ICDP
Természetesen a töltő infrastruktúra fejlettsége közvetlen kapcsolatban van az elektromos- és hibrid autók eladásaival, az államok pedig logikus módon igyekeznek fejleszteni az infrastruktúrát. Mindeközben az elektromos autók hatótávjának növekedésével és gyorstöltés terjedésével a felhasználói szükségletek is változnak.
Entrepeneur
A gyorstöltők elhelyezkedésének különösen nagy szerepe van az infrastruktúra fejlesztésében, ahhoz, hogy egy ország teljes mértékben átjárható legyen elektromos meghajtással, minél több gyorstöltésre alkalmas állomásnak kell a főbb autópályák mentén elhelyezkednie. Az egyik éllovas Franciaországban az autópályák mentén található 370 benzinkút fele rendelkezik legalább egy gyorstöltővel.
A töltő-infrastruktúra fejlesztése és az európai autópark elektronizálódásával járó, folyamatosan növekvő áramfogyasztás felvet néhány kérdést. Számos szakértő figyelmeztet a jelenlegi energiarendszerek szükségesnél kisebb kapacitására, az ICDP kutatói pedig néhány kulcstényező vizsgálatával arra jutott, hogy ezek a jóslatok túlzottan pesszimisták.
Electric Cars Report
Vegyük Franciaország példáját, ahol egy kifejezetten optimista becslés alapján 2030-ra az autópark 12%-át adhatják elektromos járművek. Ez körülbelül 5 millió, a piacon megjelenő autót jelent, ha a jelenlegi flottából indulunk ki és az aktuális trendeket figyelembe vesszük. Az RTE (Réseau de Transport de L’Electricité, az elektromos hálózat üzemeltetéséért felelős francia vállalat) elemzése szerint egy ekkora elektromos autókból álló flotta a jelenlegi áramfogyasztást évi 12-15 terawattóra (TWh) többletfogyasztást jelentene évente, ami egy közepes méretű atomerőmű teljesítményének, vagy a jelenlegi éves francia áramfogyasztás (jelenleg 470 TWh) 2-3%-ának felel meg.
PlugInCars
Mindez persze a jelenlegi technológiákat tekintve van így, az elemzés során nem vették figyelembe az akkumulátorok várható hatékonyságnövekedését, az energiavisszanyerő-rendszerek terjedését és a törvények ösztönözte racionálisabb autóhasználatot. Ugyanakkor a többletfelhasználás a legoptimistább jóslatok szerint is hatalmas lesz.
Így tehát az elektromos járművek terjedésével az infrastruktúrának is jelentős fejlődésen kell átesnie. A fejlesztés várhatóan a keresletnövekedésre való lokális reagálással, például gyorstöltő állomások közelében kezdődik. Persze ez nem old meg mindent, de a kereslet kordában tartására sok megoldás létezik, a dinamikus árazással és a járművek magasabb kihasználtságának ösztönzésével jelentősen leredukálható lesz a szükséges energiamennyiség.
CleanTechnica
A jelenlegi töltőinfrastruktúra lefedettsége és az elektromos autók számának növekedése különböző megoldásokat igényel. Az otthoni töltés (Home Boxszal vagy nélkül) a legtöbb esetben kielégítheti a lakosság általános igényeit. Egy átlagos francia sofőr hetente 250 km-t tesz meg, ez az összes jelenleg az utakon lévő autótípus átlaga. Friss kutatások alapján 300 km az a lélektani határ, amelytől kezdve a potenciális vásárlók megfontolják az elektromos autó vásárlását, manapság pedig egyre több típus (nem csak a Tesla) éri el, vagy lépi túl ezt a szintet. Előbb-utóbb a városban, lakásokban élők számára a lakóház parkolójában rendelkezésre kell, hogy álljon néhány töltő és az utakon is lehetségesnek kell lennie a töltésnek, ha éppen úgy hozza a szükség.
Electrec
Ugyanakkor a szupertöltőkben rejlő potenciál tényleg akkora amekkora, és a benzines autókhoz hasonlóan néhány perc alatt több száz kilométerre elegendő energiával tudjuk feltölteni a járművet, nem is feltétlenül lesz szükség annyi töltőre, az otthoni töltés bőven elegendő lehet, ha tényleg olyan gyorsan működhet. Az ICDP felmérése alapján az elektromos autót használók jelentős többsége kizárólag hosszú utak során használja a publikus töltőállomásokat, tehát ha a töltők kapacitása tényleg nagyot nő, a jelenleginél valamivel nagyobb sűrűség is elegendő lehet.
Persze, több ezer töltőállomásra van szükség Európa útjain, de semmiképpen sem több millióra. Hogy fel tudjuk mérni a töltőállomások iránt várható keresletet, érdemes feltenni a kérdést: „Ha otthon is feltölthetem az autómat, milyen gyakran használnék nyilvános töltőállomást?”. Segítünk, nem sokszor.