e-mobilitás

Tarolnak az osztrák elektromos kisbuszok Európában

2022.11.25.

A hornsteini K-Bus cég (Eisenstadt/Kismarton közelében) évtizedek óta támaszkodik a műszaki innovációkra. A helyi közlekedésben használt, immár elektromos meghajtású kisbuszaival a K-Bus piacvezetőnek vallja magát Európában – írja az orf.at

 

Fotók: K-Bus

A K-Bus családi cég az e-solar városi busszal Európa piacvezetőjévé tudott válni a városi buszok terén. Egy egyedi koncepciónak köszönhetően – magyarázta Mátyás Mazuheli, a K-Bus cég vezérigazgatója: „Vegyél egy kész elektromos furgont, egy kisteherautót, levágod a kormány mögött, használod az első részt – vagyis a műszerfalat, a kormány, a hajtás, a vezérlőegységek, az akkumulátor. Aztán elkezdünk építkezni az első kerekek mögé, és alacsony padlós teret építünk az utasok számára.”

A szlovéniai K-Bus gyár: különleges könnyű szerkezet

Mindez a szlovéniai K-Bus gyárban történik. A cég speciális könnyűszerkezetes konstrukcióra támaszkodik. Egy kész, több mint 20 utas befogadására alkalmas kisbusz mindössze 2,7 tonnát nyom. A könnyű konstrukció mellett a kényelem is fontos szerepet játszik a cég filozófiájában.

„Ha rá akarjuk venni az ügyfeleket a helyi tömegközlekedés használatára – függetlenül attól, hogy kisbuszról vagy városi buszról van-e szó –, kényelmet kell kínálnia, különben nem fogjuk rávenni őket. A kényelem azt jelenti: a hozzáférhetőség és a logika – minél könnyebb, annál kevesebb a fogyasztás” – mondja Stefan Kutsenits, a cég főnöke.

A buszok hatótávolsága 130 kilométer, nyáron kicsit több, télen kicsit kevesebb. A busz egy órán belül gyorsan feltölthető – magyarázta Mazuheli.

Busz Burgenland határain túl

Burgenlandban az e-solar városi buszt jelenleg Hornsteinben és Mattersburgban használják helyi közlekedésre. De az elektromos busz városi buszként is úton van Burgenland határain túl is.

„Cipruson, Stockholmban, Rigában is találhatunk buszokat – tavaly tíz elektromos buszt szállítottunk oda. Összesen már több mint 85, különböző méretű elektromos buszunk van úton” – mondta Kutsenits. A bécsi központi temetőnél is egy K-busz jár.

A hatékonyság a legfontosabb

A járművek másik különlegessége a napelemek, amelyek a busz nevét adják: ezek termelnek áramot például fűtésre vagy légkondicionálásra.

A termelésben is fontos a hatékonyság. A számos karosszériaelemet, amelyeket saját könnyűszerkezetük érdekében levágnak, utánfutóként dolgozzák fel és értékesítik.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....