábla előtt – automatikusan lassítson. Amint ismét nagyobb tempó engedélyezett, az SQ2 (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,7 - 7,7*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 176 - 176*) önműködően újra felgyorsul. A Parkolási asszisztens (Park Assist) további extrafelszerelésként rendelhető berendezésként önállóan kormányozza be- illetve ki a parkolóhelyről a sport-SUV-modellt.

* Az üzemanyag-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási adatok a megadott tartományban a választott keréktárcsák/gumiabroncsok, illetve felszereltség függvényeként alakulnak.

** Az említett és a német piacon elérhető modellek üzemanyag-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási értékei együttesen a jelen médiainformáció végén található felsorolásban tekinthetők meg.

Az említett modellek üzemanyag-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási adatai

Az üzemanyag-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási adatok a megadott tartományban a választott keréktárcsák/gumiabroncsok függvényeként alakulnak.

Audi SQ2

Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,7 – 7,7

Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 176 - 176

További autós tartalmakért kövessen minket Facebookon is!

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....