kínai piac
Bár az amerikai márka évi több mint egymillió darabos kínai eladása ötször nagyobb, mint otthon az USA-ban, s a legsikeresebb GM részleg a távol-keleti óriás országban, az idén novemberben, első alkalommal elmaradt a helyi partnereivel, a SAIC és Wuling cégekkel közösen gyártott Baojun márkától. Az olcsó népautókat kínáló Baoujun több autót adott el, mint a Buick, ami azért is figyelemre méltó teljesítmény, mivel ez a gyártómű csak hét éve startolt, s jelenleg 6 típust kínál szemben a Buick 10 modelljével.
Mint ahogy a CarSaleBase.com szakportál elemzője megállapítja, a nagy kínai metropolisok helyett mostanában inkább a vidék és a kisebb városok autókereslete fűtött: az ott élőknek korábban soha nem volt autójuk, vagy legfeljebb olcsó, zajos, kényelmetlen hátsókerék-meghajtású mikrobuszokra vagy mini-teherautókra futotta. A GM-SAIC-Wuling trió már 2002 óta gyárt ilyen olcsó népautókat a vidéki felhasználók számára, s 2010-ben azért is alapították a Baojun márkát, mert látták előre: előbb-utóbb a vidéki középosztály autókereslete is felszökik.
Ugyanakkor a Baojun látványos fejlődést mutat: 2014-től kezdve egymás után hozták ki új modelljeiket, a szedán, furgon, crossover után legutóbb az E100 jelű elektromos típust. A ferdehátú 310-es Baojun (vételára 36 800 jüan – 24990 euró) típus különösen nagy népszerűségnek örvend a fiatalok körében, többek között a nagyméretű műszerfali kijelzőjét, a belső konzolok ott divatosnak számító narancsszínéért és könnyűfém-felnijéért díjazzák. Ennél azonban lényegesebb – tűnik ki a szakportál leírásából –, hogy a többi autós világcég és helyi érdekeltségeik nem érzékelték időben a kereslet-eltolódást, így a GM lépéselőnyre tehet szert a kínai vidék autóvásárlási potenciáljának kiaknázásában.