Formula 1

Tizenkilencre lapot?

2015.10.22.

A Renault motormérnöke, Rémi Taffin magabiztosan várja az Amerikai Nagydíjat, ahol a partnercsapatok reményei szerint jó eredményeket érhetnek el, még akkor is, ha nem vetik be a továbbfejlesztett erőforrásokat, melyek a rendelkezésükre állnak majd

A franciák komoly újításokkal készültek a hétvégi megmérettetésre: a Motorsport információi szerint az új hajtóegység elkészítéséhez tizenegy motorfejlesztési zsetont játszottak ki a rendelkezésükre álló tizenkettőből. Az viszont továbbra sem biztos, hogy ezek az erőforrások működésbe is lépnek; a döntés csak a Red Bull-lal való egyeztetés után születik majd, a feleknek ugyanis át kell gondolniuk, a papíron jobb erőforrás bevetése megéri-e a hátrasorolásos büntetést.

Döntsenek bárhogy, a Renault magabiztosan várja a folytatást, Taffin elmondása szerint ugyanis az elmúlt hetekben sikerült előrelépniük az erőforrás megbízhatóságát és teljesítményét illetően, ez pedig valamivel optimistábbá tette a mérnököket. „Bármelyik specifikációt is vetjük be, mi várjuk Austint” – idézte szavait a Motorsport. „A megbízhatóság rendben volt az előző három versenyen és a teljesítmény is igazodott a remélthez. Mindkét csapatunknak tiszta hétvége kell, hogy megmutassa milyen lehetőségek rejlenek a csomagokban; mindkét csomagban” – tette hozzá.

A hétvége kezdete előtt több forrás is arról írt, a Renault fejlesztései elsősorban a belső égésű motorral kapcsolatosak – az Autosport szerint a turbón is módosítottak –, az új hajtóegységet pedig azt követően minősítették bevetésre alkalmasnak, hogy a próbapadon már teljesített egy életciklust. A módosításokról most Taffin is beszélt (jóformán megerősítette a nemzetközi sajtóban megjelenő információk egy részét), majd a partnerekkel folytatott megbeszélésekre is kitért.

„A legfontosabb változtatások a belső égésű motort érintették, hiszen javítani szeretnénk a teljesítményünkön és a hatékonyságunkon. Tisztában vagyunk azzal, hogy egy új hajtóegység bevetése hátrasorolásos büntetést von maga után, szóval a döntést a csapatokkal közösen hozzuk majd meg, miután mindent részletesen átbeszéltünk. Teljesen egyértelmű, hogy a szezon jelen szakaszában roppant fontosak a világbajnoki egységek, szóval, ha a körülmények lehetővé teszik, akkor a pályán is használni fogjuk (az új erőforrást)” – zárta gondolatát a francia szakember.

 

(Forrás: Motorsport, Telesport.hu)

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
A cseh versenyhatóság engedélyezte, hogy az AutoWallis felvásárolja a Stratos Auto BMW üzletágát, a....
2024.04.23
A japán csapat megszerezte az első győzelmét a 2024-es Hosszútávú-világbajnokságon annak....
2024.04.23
Közzétette az egyhetes ROADPOL akció eredményét az ORFK Kommunikációs Szolgálata. ..
2024.04.23
Egy eddig soha nem látott koncepciót húzott elő a Peugeot a tarsolyából.  ..
2024.04.22
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.22
Alig futott és egy fűtött garázsban pihent mintegy harminc éven át az a Honda NSX szupersportautó,....
2024.04.22
Összeütközött két személygépkocsi Budapest I. kerületében, a Hegyalja úton, a Sánc utcánál hétfő....
2024.04.22
Az ABB Motion legújabb, „Körforgásos jelleg: Nincs vesztegetni való idő” című jelentése szerint az....
2024.04.22
A felajánlóval, Ferencz Zsolt autótörténésszel és autóival május 18-án Felnémeten is találkozhat....
2024.04.22
A magyar után a német gyártószervezeti tanúsítványt is megkapta a pécsi Magnus Aircraft Zrt. A „....