járműgyártás

Renault-Nissan a világ legnagyobbja

2018.02.11.

Miután a Renault-Nissan szövetséghez tartozó Mitsubishi Motors tavalyi eladásait az utólagos adatellenőrzések után felfelé kerekítették, kiderült, hogy a francia-japán cégcsoport letaszította trónjáról a VW konszernt, és 2017-ben, darabszám szerint a világ legnagyobb személygépkocsi-gyártójává lépett elő.

Tavaly a Nissan rekordot döntve 5,82, a Renault 3,76, a Mitsubishi 1,03 millió személyautót értékesített. A három cég együttes, 10,61 millió darabos forgalma meghaladja a Porsche, Audi, Skoda, és a Seat márkákat magába foglaló 10,53 milliós VW teljesítményét, amely 2016-ban volt világelső. A tavalyi teljesítmény alapján 10,2 milliós eladásokkal a világ harmadik legnagyobbja a Toyota – a hozzátartozó Hino Motors márkájú nehéz-tehergépkocsik nélkül.

Mint ahogy a Reuters hírügynökség írja, számos autógyár próbálja fellendíteni értékesítési volumenét a gazdaságos méretnagyság és az újgenerációs járműtechnológiák – mindenekelőtt az elektromos és az önvezető autók – óriásberuházásaihoz szükséges költségcsökkentés érdekében. Voltaképpen ez hajtja a Renault-Nissan szövetséget is: a Nissan még 2016-ben legfőképpen ezért vásárolta fel kisebb riválisát, a Mitsubishit. Carlos Ghosn, a cégcsoport „mágusfőnökének” célkitűzése szerint 2022-re 14 millió egységre kellene feltornázni az éves forgalmat, aminek eredményeként a megtakarítások értékét kétszeresére, azaz 10 milliárd euróra növelnék. A Nissan és több más autógyártó azt reméli, hogy a közös alkatrész-felhasználás és azonos gyártóplatformok révén csökkenteni tudja a gyártási és fejlesztési költségeket, egyúttal növelni a nyereségességet. A Toyota is hasonló stratégiát követ: a japán cégóriás a Mazdával és a Suzukival kötött együttműködési megállapodása is azt célozza, hogy közös erővel fedezzék az e-autók és más új technológiák fejlesztésének, illetve marketingjének irdatlan költségeit.

Ám nem minden autógyár tekinti a méretnövelést a hatékonyság és a profitabilitás üdvözítő eszközének. A GM arra a következtetésre jutott, hogy a nagyabb méretnagyság önmagában véve még kevés, s ez a magyarázata, hogy eladta veszteséges európai érdekeltségeit, az Opel és a Vauxhall cégeket a Peugeot-Citroen csoportnak. Úgy tűnik, hogy a stratégia bevált: 2017 első kilenc hónapjában az amerikai céggigász 6,8 százalékos nyereséghányadot ért el, ami magasabb, minta a konkurenseké. A Nissan 5, a Mitsubishi 4,3 a Renault pedig 4,8 százalékot mondhat magáénak. A GM most azért is derűlátó, mert szerintük új fejlesztésű kisteherautó- és suv-modelljeik árban versenyképesek, s abban is bíznak, hogy a hozzátartozó Cadillac luxusmárkának – a korábbi, európai sikertelenségek ellenére – van keresnivalója az USA-n kívüli piacokon.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....
2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..
2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....
2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....
2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....
2024.04.23
Súlyos baleset történt az M2-es autóúton Vác térségében kedd délután, a forgalmat megállították -....
2024.04.23
A Renault SA francia autógyártó konszern idei eladásainak a növekedésére számít részben annak....
2024.04.23
A Csongrádi úti tanyák megállóhely közelében történt a baleset – jelentette a katasztrófavédelem. ..
2024.04.23
Az új autók eladása Spanyolországban januárban 7,3 százalékkal 68 ezer 685-re nőtt az előző év....
2024.04.23
A cseh versenyhatóság engedélyezte, hogy az AutoWallis felvásárolja a Stratos Auto BMW üzletágát, a....