Mazda
A Mazda folytatja szárnyalását az európai autópiacon 2014 első felében, megtartva pozícióját, mint a régió leggyorsabban növekvő gyártója. A konvenciókkal szembe menő japán márka 23%-kot nőtt az európai személyautó piacon januártól júniusig a tavalyi év hasonló időszakához képest, lekörözve ezzel (egész pontosan 6,2%-kal) a teljes piacot. 92 430 darabos értékesítésével a Mazda 1,3%-os részesedést szerzett, mely 2013-hoz képest egy tizedes növekedés.
Mint az az elmúlt időszakra jellemző volt, a Mazda mindegyik európai piacán kiemelkedő teljesítményt nyújtott. Magyarországon a márka 2014 első 6 hónapjában +83%-ot nőtt, Portugália, Lengyelország és Spanyolország továbbra is rekordszázalékokat ér el (+128%, +75% és +74%). Európa nagyjai sem maradnak le kétszámjegyű növekedésükkel: a sort az Egyesült Királyság vezeti (+27%), őt követi Németország (+22%), Franciaország (+15%) és Olaszország (+11%).
A Mazda új generációs modelljei kivételesen kedveltek – ez most legfőképpen az új Mazda3-ra jellemző. Az első félévben a modell a tavalyi eladási számok hatszorosát produkálta Hollandiában, ötszörösét Svédországban, négyszeresét Magyarországon**, háromszorosát Dániában és kétszeresét Spanyolországban. A szemrevaló kompakt darabszámában 50%-os növekedést hoz Németország és Svájc is. A Mazda CX-5 és Mazda6 iránti kereslet is stabilnak mutatkozik a rendelési állomány alapján.
Mindhárom modell a SKYACTIV technológia elemeit használja, melyet ötvöznek a KODO formanyelv vonalaival, ill. a meggyőző teljesítménnyel, ugyanakkor alacsony fogyasztással – és persze eközben a vezetés öröme sem szorul háttérbe. Ez a recept sikeresnek bizonyult Európában és világszerte – s a következő új modellek, mint az új Mazda2, vagy a következő generációs ikonikus MX-5 is erre építenek.
„A régió országai pozitív várakozásokkal néznek az éves eredmény elébe”, mondta Philip Waring, a Mazda Motor Europe értékesítésért felelős ügyvezető igazgatója. „A növekvő eladási számok nem csak a termékeink sikerét tükrözik, hanem kereskedői hálózatunk erősségét és vitalitását is, amely folyamatos vevői elégedettségünk masszív alapját adja”.
Forrás: ACEA, DataHouse, Mazda