HUMDA

Támogatás tízezer elektromos rásegítésű kerékpárra

2022.05.05.

Akár tízezer elektromos rásegítésű „pedelec”-kerékpár szerezhető be, összesen egymilliárd forintnyi támogatási keretből. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. pályázatán a biciklik bruttó vételárának fele, de hajtási rendszertől függően legfeljebb 100 ezer, illetve 180 ezer forint hozzájárulás nyerhető el. Újdonság a pályázatok benyújtásának leegyszerűsítése. 

Nem lehet túlhangsúlyozni az elektromos rásegítésű kerékpárok elterjesztésének jelentőségét. Az egyszerű biciklitől eltérően, amelyen kiizzadva érkezik munkahelyére az ember, elektromos rásegítéssel könnyedén és gyorsabban suhanhat, miközben pedáloznia kell, tehát van közlekedésében némi sportos, egészséges testedzés is. Aki átszáll ülésből nyeregbe, négy kerékről kettőre, sokkal kisebb (mintegy ötödannyi) útfelületet foglal, csökkenti a városi forgalom zsúfoltságát, légszennyezését.

Külföldi és magyarországi tapasztalatok szerint az elmúlt években, a pedelecnek („pedál és elektromosság”) köszönhetően sokkal többen döntöttek kerékpározás mellett, és átlagosan 5 kilométerről 15-re nő a biciklivel szívesen megtett távolság, sokan már elővárosokból is bringával járnak be. Ezt a váltást erősíti a hazai kerékpárút-hálózat rohamos fejlesztése.

Felismerve az újszerű közlekedési módban rejlő előnyöket, a kormányzat tekintélyes összeggel segíti a nem éppen olcsó akkumulátoros-villanymotoros biciklik beszerzését.

Mint Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, a HUMDA sajtótájékoztatóján elmondta, 2020-ban, a régióban az elsők között hirdettünk elektromos rásegítésű kerékpárok vásárlásához támogatási programot, amelyet most folytatunk. Az előző időszakban több, mint 6800 e-bike beszerzéséhez járultunk hozzá, a mostani programban pedig további tízezer új elektromos rásegítésű kerékpár vásárlását támogatjuk, ami tisztább városokat, egészségesebb embereket, élhetőbb országot fog eredményezni. „Miközben autózásunk színvonalában megközelítettünk fejlettebb országokat, biciklizésben lemaradtunk tőlük, de megindultunk arrafelé, hogy kerékpáros középhatalommá váljunk”.

Steiner Attila, az Innovációs és Technológiai Minisztérium körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára kiemelte, hogy az ország hosszú távú széndioxid-csökkentési céljainak eléréséért a közlekedés minden területén támogatjuk az elektromos átállást. A Klíma- és Természetvédelmi Akciótervhez kapcsolódó pályázat vissza nem térítendő támogatása az elektromos rásegítésű kerékpárok beszerzéséhez bárkinek előnyös lehet, ráadásul az első pedelec-pályázathoz képest növekedett az elnyerhető támogatás mértéke. „Célunk, hogy a gépjármű-használattal szemben alternatívát nyújtva javítsunk a városi térségek mobilitásán, a pedelec kerékpárok terjedése ehhez járul hozzá”.

A HUMDA Magyar Autó-motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. képviseletében Weingartner Balázs elnök-vezérigazgató felidézte, hogy a nemrég sikeresen elindult e-cargo-pályázat első két szakaszában 84 pályázó összesen 70,7 millió forint értékű támogatást nyert elektromos rásegítésű teherszállító kerékpárok beszerzésére, most pedig újabb elektromos rásegítésű kerékpár-vásárlási pályázatot hirdetnek. A Pedelec-2020 konstrukcióhoz képest újdonság, hogy a pályázatok benyújtása ezúttal nem szakaszos, hanem folyamatos. „Bízunk benne, hogy sokan élnek a kínálkozó lehetőséggel, egyúttal komoly szemléletformáló hatást is várunk a pályázattól, hiszen így egyre több elektromos rásegítésű kerékpárt láthatunk majd országszerte, tovább népszerűsítve a közlekedés általános elektrifikációját és a multimobilitást.”

A kereskedelmi forgalomban megvásárolható, elektromos segédmotorral felszerelt kerékpárok legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye 250 W lehet, akkumulátora nem tartalmazhat ólmot. „Gázkar” nincs, csak akkor működik a motor, amikor hajtja az ember a pedálokat, és kikapcsol, ha elérné a 25 km/órás sebességet. A menetkész tömeg nem lépheti túl a 30 kilogrammot, a kerékméret legalább 26 hüvelyk (összecsukható típusé 16), a külső gumi maximális szélessége 60 mm. Pedálszenzoros hajtási rendszerű modellre legfeljebb százezer forintig igénylehető támogatás, ami nem haladhatja meg az eladási ár felét. 600 ezer forintnál drágább kerékpárokra nem jár támogatás. Nyomatékszenzoros hajtási rendszerű pedelecek maximális támogatási összege 180 ezer forint, de nem lehet több az eladási ár felénél, illetve nem kapható támogatás 1,2 millió forintnál drágábbakra. A pályázat beadásához nem szükséges munkáltatói igazolás, így jóval többen igényelhetnek támogatást, például kismamák, nyugdíjasok és egyetemisták.

Pályázni a rendelkezésre álló forrás kimerüléséig lehet az elektromobilitas.humda.hu oldalon, 2023. április 14-ig. A magyarországi lakóhelyű és magyar adóazonosító jelű vásárlók legfeljebb egy pedálszenzoros vagy nyomatékszenzoros hajtási rendszerű pedelec kerékpár utófinanszírozott támogatására jelentkezhetnek.

Reméljük, hogy a program hatására rövidebbek lesznek a dugók, hamarabb lehet átjutni kereszteződéseken, sok furgont váltanak ki bringás futárok, csökken a tömegközlekedés járműveinek zsúfoltsága, és a városi autózás gyötrelmeitől, frusztrációitól megszabadult, egészségesebb, vidámabb emberek érnek be munkahelyükre.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....